היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמותו של האריה במשלי שועלים לרבי ברכיה הנקדן

עבודה מס' 065862

מחיר: 599.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: קווי דמותו של האריה בספר "משלי שועלים" לרבי ברכיה הנקדן ברבי נטרונאי הנקדן, המייצג חלקית את המשלים השייכים לספרות ימי הביניים.

8,064 מילים ,18 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

נושא העבודה מתייחס אל קווי דמותו של האריה בספר "משלי שועלים" לרבי ברכיה הנקדן ברבי נטרונאי הנקדן, המייצג חלקית את המשלים השייכים לספרות ימי הביניים.

תיאור הקורפוס ושיטת העבודה:
קורפוס העבודה כולל את המשלים המופיעים בספר "משלי שועלים" לרבי ברכיה ברבי נטרונאי הנקדן.
הקורפוס כולל 107 משלים העוסקים במגוון בעלי חיים בעיקר, ומתוכם כ- 25 משלים העוסקים בדמותו של האריה בפרט. בין המשלים העוסקים בקווי האופי של דמות האריה נמצאים המשלים הבאים: "כפיר וצייד", "תיש וליש", "אריה, עז, רחל ופרה" וכן "אריה, עכבר ורשת". אנו נתמקד בניתוח שני המשלים האחרונים.

מטרת העבודה היא לבדוק כיצד נתפסה דמותו של האריה במשליהם של חז"ל בספרות ימי הביניים ומהם קווי האופי המיוחסים לו. מטרתנו היא להציג תמונה המנסה לתאר את דמות האריה במשליהם של חז"ל באמצעות התמקדות במשליו של ברכיה הנקדן וניתוחם של האלמנטים הבאים: מבנה המשל, עיצוב הדמויות המופיעות בו, השיבוצים המקראיים, מבנה העלילה והאמצעים האומנותיים המופיעים במשלים אלו.

הנחות מוקדמות
מתוך היכרות חלקית קודמת עם ספרות המקרא וספרות חז"ל, סביר להניח כי דמותו של האריה תהיה מוצגת כדמותו של מלך השליט על כל החיות והבהמות ואשר לו גבורה וכוח רב. קרוב לוודאי כי ייוחסו לאריה תכונות אופי חזקות כגון אומץ לב, נחרצות ואף אכזריות.
בנוסף על כך, ייתכן כי האריה לא ייצג תמיד דמות גיבור חיובית או דמות גיבור שלילית, אלא הדבר יהיה תלוי-הקשר ותלוי-נסיבות.
על אף התכונות החזקות שייוחסו לאריה, קרוב לוודאי כי החוכמה לא תימצא בין מאפייניו הבולטים של האריה. זאת משום שלא תמיד הגבורה והחוכמה דרים באותה הכפיפה.

תוכן העניינים:
פרק ראשון - מבוא
הגדרת הנושא
תיאור הקורפוס ושיטת העבודה
הנחות מוקדמות
פרק שני - האריה במקורות היהודיים במקרא ובספרות חז"ל
פרק שלישי - ניתוח שני משלים מברכיה הנקדן
משל ה"אריה, עז, רחל ופרה"
מבנה המשל
עיצוב הדמויות
שיבוצים מקראיים
מבנה העלילה
אמצעים אומנותיים
משל ה"אריה, עכבר ורשת"
מבנה המשל
עיצוב הדמויות
שיבוצים מקראיים
מבנה העלילה
אמצעים אומנותיים
פרק רביעי - סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

המשל בתקופת המקרא:
יסיף מציין, כי המשל בספרות העממית הוא סיפור המתרחש בעולם של בעלי החיים (וכן דוממים וצמחים), המסופר בעבר ומיושם בהווה באמצעות הנמשל. מקורם של המשלים במזרח הקדום הוא כנראה בסיפורי בעלי החיים בעלי אופי מיתולוגי, שרק שרידים שלהם הגיעו לידינו. רק מאוחר יותר נספחה לסיפורי בעלי-החיים תוספת היישום המוסרי, שהיא ההופכת אותו למשל(1).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמותו של האריה במשלי שועלים לרבי ברכיה הנקדן", סמינריון אודות "דמותו של האריה במשלי שועלים לרבי ברכיה הנקדן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.