היישום אינו מחובר לאינטרנט

משל המערה- תפיסת ה"אני"

עבודה מס' 067230

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תפיסת האני-זולת הבאה לידי ביטוי במשל המערה. משל המערה בספר ז' של המדינה, מהווה ניסיון לשרטוט קווים של מדינה אידיאלית. הדיאלוגים האפלטוניים שאינם הרצאת רעיונות פילוסופיים מותירים את אפשרות הניתוח של רעיונות חבויים המצויים בין השורות. תפיסת ה-אני

1,530 מילים ,1 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

משל המערה בספר ז' של המדינה, מהווה ניסיון לשרטוט קווים של מדינה אידיאלית.
הדיאלוגים האפלטוניים שאינם הרצאת רעיונות פילוסופיים מותירים את אפשרות הניתוח של רעיונות חבויים המצויים בין השורות. תפיסת ה-אני, השדה התבוני בו הוא נטוע והאופן בו משנה קיומו של הזולת את ההכרה של ה-אני, אינו עולה במפורש מהמשל.
ניסיון לניתוח הדיאלוג הוא רק דרך אחת המציגה את ראיתי הסובייקטיבית את שראוי להדגשה.

קטע מהעבודה:

הכבלים שכובלים את האסירים במערה, מתארים באופן מוחשי את אותם כבלים מטה פיזיים - דעות קדומות, תשוקות, פחדים המונעים את ראית הדברים כהוויתם. עיני האסיר בהקבלה לשכל ולהכרה, אינן פגומות, אלא שנסיבות הצפייה וטיבם של מושאי הראייה מביאה עמה את אי היכולת לראות את האמת.
הצגת האסירים הלוקחים כמובן מאליו את האמת הנראית לעיניהם כאמת היחידה, מניחה את הבנת המצב הקיומי כתלויה במימדים הקיימים לרשותנו.
"["ומכל הבחינות, אפוא", אמרתי אני, "יראו אנשים אלה את צללי החפצים כאמת שאין בלתה?"]" (עמ' 422)

תגים:

דיאלוג · תפיסת האני · אידיאה · אינסוף · זולת · מדינה אידיאלית · אפלטון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משל המערה- תפיסת ה"אני" ", סמינריון אודות "משל המערה- תפיסת ה"אני" " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.