היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח אסטרטגי של התפתחות חברת אורבוטק

עבודה מס' 066983

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגורמים החיצוניים והפנימיים המשפיעים על אורבוטק ומהי האסטרטגיה בה נקטה בשלוש תקופות זמן שונות.

11,945 מילים ,6 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

במסגרת עבודה זו נתבקשנו לסקור חברה היי-טק ישראלית שקיימת מעל 10 שנים ושמרכזה בישראל. אנו החלטנו לבחור בחברת אורבוטק בע"מ בשל היכרותנו את החברה ומכיוון שחשבנו שסיפורה של החברה הוא מעניין ומאתגר.
בעבודתנו זו בכוונתנו, בין היתר, לסקור את פעילותה של החברה על פני ציר זמן של כ-20 שנה, וזאת החל מהקמתה בתחילת שנות ה-80 ועד היום. בנוסף, בכוונתנו לבחון את תחומי פעילותה של החברה, השווקים אליה פונה, הטכנולוגיות אותן אימצה והאסטרטגיות בהן נקטה ושהביאו אותה למעמדה האיתן כיום, והשינויים שחלו במרכיבים כאמור.
מבנה העבודה יחולק ל-4 חלקים מרכזיים: החלק הראשון - במסגרתו תובא התייחסות לתיאור החברה, תחומי פעילותה וחטיבותיה, תהליך התפתחותה, נתונים כספיים נתחי שוק, התפתחויות עסקיות משמעותיות ועוד; החלק השני- במסגרתו תיבחן התפתחות החברה על רקע הענף המרכזי בו היא פועלת וממנו צמחה - ענף ה-PCB; החלק השלישי- במסגרתו יעסוק בניתוח הסביבה החיצונית של החברה, ויערך ניתוח על פי מודל פורטר; החלק הרביעי- במסגרתו יערך ניתוח סביבה פנימית, תוך בחינת התפתחות מוצרים ויכולות טכנולוגיות, נכסים משלימים לחדשנות. כמו-כן, תובא התייחסות לשינויים במבנה הארגוני, רוטינות עבודה, וקדר ניהולי; החלק החמישי והאחרון- במסגרתו יערך ניתוח של אסטרטגיה של אורבוטק, הן מבחינת הטכנולוגיה וקווי המוצרים והן מבחינת השיווק. וקהלי היעד.
בסוף העבודה, על סמך ניתוח הסביבה הפנימית והחיצונית של החברה, והאסטרטגיות שלה, ננסה להצביע כיצד הצליחה החברה לבסס מעמדה ולהגיע לאן שהגיעה כיום, וכן ננסה להצביע על הנושאים המרכזיים המאפיינים את החברה לאורך שנות פעילותה.

תוכן עניינים:
מבוא
1. תיאור החברה
1.1 כללי
1.2 רקע אודות החברה
1.3 בסיס הטכנולוגיה
1.4 מקור היזמים והמנהלים, והשדרה הניהולית
1.5 כוח אדם, מרכזי פיתוח ושירות, ופריסה גיאוגרפית
1.6 חטיבות החברה ומוצרי החברה
1.7 סקירת שוק, הכנסות ורווחים
1.8 מעמד בשוק, נתחי שוק ומוניטין
1.9 התפתחויות עסקיות משמעותיות
2. התפתחות החברה על רקע ענף ה-PCB
2.1 כללי
2.2 טכנולוגיית הענף
2.3 קו המוצרים בענף ה-PCB
3. ניתוח סביבה חיצונית
3.1 כללי
3.2 ניתוח פורטר
4. ניתוח סביבה פנימית
4.1 כללי
4.2 התפתחות מוצרים ויכולות טכנולוגיות
4.3 התפתחות נכסים משלימים לחדשנות
4.4 שינויים ברוטינות, במבנה הארגוני ותרבות הארגונית
4.5 התפתחות ביכולות הניהוליות והקדר הניהולי
5. ניתוח אסטרטגי
5.1 האסטרטגיה הגנרית של אורבוטק
5.2 כיווני התפתחות גיאוגרפית לאורך זמן
5.3 אסטרטגיה שיווקית וכיווני התפתחות
סיכום ומסקנות
הצלחות וכישלונות
בחירה אסטרטגית
למידה מן העבר
ניתוח בדיעבד של הגעה לנקודה קריטית
המלצות ותחזיות לעתיד
רשימה בביליוגרפית

קטע מהעבודה:

תעשיית ה-PCB עברה שינויים מרחיקי לכת החל מאמצע שנות השמונים ועד היום. באמצע שנות השמונים ותחילת שנות התשעים תעשיה זאת נחשבה לגולת הכותרת מבחינה טכנולוגית. עם השנים חל תהליך התמחות והתרחבות. יותר חברות יכלו להשתתף בתעשייה זו וגורם העלות עלה על גורם החדשנות והאיכות. כך אם בתחילה מרבית התעשייה הייתה מרוכזת בחלקו המערבי של העולם קרי אירופה, ארצות-הברית וקצת ביפן אט אט חל מעבר וכיום מרבית התעשייה ממוקמת במזרח הרחוק קרי סין, דרום קוריאה, טייוואן והודו. בזמנו היצרן היה מבצע את כל תהליך היצור ואילו היום תהליך היצור מתחלק לחברות שונות שכל אחת מצטיינת בתחומה. לדוגמה ניתן לראות כי קונסולית המשחקים של מיקרוסופט ה-BOX-X מיוצרת כולה על ידי חברות שונות אשר נמצאות במזרח לטובת "היצרן" הרשמי מיקרוסופט. מגמה זאת לקחה לא מעט שנים ולוותה בלא מעט גורמים חיצוניים שהשפיעו בהם נדון בהמשך.

תגים:

ניתוח · אסטרטגי · התפתחות · חברת · אורבוטק · אסטרטגיה · טכנולוגיה · אופטיקה · אופטיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח אסטרטגי של התפתחות חברת אורבוטק", סמינריון אודות "ניתוח אסטרטגי של התפתחות חברת אורבוטק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.