היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות במערכת החינוך

עבודה מס' 067075

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח התופעה בזיקה לתיאוריות, שיטות וגישות שונות במדעי ההתנהגות ובקרימינולגיה.

5,557 מילים ,19 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

"החינוך הוא ההגנה הזולה ביותר של קיומן של מדינות" כך קבע, לפני מאתיים וחמישים שנה , המדינאי והוגה הדעות האנגלי אדמונד ברק.
במקורותינו נאמר: "איזהו חכם? הרואה את הנולד" (מסכת תמיד, ל"ב).
רוב המדינות המפותחות אכן נוקטות גישה שלפיה עדיף להשקיע בחינוך למניעת אלימות בטרם היא מתרחשת במקום לתת לדברים לקרות ורק אז לטפל בהם - גישה שתוצאותיה יכולות להיות הרות אסון.

האלימות, הינה תופעה שכיחה ביותר המופיעה כמעט בכל הקשר של חיינו: במשפחה, בין שכנים, בכבישים, במקומות בילוי, במגרשי ספורט ובבתי ספר והיא פוגעת באופן משמעותי באיכות החיים.

בבתי הספר יש לתופעה השפעה קשה על הביטחון האישי של הילדים, ההורים והמורים וקורה לא אחת שילדים נתונים בחרדה עצומה לנוכח אלימות המופעלת כלפיהם ומתרחשת סביבם.
אלימות בבתי ספר משפיעה על עצם יכולת תפקודם ולעיתים אף מגיעה למימדים מסוכנים.

מעבר ל"אלימות הקשה" שמקבלת כיסוי תקשורתי, מתבטאת האלימות בבתי הספר גם בכך שיש מקרים לא מעטים בהם ילדים חיים בפחד, כשהם נתונים בלחץ, תוך חשיפה לאיומים ולתופעות של התעמרות לשונית, עלבונות ואף סחיטה, כתוצאה ממופעי האלימות האלה יש מקרים שבהם תלמידים מתקשים "לחזור הביתה בשלום", קיים חשש , שמיעוט של תלמידים האחראי לאלימות הסמויה ולעיתים אף הגלויה משתלט על חיי בית הספר וסביבתו,הקב' האלה מכתיבות תרבות לא שקטה ולא בטוחה עבור כלל התלמידים.

לנוכח עוצמת האלימות ושכיחותה בידי כולנו מופקד צו חברתי לשקוד ללא הפסקה על גיבוש מדיניות ועל עיצוב דרך אשר תוביל לשיפור והקלה במצב.

בעבודתנו, נבחן את התופעה, מאפייניה ומימדיה בחב' הישראלית, תוך סקירת החומר הספרותי הרב שקיים בנושא וננסה להביא דרכים למניעת האלימות בבתי הספר ובלימתה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 - הגדרת התופעה
פרק 2 - ניתוח התופעה : שכיחות, נתונים, מדידה
פרק 3-הסברים תיאורטיים לתופעת הפשיעה
פרק 4 - מענה תיאורטי אישי לתופעה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האלימות היא תופעה אוניברסלית אשר לא פסחה ואינה פוסחת על חברות שונות ותרבויות שונות, היא נתפשת ע"י פילוסופים ותיאורטיקנים כחלק בלתי נמנע של הקיום החברתי האנושי.
"אלימות היא התנהגות אשר תוצאותיה מביאות לפגיעה בזולת, הפגיעה יכולה להיות פיזית או פסיכולוגית והיא מערבת פגיעה ע"י השפלה ושימוש לרעה בכוח הכפייה" (הורוביץ, 1994, בתוך: כץ ופזי, 1997).
הגדרת התנהג' מסוימת כהתנהג' אלימה מושפעת מכמה גורמים נוספים:

תגים:

בית ספר · מניעה · תיאוריות · קרימינולוגיה · התנהגות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות במערכת החינוך", סמינריון אודות "אלימות במערכת החינוך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.