היישום אינו מחובר לאינטרנט

דת ופוליטיקה - מעמד האישה

עבודה מס' 067058

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת החקיקה הנוגעת לעניינן של נשים בשנים 1951 עד 1996, בכדי לזהות את השפעת המאבקים הפוליטיים בין הדתיים לחילוניים על מעמד האישה.

5,500 מילים ,25 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו מתמקדת בחברה בישראל אשר מצד אחד הינה דמוקרטית ופועלת למען השוויון בין האזרחים ללא הבדל דת, גזע, מין ומבצעת פעולות רבות למען מעמד האישה, המיעוטים וכביכול כלל האזרחים, ומצד שני פועלת על פי הגדרות לאומיות, משמע על פי התפיסה הדתית היהודית (גביזון, 1995).
בין יתר התפיסות השונות בין דתיים לחילוניים, ניתן לזהות את הגישה השונה כלפי מעמד האישה היהודיה בישראל, למעשה, עבודה זו בוחנת את החקיקה הנוגעת לעניינן של נשים משנת 1951 ועד שנת 1996 , בכדי לזהות את השפעת המאבקים הפוליטיים בין הדתיים לחילוניים על מעמד האישה.
בחינה זו התבצעה באמצעות ניתוח חוקים כגון שווי שכר לעובד ולעובדת, שוויון הזדמנויות בעבודה, חוק שיפוט בתי הדין הרבניים וכדומה, כאשר טרם הצגת החוקים וניתוחם הוצגה סקירת ספרות. סקירה תיאורטית זו התייחסה ראשית לפרדוקס המלווה את החברה המודרנית (מנדה לוי, 2004; זימל, 1903; יונאי וטורין, 2000 ועוד) ואת החברה בישראל ביחס לקשר שבין דמוקרטיה וליברליות אל מול תפיסות דתיות מסורתיות (שבייד, 1999; נויברגר, 2002; רובינשטיין, 2005 ועוד).
לאחר מכן הוצג אי השוויון החברתי והובהר כיצד מצב זה משפיע על כוחם של החזקים בחברה בקביעת סדר היום החברתי (סבירסקי, 2004 ועוד), הוצגה התנועה הפמיניסטית ומהלכיה הפוליטיים בישראל מאז ראשית קום המדינה ועד לימינו (קמיר, 2002; רימלט, 2004; ספרן, 2002 ועוד). כל זאת בכדי לבחון כיצד מאבקים פוליטיים על הגדרות חברתיות בין קבוצת הדתיים לחילוניים בישראל, מתבטאים בתהליכי חקיקה מקומית ביחס למעמד האישה.
נמצא כי למרות השינוי הרב שחוללה הקבוצה הפמיניסטית בישראל, שינוי אשר מתבטא בחקיקה המקומית לאורך השנים, עדיין לקבוצה הדתית כוח רב והשפעה מרובה על מעמד האישה ובמיוחד על מעמד האישה היהודיה החילונית. כוח והשפעה זו הושגו באמצעות מאבקים פוליטיים ובעקבות לחץ החוגים החרדים הדתיים בישראל לאורך השנים אך בהחלט ניתן לומר כי גם לקבוצת הגברים החילוניים השפעה מרובה על הנצחת מעמדה הנמוך של האישה בישראל.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת ספרות
1.1המעבר מחברה מסורתית למודרנית
1.2דתיות וחילוניות בחברה בישראל
1.3התנועה הפמיניסטית ומהלכים פוליטיים בישראל
פרק 2: מתודולוגיה
2.1 שאלת המחקר
2.2 השערת המחקר
2.3 שיטת המחקר
2.4 מגבלות המחקר
פרק 3: הצגת הממצאים וניתוחם
3.1 חוק שווי זכויות האישה
3.2 חוק שיפוט בין דין רבניים
3.3 חוק עבודת נשים
3.4 חוק שוויון הזדמנויות בעבודה
3.5 חוק שכר שווה לעובד ולעובדת
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

החברה בישראל מצד אחד נוקטת בפעילות דמוקרטית ודוגלת בשוויון בין כל בני האדם ואכן מבצעת פעולות רבות למען מעמד האישה, המיעוטים וכביכול כלל האזרחים, ומצד שני מאז הכרזת העצמאות הגדרנו את עצמנו כמדינה יהודית ופרדוקס זה מלווה אותנו בכל הרבדים (גביזון, 1995). נראה כי כל עוד קיים פער תפיסתי בין בית הדין הרבני לשאר מוסדות המדינה ולציבור הרחב לא ניתן לדבר על שוויון בין המינים ובין מי שמזדהה עם לאום שונה מהלאום היהודי (רימלט, 2004 ; רובינשטיין, 2005).

תגים:

נשים · מעמד · האישה · פמניזם · מחקר · אפליה · פמניסטיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דת ופוליטיקה - מעמד האישה ", סמינריון אודות "דת ופוליטיקה - מעמד האישה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.