היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסדר של פייצל

עבודה מס' 067111

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת תקופת שלטונו של המלך פייצל בערב הסעודית והשינויים אותם ביצע.

4,452 מילים ,4 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תקופת כהונתו של פייצל בן עבד אל עזיז כמלך הממלכה הערבית הסעודית נמשכה מ - 1964 ועד הירצחו בשנת 1975. תקופה זו מהווה שלב חשוב בבניית המדינה הסעודית. גם בעיני הסעודים מוגדרת התקופה כ"נהדה" שמשמעותה רנסאנס, התחדשות. פייצל היה המלך השלישי של ערב הסעודית המודרנית. אם זאת, הוא מוצג בהיסטוריוגרפיה כשליט המשמעותי השני של ארצו. אם את אבן סעוד תופסים כיוצרה של המדינה הסעודית המודרנית הרי שפייצל נתפס כארכיטקט של ממלכת הנפט החדשה.
עניינה של עבודה זו הוא בבחינת הסדר של פייצל. הפרק הראשון יתמקד ברקע. בו תסקר ערב הסעודית מבחינת מאפייניה הגיאוגרפיים, הכלכליים, החברתיים והמורשת השלטונית שבה. בהמשך תתמקד העבודה במלך פייצל ובפועלו, בשינויים שביצע בפוליטיקה הפנים סעודית, בארגון המדינה ובחיזוק משפחת המלוכה. הרפורמות שביצע בכלכלה ובחברה והשינויים שעברו על אוכלוסיית סעודיה בעקבותיהם יובאו בפרק השלישי. בפרק הרביעי והחמישי תיבדק פעילותו של פייצל בתחום הפוליטיקה הבינערבית והפוליטיקה העולמית. זאת תוך בחינת מדיניות החוץ שלו, מעורבותו במלחמת תימן ובמלחמות ישראל ערב. יחסיו עם ארצות הברית יבחנו לאור האירועים האלה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 - רקע על ערב הסעודית - מאפיינים ומורשת שלטונית
פרק 2 - פייצל והפוליטיקה הפנים סעודית
פרק 3 - רפורמה ומודרניזציה בחברה ובכלכלה
פרק 4 - פייצל והפוליטיקה הבינערבית
פרק 5 - פייצל והיחסים הבינלאומיים
סיכום
רשימת מקורות

הערת מערכת: בעבודה זו לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

הממלכה הערבית הסעודית, המדינה הסעודית המודרנית, קמה במאה העשרים בהנהגתו של עבדל עזיז אבן סעוד. המדינה משתרעת על חצי האי הערבי וכוללת את הפרובינציות של נג'ד, חיג'אז, עסיר ואל - ח'אסה. החיג'אז מכיל את המקומות הקדושים לאסלאם, מכה ואל מדינה. השליטה עליהם נותנת למלך תדמית של 'שומר המקומות הקדושים'. תדמית זו נותנת לו לגיטימציה ויוקרה בעולם המוסלמי מצד אחד, ומצד שני שמה אותו למטרה לחיצי ביקורת המופנים ממדינות ערב. בנג'ד נמצאת הליבה של המדינה והבירה ריאד. אזור אל - ח'אסה מהווה את הפרובינציה המזרחית בו מרוכזות עתודות הנפט.

תגים:

ערב הסעודית · המלך פייצל · סעודיה · מלוכה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסדר של פייצל", סמינריון אודות "הסדר של פייצל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.