היישום אינו מחובר לאינטרנט

בחינת מוטיבים של "חגיגה" בפרסומות הפונות לילדים בערוץ 2

עבודה מס' 066964

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של שש פרסומות חטיפים/ממתקים ששודרו בערוץ 2 ב-2007.

4,997 מילים ,8 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

"בכל תולדות האדם, לא הייתה מעולם תרבות שהקדישה זמן רב כל כך לחיזור אחרי השיגעונות, השאיפות והצרכים של ילדיה". כך טוענים ברי וגובר (1993) במאמרם, וממחישים בצורה הטובה ביותר את כוח ההשפעה שיש לילדים של היום. כיום, יותר מתמיד, מהווים ילדים ובני נוער קהל יעד שיווקי אטרקטיבי במיוחד עבור מפרסמים בטלויזיה וזאת ממספר סיבות עיקריות, בינהן תכונות המדיום, המקום המשמעותי שהוא תופס בעולם הילדים והעובדה שכיום ילדים הם פלח צרכני משמעותי ביותר ובכך מטרה פרסומית ראויה עבור חברות. עולם השיווק מחלק את אוכלוסיית הילדים לתתי אוכלוסיות: גילאים 4 - 6, 7 - 11 ו 12- 17, כאשר בעבודתי אתמקד בפלח הראשון, הצעיר ביותר.
בעבודתי אבחן פרסומות הפונות לילדים קטנים, בעזרת שימוש במוטיבים של חגיגה. חגיגה היא שם כולל לאירועים שונים בעלי מוטיבים משותפים. בהמשך, אגדיר חגיגה, אסקור מספר אירועים העונים על ההגדרה של חגיגה, ואחפש מוטיבים שחוזרים על עצמם בכל האירועים הללו ואשר אני מניחה כי יופיעו בפרסומות הפונות לילדים.
שאלת המחקר שלי היא: "כיצד משתמשות פרסומות לילדים בטלויזיה באלמנטים של חגיגה ולאיזו מטרה"?
כאשר השערת המחקר היא שהפנייה באמצעות מוטיבים מסויימים של חגיגה, היא האפקטיבית והיעילה ביותר כאשר מדובר בקהל צעיר.
ברקע התיאורטי אסקור את תכונות המדיום הטלויזיוני, אעמוד על חשיבותו ונוכחותו בקרב קהל צעיר, אגדיר ואפרק את מונח החגיגה תוך זיהוי אלמנטים מרכזיים בו ואמחיש את מקומם ומשמעותם בעולם הילדים.
העיסוק בפרסום לילדים הוא רלוונטי ומשמעותי מפני שמדובר בפלח שוק הולך וגדל שנחשף לתכנים שיווקיים מגיל צעיר מאוד, ואשר לא תמיד יודע לזהות את המסרים השכנועים הטמונים בהם. למיש(2002) במאמרה, מציינת כי ילדים כבר בגיל צעיר מאוד מסוגלים לעשות אבחנה בין פרסומת לבין תכניות אחרות בטלויזיה אולם כשנשאלו ילדים מהו תפקידה של הפרסומת ענו רובם כי תפקידה לשעשע ולבדר. בנוסף, מעניין לראות כיצד עושות הפרסומות שימוש בתיאוריות מסוימות (תיאוריות למידה למשל - פרסים כחיזוק) תוך שימוש במושגים הלקוחים מעולם התוכן של ילדים.
בעבודה אנתח שש פרסומות מהערוץ השני הפונות לילדים ואראה כיצד עושה הפרסומת שימוש במוטיבים של חגיגה.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
מתודולוגיה
ניתוח וממצאים
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על פי פוסטרמן (1982) ילדים מתחילים לצפות בטלויזיה כבר בגיל 36 חדשים ולפתח העדפה כלפי תכניות מסוימות. בגילאים אלו, הם כבר מסוגלים לזמזם את פזמוני הפרסומות, ולדרוש מהוריהם את המוצרים שראו בתשדירי הפרסומת. פוסטרמן טוען כי העובדה שהטלויזיה מציגה תמונה, שהיא מסר שמובן הן למבוגר והן לילד קטן, יצרה מצב של חיסול ההבדלים המשמעותיים בין ילדות לבגרות. הוא קורא לתופעה:" הילד המבוגר", ואומר כי כיום, בדיוק כמו בימי הביניים, אין מידע שהוא לא נגיש לכולם מה שמטשטש את האבחנה בין ילדים למבוגרים. פירוש הדבר בעניין שלנו הוא כי החשיפה לתכנים היא שוות נפש וכי ילדים בדיוק כמו מבוגרים נחשפים לתכנים ולכן הופכים צרכנים פוטנציאלים.

תגים:

פרסום · פרסומות · ילדים · שיווק · חגיגה · חגיגות · קהל · מטרה · תקשורת · שיווק

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בחינת מוטיבים של "חגיגה" בפרסומות הפונות לילדים בערוץ 2", סמינריון אודות "בחינת מוטיבים של "חגיגה" בפרסומות הפונות לילדים בערוץ 2" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.