היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת השינויים במערכת הבנקאית על ריכוזיותה

עבודה מס' 066976

מחיר: 374.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מידת הריכוזיות של מערכת הבנקאות בישראל לאורך שנות פעילותה תוך השוואה למדינות מפותחות אחרות כגון: מדינות אירופה, ארה"ב.

11,130 מילים ,15 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מהות עבודתנו היא בחינה כמותית על פי האומדנים הנפוצים ביותר הקיימים את שוק הבנקאות הישראלי . בעבודה, ננסה לעמוד את מידת הריכוזיות של מערכת הבנקאות בישראל לאורך שנות פעילותה ולהשוות את המצב למדינות אחרות, מפותחות - מדינות המערב כגון: מדינות אירופה, ארה"ב וכו', ולמדינות מתפתחות, בנוסף ננסה לבדוק את המצב במדינות ערב הנמצאות בסמיכות גיאוגרפית לישראל.
עוד נבדוק את השפעת התגברות הגלובליזציה וקשרי הסחר החופשי על פעילות המערכת וננסה לבחון האם הפעולות, שננקטו על ידי הממשלה לצורך הקטנת הריכוזיות של מערכת הבנקאות בישראל הביאו לתוצאות ממשיות או שהשפעתם הייתה זניחה.
הנתונים הרלוונטיים למחקר הנדון הינם לתקופה של השנתיים האחרונות, אך קיימים נתונים נוספים המצויים במחקרים שבוצעו על ידי חוקרים אחרים, המשולבים אף הם בעבודת המחקר ואשר הנתונים בהם רלוונטיים לתקופות רחוקות יותר ועל ידי כך אשפר יהיה לקבל תמונה כוללת , רציפה ולתקופה ארוכה מספיק לצורך אבחון המגמה השולטת בענף והשינויים שחלו בו.
לאור השינויים והתמורות שחלו בשנים האחרונות בשוק הבנקאות המקומי , הציפייה מהמחקר היא שיניב תוצאות המעידות על ירידה ואפילו על ירידה דרמתית ברמת הריכוזיות במערכת, ירידה שתקרב אותנו למדינות מפותחות כגון ארה"ב , אנגליה וצרפת.
בחרנו להציג את תוצאות המחקר בצורה של טבלה עבור כל נקודת זמן שבה ערכנו תצפית ובסוף כל התצפיות הרלוונטיות ישנה טבלה המסכמת את הנתונים.
מסיכום הנתונים הצלחנו למצוא את מגמת הירידה ברמת הריכוזיות במערכת הבנקאות הישראלית שאותה חיפשנו ובגינה בחרנו לחקור את הנושא הנדון.
הגרפים הרלוונטיים, שנתוניהם לקוחים מהטבלה המסכמת, אשר נמצאים בנספחים, מראים בבירור את מגמת הירידה ברמת הריכוזיות במערכת הבנקאות המקומית וזאת על פי קו המגמה - רגרסיה המצוי על כל גרף וגרף.

תוכן עניינים:
1. מערכת הבנקאות הישראלית
2. המבנה הרצוי
3. מידת התחרותיות בשוק הבנקאות הישראלי
3.1 גישת המבנה: רמת הריכוזיות בשוק הבנקאות
3.2 גישת האיום התחרותי
4. יציבותה של המערכת הבנקאית
5. יעילות המערכת הבנקאית
מאמר מס' 1: נושא המחקר- התחרותיות בענף הבנקאות: היבטים תיאורטיים וראיות אמפיריות מישראל ומחו"ל
מאמר מס' 2 : נושא המחקר- מבנה השוק ותנאי התחרות במערכת הבנקאות במדינות ערב.
מאמר מס' 3: נושא המאמר- "מדד חוסן"-מדד לבחינת איתנותם וחוסנם של בנקים בישראל.
מאמר מס' 4: תחרות, ריכוזיות והקשר בניהם, ניתוח אמפירי של מערכת הבנקאות.
פרויקט
ניתוח התוצאות
סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

מערכת הבנקאות בישראל היא מהחשובות ביותר במערכת הכלכלית במדינה. המערכת נמצאת בפיקוח ממשלתי גבוה ובעלת חסמי כניסה ויציאה גבוהים לענף, דבר המקשה על כניסת מתחרים חדשים ובכך מגביר את ריכוזיות המערכת.
קיימים מספר גורמים המשפיעים על קביעת המבנה האופטימלי של מערכת הבנקאות ומשפיעים גם על יציבותה, יעילותה, וריכוזיותה. מערכת הבנקאות בישראל היא מערכת צעירה יחסית, מצומצמת וריכוזית מאוד. לאורך כל שנות פעילותה ובמיוחד בשנים האחרונות, נעשו מספר ניסיונות על ידי הממשלה במטרה להקטין את ריכוזיות המערכת, להוזיל עלויות לציבור ועל ידי כך ליצור מערכת יעילה יותר, פחות ריכוזית אך עם זאת לא לפגוע ביציבותה.

תגים:

מערכת · הבנקאות · בישראל · הריכוזיות · במערכת · הבנקאית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת השינויים במערכת הבנקאית על ריכוזיותה", סמינריון אודות "השפעת השינויים במערכת הבנקאית על ריכוזיותה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.