היישום אינו מחובר לאינטרנט

סקר דפוסי התנהגות - אתיקה במערכת בנקאית בישראל

עבודה מס' 060754

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בניית מחקר באמצעות שאלון, תוך התייחסות לכך שזהו נושא רגיש.

7,535 מילים ,19 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

הצגת הבעיה המחקרית
נושא ההתנהגות המוסרית בעסקים הינו נושא מעניין ורב גוני, וחקר התחום תופס לאחרונה תאוצה רבה בעקבות עליה במודעות הציבורית והבנת חשיבות התחום.
מחקרים רבים חוקרים בעיות אתיות בעסקים, אך התחום היוצא דופן, המאופיין בחשיפות א-מוסריות רבות של התנהגות, המעוררות התעניינות רבה - הוא תחום הבנקאות.
שאלות מחקר
על מנת להבין באופן מעמיק את מעמד המוסר כפי שמצוי במוסדות בנקאים, יש צורך להבין את המעמד האתי כפי שנתפס בעיני מנהלי בנקים, שהרי הם אלו אשר נאלצים לפתור דילמות מוסריות ולהתמודד עם ניגודים בין המוסר האישי ודרישות החברה. לכן, על מנת להבין את השקפותיהם של מנהלים, יש צורך בתשובות על מספר שאלות מחקר:
1. באיזו מידה ובאיזו תכיפות נאלצים מנהלי בנקים להתמודד עם ניגודים בין האתיקה האישית לבין דרישות המוסד בו הם מועסקים?
2. האם קיימים נהלים מטעם המערכת הבנקאית, אשר גורמים למנהל בנק לעמוד מול בחירה בין האדם האתי שבו לבין המנהל היעיל, כמצופה ממנו?
3. האם יש שינוי (לטובה או לרעה) בסטנדרטים האתיים במערכת הבנקאות לעומת העבר ואילו גורמים השפיעו, אם בכלל, על הסטנדרטים האלו?
4. האם קיימים גורמים עיקריים אשר משפיעים על החלטתו הלא מוסרית של המנהל ?
5. האם מנהל רואה את עצמו מוסרי יותר מאשר מנהל ממוצע? (הרי בעוד שזהו טבע האדם להעריך את עצמו מעל לאחרים \ מעל לממוצע, הימצאות של קוים אתיים מנחים וממוסדים אמורה להקטין את הממוצע או לטווח התנהגות פסולה אפשרית, השאלה מצביעה על הימצאות או אי הימצאות של קוים מנחים אלו).

השערת מחקר
עפ"י מחקרים קודמים שנעשו ונסקרו לעיל, ניתן לשער כי קיימות דילמות מוסריות רבות בתחום הבנקאות, איתן צריך להתמודד מנהל בנק בעבודתו השוטפת.

עבודה זו עוסקת בניתוח סקר דפוסי התנהגות מוסרית בקרב מנהלי סניפי הבנקים בישראל, העבודה הוגשה כעבודה פרה-סמינריונית. בעבודה זו מובא ניתוח סקר על בסיס הנלמד בקורס "עיונים בסקרים" והיא כוללת דיון מורחב בסוגיות בניית הסקר ותקינותו, שאלון מלא, הצגת שיטת הדגימה, שיטת איסוף נתונים, ניתוח טעויות אפשריות ועיבוד נתונים שנאספו.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 הצגת הבעיה המחקרית
1.2 סקירת ספרות
1.3 ניסוח שאלות מחקר והשערת מחקר
2. תאור כלי המחקר (השאלון)
2.1 תיאור המשתנים
2.2 שיקולים לבניית כלי המחקר
2.3 פרה-טסט
3. שיטת הדגימה
3.1 הצעת שיטת הדגימה
3.2 שלבי ביצוע הדגימה
4. שיטת הסקר
4.1 שיטת איסוף נתונים
4.2 טעות סקר כוללת
4.3 טעויות אי תשובה
4.4 טעויות תשובה
5. עיבוד הנתונים
5.1 סולמות מדידה ומדדי מיקום מרכזי
5.2 מקדם מתאם
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים

תגים:

איסוף · דגימה · טעות · כוללת · נתונים · סקר · שיטת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סקר דפוסי התנהגות - אתיקה במערכת בנקאית בישראל", סמינריון אודות "סקר דפוסי התנהגות - אתיקה במערכת בנקאית בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.