היישום אינו מחובר לאינטרנט

להיות רזה, אבל לא רזה מדי: תפיסות וחוויות גוף בקרב מתבגרות יהודיות בישראל

עבודה מס' 066922

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר המבוסס על ראיונות חצי-מובנים שנערכו בקרב 9 נערות יהודיות בישראל בגילאי 15-18.

11,903 מילים ,60 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מחקר זה בוחן תפיסות וחוויות גוף בקרב מתבגרות יהודיות בישראל במטרה לעמוד על התפקיד שממלאים גורמים חברתיים ותרבותיים (משפחה, חברים ואמצעי תקשורת) בעיצוב דימוי הגוף ודפוסי התנהגויות הקשורות באכילה. בתוך כך, המחקר מבקש לבחון את הקשרים והמתחים שמתקיימים בין תפיסת "הגוף האידיאלי" (הרזה) לבין תפיסת ה"גוף האנורקטי" (הרזה מדי), כפי שמשתקף בחוויותיהן של מתבגרות ישראליות יהודיות, ובכך להבין כיצד נערות מתבגרות מיישבות ציפיות חברתיות סותרות שמוצגות להן על-ידי השיח האסתטי והבריאותי. השאלות המרכזיות המועמדות למבחן במחקר זה הן: כיצד מתבגרות ישראליות יהודיות תופסות וחוות את גופן? באילו פרקטיקות של "ניהול הגוף" מעורבות מתבגרות ישראליות יהודיות? כיצד נתפסת תופעת האנורקסיה בעיני מתבגרות ישראליות יהודיות? מהו "הגוף האידיאלי" בעיני מתבגרות ישראליות יהודיות?באיזה אופנים קשורות תפיסות וחוויות אלו להבניית "הגוף הרזה", "הגוף הבריא", "הגוף האסתטי" ו"הגוף המיני" בחברה הישראלית? מחקר זה מבוסס על ראיונות חצי-מובנים שנערכו בקרב 9 נערות יהודיות בישראל בגילאי 15-18. ממצאי המחקר מצביעים על כך שמתבגרות ישראליות יהודיות מעריכות רזון ותופסות משקל עודף כדבר שלילי. בעקבות כך, נמצאה אי שביעות רצון בולטת בקרב בנות שמבנה גופן לא תואם את האידאלים החברתיים, בעוד שבנות שעונות על אותן קריטריונים מצטיירות כבעלות דימוי גוף חיובי. כמו כן, נמצא שמתבגרות ישראליות יהודיות תומכות ומעורבות בפרקטיקות של שמירה על משקל ודיאטה. עבור מרבית הבנות, מעורבות זו נובעת ממניעים אסתטיים ולא בריאותיים. עוד נמצא כי אמצעי תקשורת, ובעיקר חברים, הם הגורמים בעלי ההשפעה הרבה ביותר על עיצוב דימוי גוף. לבסוף, נמצא כי בעוד שברמת השיח, המתבגרות מציגות את תופעת האנורקסיה באור שלילי ומגנות אותה, הרי שברמת הפרקטיקה חלקן מעורבות בפרטיקות "ניהול גוף" בעלות דמיון למאפיינים של אנורקסיה. על-ידי הבנת המניעים והמשמעויות שעומדים מאחורי התנהגויות הקשורות באכילה אצל מתבגרות ישראליות יהודיות, מחקר זה מבקש לתרום לדיון בסוגיות סוציולוגיות עכשוויות בתחום 'הסוציולוגיה של הגוף' ו'סוציולוגיה של הבריאות' ולהציע השלכות יישומיות עבור פיתוח תוכניות בריאות וחינוך למניעה וטיפול בהפרעות אכילה.

תוכן העניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. סקירת ספרות
3.1 דימוי גוף
3.2 גורמים המשפיעים על עיצוב דימוי גוף
3.3 הפרעות אכילה - המקרה של אנורקסיה נרווזה
4. מטרות, שאלות והשערות המחקר
5. שיטה
6. ממצאים
7. מסקנות ודיון
8. ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

בשלושת העשורים האחרונים חלה עלייה חדה בשיעורי ההשמנה באירופה ובארה"ב (Stevenson et al., 2007) ועלייה עקבית בשכיחות הפרעות אכילה בעולם המערבי (ראה למשל: Herzog et al., 2000; Neumarker, 1997). בעיות השמנת-יתר, כמו גם הפרעות אכילה, במיוחד אנורקסיה נרווזה ובולימיה, מתוארות בספרות המקצועית כמגיפות מודרניות (Rich, 2006; Stevenson, 2007).בעקבות כך, גובר העניין המחקרי בתופעות אלו ובסיבות להן ואנו עדים לשגשוג ספרות מקצועית העוסקת בנושאים של דימוי גוף, עמדות והתנהגויות הקשורות לאכילה ושמירה על משקל והפרעות אכילה. מחקר זה מבקש להצטרף לגוף מחקרים זה ולבחון סוגיות אלו בקרב מתבגרות יהודיות בישראל.

תגים:

הפרעות אכילה · נערות נשים · אידיאל היופי · השמנה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "להיות רזה, אבל לא רזה מדי: תפיסות וחוויות גוף בקרב מתבגרות יהודיות בישראל ", סמינריון אודות "להיות רזה, אבל לא רזה מדי: תפיסות וחוויות גוף בקרב מתבגרות יהודיות בישראל " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.