היישום אינו מחובר לאינטרנט

שביתות במגזר הציבורי

עבודה מס' 067156

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגורמים לשביתות במגזר הציבורי - רקע, מצב כלכלי ופוליטי.

5,999 מילים ,12 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

תופעת השביתות כיום מאוד נפוצה, ולכן מושכת את תשומת לב החוקרים בכלכלה כמו גם במדעי החברה האחרים. לרוב מתרכזים המומחים בדרך כלל על הגורמים ודפוסים השביתות, מרבית המומחים יוצאים מנקודת הנחה שהשביתות מזיקות מאוד: לפרטים, לפירמות, לתעשיות ולכלכלה בכלל, הן במישור החברתי, הן במישור הפוליטי והן במישור הכלכלי.

מטרת העבודה היא להראות כיצד מתחילות שביתות וכיצד ניתן למדוד את היקף הנזק אשר השביתות גורמות למגזרים השונים.

במהלך העבודה נתמקד בסוג של שביתות - המוגדרות כהפסקה מלאה של העבודה במפעל או בארגון ואי נוכחות במקום על רקע יחסי העבודה, כאשר יוזם השביתה הוא ציבור השכירים.

עלות השביתות אשר נראית מנקודת מבט כלל משקית ולא מנקודת ראותו של גורם ספציפי כלשהו, ההפסדים שנגרמו למשק הישראלי בכללותו - כתוצאה מן השביתות.

את אומדן נזקי הייצור הנגרמים לענף השובת, ניתן לחשב במס' שיטות האומדן המקובלות לחישוב העלות הכלכלית, בגישה זו אנו מודדים הפסדים של התוצר אשר נגרמים בעקבות שביתה, כל זאת ע"י הכפלת מספר ימי העבודה שאבדו בעקבות שביתות בתוצר למועסק ליום עבודה.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירה ספרותית (תקצירי מאמרים)
רקע כללי
גורמי השביתה
סוגי שביתות
עלות כלכלית
עלות כלכלית של שביתות - מהי?
כיצד מודדים עלות
השיטה
מגבלות
העלות הכלכלית של שביתות
הנטייה לשבות
הגורמים "העמוקים"
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

בספרם של אברהם מיכאל ורפאל בר-אל - שביתות בישראל, מצוין שכאשר פורצת שביתה קשה לקבוע את הגורם או את הגורמים האמיתיים שהביאו להכרזת השביתה. הסיבה לשביתה יכולה להיות התביעה שהביאו השובתים, סכסוך בעבודה, קיפוחם של העובדים, יחסי עבודה מעורערים עם המעביד, תביעות שכר, הטבות נוספות, הלנת שכר, פטורי עובדים, או שמא הגורם לכך הוא נטייתם של העובדים השובתים לבוא בתביעות, כאשר הם יודעים כי מעבידם ייאלץ במוקדם או במאוחר להיענות להן: רווחיות גבוהה במפעל שבו הם מועסקים בתקופה של גאות שבה חושש המעסיק מאובדן שווקים כתוצאה מהשבתת מפעלו, השקעות גדולות בנכסים קבועים העשויות להיות בלתי מנוצלות במקרה של שביתה, והתחייבויות של המעסיק לספק מוצרים בתקופת זמן מוגבלת, כל אלה ועוד גורמים רבים אחרים עשויים להניע את העובדים להשתמש בנשק השביתה במטרה להשיג שיפור בתנאי עבודתם, על אף שאינם מרגישים מקופחים בהשוואה לשכירים אחרים, ועל אף קיומם של יחסי עבודה תקינים בדרך כלל עם המעסיק.

תגים:

שביתה · שביתות · מגזר ציבורי · גורמים לשביתות · יחסי עבודה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שביתות במגזר הציבורי", סמינריון אודות "שביתות במגזר הציבורי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.