היישום אינו מחובר לאינטרנט

ביטחון סוציאלי - משפחות חד הוריות

עבודה מס' 066925

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאפייני הדפוס המשפחתי "משפחה חד-הורית", דיון בהכרה החברתית שמקבלת המשפחה החד הורית ויכולת הקיום העצמאית שלה, אם בראשה עומד גבר ואם אישה.

2,781 מילים ,5 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

שאלת המחקר: אילו תמורות חלו ביחס הביטחון הסוציאלי בישראל לאמהות החד-הוריות בשני העשורים האחרונים, והאם לתמורות השפעה שונה על אמהות חד-הוריות לעומת אבות חד-הוריים?

בעבודתי זו אחקור את הדפוס המשפחתי "משפחה חד-הורית", אלמד את מאפייני הדפוס, את הנכללים בו, תוך דיון בהכרה החברתית שמקבלת המשפחה החד הורית ויכולת הקיום העצמאית שלה, אם בראשה עומד גבר ואם אישה.
עבודתי תתמקד בשינויים החברתיים שחלו והשלכותיהם, תוך התייחסות לתמורות שחלו ביחס הבטחון הסוציאלי לאמהות החד-הוריות, אם מבחינת הכרה ואם מבחינת סיוע לקיום העצמאי הבא לידי ביטוי בקצבאות, בשירותים סוציאליים, ובהטבות שונות.
כמו כן אבחן את ההבדלים, באם ישנם, ביחס הבטחון הסוציאלי לנשים אל מול יחסו לגברים במשפחות בדפוס הנחקר.
לסיום, אדון בקצרה בכיווני פעולה העשויים לסייע לשיפור מצבן של המשפחות החד-הוריות בישראל.

תוכן העניינים:
משפחה חד הורית - הגדרת הדפוס המשפחתי
שינויים חברתיים והשפעתם על הבטחון סוציאלי
שאלת ההכרה החברתית ויכולת הקיום העצמאית
דפוסים של מדיניות ציבורית
המדיניות בישראל
קבלת גמלאות מהמוסד לביטוח לאומי
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

בשנים האחרונות אנו עדים בישראל לשינויים רבי משמעות בכל תחומי החיים של הפרט, של התא המשפחתי ושל הקבוצות החברתיות השונות.
לתופעת החברתיות ולשינויים החברתיים השפעה ישירה על מערכת הביטחון הסוציאלי בישראל.
המשפחה החד-הורית היא דפוס שכיח בדור האחרון, המצביע מחד גיסא על שינוי המעמד הנשים בשוק העבודה, ומאידך גיסא על שינויים בדפוסי ההתחברות הבין זוגית.
בשלושת העשורים האחרונים אנו עדים לתופעה של עליית רמת ההשכלה של נשים וגידול בשיעור השתתפותן בכוח העבודה. שינויים אלה הגבירו את האפשרויות לאוטונומיה ולעצמאות של הנשים וגרמו הפחתה של ערך הנישואים כמקור לביטחון כלכלי עבורן.
השינוי בדפוסי ההתחברות הבין זוגית בא לידי ביטוי בגידול בירידה בערכו של מוסד הנישואים ובעלייה בשיעור המתגרשים. הסיבה לכך היא, בין השאר, מתן לגיטימציה חברתית וחוקתית לגרושים והגמשת הכללים המאפשרים אותם, וכמו כן גם הילודה מחוץ לנישואים הפכה מקובלת יותר. תהליכים אלה הובילו לכך, שלצד יחידות משפחתיות שבהן זוג הורים (גבר ואישה), החלו להשתרש דפוסים חלופיים, וביניהם יחידה משפחתית בת הורה אחד. הצורה נפוצה ביותר של הורה יחיד היא של אישה, דהיינו אם חד-הורית.

תגים:

משפחה חד הורית · אם חד הורית · בטחון סוציאלי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ביטחון סוציאלי - משפחות חד הוריות", סמינריון אודות "ביטחון סוציאלי - משפחות חד הוריות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.