היישום אינו מחובר לאינטרנט

תנאי סף במכרז

עבודה מס' 067530

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם אי עמידה בערבות בנקאית מהווה אי עמידה בתנאי סף במכרז?

6,252 מילים ,25 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

המכרז הציבורי הנו המנגנון העיקרי שבאמצעותו מבצעים רשויות המנהל, חברות ממשלתיות וגופים ציבוריים נוספים את התקשרויותיהם העסקיות. על רקע זה, אין צורך להכביר במילים בדבר מרכזיותו של תחום זה בחיי המשק והכלכלה. מרכזיותו של תחום זה הולכת וגוברת על רקע המגמה המתמשכת של העברת תפקידים מסורתיים של הרשות המנהלית לידיים פרטיות, הנעשית אף היא באמצעות מכרזים.
בשנות ה-90 ארעה מהפכה בתחום דיני המכרזים בישראל, ולראשונה הוסדר הנושא בחקיקה מוסדרת, הלא הוא חוק חובת המכרזים, התשנ"ב - 1992 (להלן:"החוק"). מטרות המכרז הציבורי הנן שמירה על טוהר המידות ומניעת שחיתות, משוא פנים ומראית עין שלהם. כמו כן, עיקרון חשוב הקשור במכרז הנו עיקרון השיוויון המוסדר בסעיף 2(א) לחוק, קרי, ההזדמנות השווה של כל גוף ואדם לגשת למכרז, בכפוף לאותם תנאים החלים על מתחרים אחרים .
מאידך, עומד עיקרון היעילות הכלכלית אשר לעיתים עומד בסתירה למטרות המכרז האחרות, ולעיתים פוגע בהן. חלק מהפגיעה בעיקרון השיוויון מתבצע, לדוגמא, באמצעות תנאי סף, תנאים שללא קיומם לא יוכל המציע לגשת למכרז מלכתחילה. לאחרונה רבו המקרים בהם אי קיום תנאי סף פוסל מציע מלגשת למכרז, ובמיוחד אמורים הדברים לגבי פגם בערבות הבנקאית הכרוכה בהצעה שכזו.
לאור כל זאת, החלטתי למקד עבודה זו בשאלת המחקר הבאה: האם ראוי כי פגם בערבות ייחשב כאי עמידה בתנאי סף במכרז?
לצורך דיון בשאלה זו עבודה זו חולקה למספר פרקים.
בפרק הראשון אדון בתנאי הסף והערבות כתנאי סף. בפרק השני אדון במצב המשפטי המצוי בנוגע לפגם בערבות, תוך התמקדות בהלכה המשפטית הנוהגת בדבר השאלה האם כל פגם בערבות מביא לאי עמידה בתנאי סף. ביהמ"ש העליון נוהג להחמיר במקרה של פגם שכזה. בפרק השלישי אדון בהצעות לשינוי, ובעיקר דעתו של ד"ר עומר דקל, לפיה יש להגמיש את הכללים. בפרק הרביעי אציג את מסקנותיי, לפיהן גישת ביהמ"ש העליון עדיפה על פני גישת ד"ר דקל. בפרק האחרון אסכם את העבודה ואת מסקנותיה.

תוכן עניינים
1) מבוא
2) פרק א' - תנאי סף והערבות כתנאי סף
3) פרק ב' - המצב המשפטי המצוי בנוגע לפגם בערבות
4) פרק ג' - דעת המיעוט והצעות לשינוי
5) פרק ד' - דיון ומסקנות
6) סיכום
7) ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

העיקרון העובר כחוט השני מאז ומתמיד בדיני המכרזים כפי שנקבעו בפסיקתו של ביהמ"ש העליון הנו, כי אין לשקול הצעות אלא על פי התנאים שצוינו בתנאי המכרז. עיקרון זה הנו מהות השיוויון והתחרות ההוגנת בדיני המכרזים, לפיו ההגבלות יחולו על כולם(2). מאידך, תנאי הסף נועדו אף לאזן בין עיקרון השיוויון ובין עיקרון היעילות הכלכלית. דוגמא מובהקת לאיזון שכזה הנה התניית ההשתתפות במכרז בניסיון קודם. נראה, כין אין צורך להכביר במילים בדבר היתרונות הגלומים בהתקשרות עם מציע שצבר ניסיון קודם בביצוע עבודות או בהספקת שירותים מהסוג שהרשות מבקשת לרכוש במכרז, ומכאן שמדובר בדרישה לגיטימית ואף מתבקשת(3).

תגים:

ערבות בנקאית · תנאי סף במכרז

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תנאי סף במכרז", סמינריון אודות "תנאי סף במכרז" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.