היישום אינו מחובר לאינטרנט

בעיות כפל מס במיסוי נאמנות זרה

עבודה מס' 066912

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בסוגיית כפל המס לאור הדין הישראלי והאמריקאי והאמנות בעניין.

6,061 מילים ,8 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

עקרון יסוד ידוע משכבר הימים בדיני המס הוא שאין להטיל על אדם או כל יישות ברת מיסוי מס כפול בגין אותם הרווחים. משמע, נישום ישלם סכום מס מקסימלי, ידוע ובר כימות, על הכנסה פלונית בין אם ישלם אותו לריבון אחד או יותר.
בעצם יסוד זה למעשה גלומים הרצון לשמור על זכויות היסוד של הפרטים בחברה הכלכלית המפותחת כגון: הקניין, שיווין, חופש עיסוק ועוד.
זכויות יסוד אלה, בין אם הן מנויות או לא מנויות, בדין של מדינה זו או אחרת, פרצו במהלך השנים מתוך מסגרתן הנורמטיבית החוקתית וחלחלו לתוך תחומי משפט שונים כמו: דיני חוזים, דיני המשפט מינהלי ואף לדיני המיסים.
תהליך זה מקבל משנה תוקף בעשור האחרון לאור תהליכי הגלובליזציה הפוקדים את עולמנו הכלכלי,בכלל, והליברליזציה בפיקוח על המט"ח בישראל(1), בפרט.

על מנת למנוע את בעיית "כפל המס" השכיל המחוקק הישראלי, כמו מחוקקים רבים במדינות מפותחות אחרות, לשתול הוראה מפורשת(2) בתוך דיני המס אשר מטרתה להסמיך את הגורמים המורשים מטעם המדינה לחתום בשמה על אמנות למניעת כפל מס. ואכן, נכון למועד כתיבת שורות אלו חתומה מדינת ישראל על מעל ל-30 אמנות עם מדינות שונות.

בימים אלו שוקדים בנציבות מס ההכנסה ובמשרד המשפטים על גיבושה של הצעת חוק לתיקון הפקודה (בחקיקה ראשית וחקיקת משנה) שתוכנה מבוסס על המלצות אלה.
המלצות ועדת ישראלי כוללות סקירה של מוסד/מכשיר הנאמנות בדין הישראלי ובדין בזר , המלצות למיסוי נאמנויות מסוגים שונים וכללי דיווח ואכיפה.

ברשימה זו ברצוננו לעמוד על סוגיית כפל המס הבאה לידי ביטוי לאור המלצות הוועדה (בהנחה שהחקיקה בנושא תסתמך עליהן) במספר מצבים כפי שיפורטו בהמשך ביניהם כאשר תושב ישראל מקים נאמנות(6) זרה לפי הדין האמריקאי כאשר המוטבים (נהנים) הם תושבי ישראל או תושבי ארה"ב. כמובן שהסוגיה תיבחן לאורה של האמנה למניעת כפל מס בין מדינת ישראל לארה"ב(7) .
כמו בכול ניתוח עסקה כלכלית בעניין סוגיית כפל המס אנו נידרש לשאלות אשר התשובות להן תיקבענה בסופו של יום את חלוקת "עוגת המס" שבין מדינת ישראל לארה"ב,כגון: תושבות הנאמנות, למי זכות הנגיסה הראשונה, למי הזכות השיורית ועיתוין של ארועי המס ותשלומו.
לאחר שתיארנו בקצרה את נושא העבודה, לצורך ליבון הסוגייה נבחן בהמשך את הדין הישראלי בעניין מיסוי נאמנויות (כמובן, לאור המלצות ועדת ישראלי), ולאחר מכן את הדין האמריקאי וההשלכות שיש לאמנה על כמה מצבי כפל מס אפשריים.

ברצוננו לציין כי ברשימה זו אין בכוונתנו להעלות לדיון ולנתח את כל הבעיות שעולות בעניין כפל מס שבמיסוי נאמנויות כיוון שאלה רבות וסבוכות ואין רשימה זו מהווה אכסניה מתאימה לבירורן הן מבחינת מטרתה ותוכנה והן מבחינת היקפה. דוגמא אחת לכך, מיני רבות, היא סוגיית נאמנות המוקמת במדינה זרה אשר אינה מאמצת את מוסד הנאמנות כמכשיר משפטי בדין שלה.

תוכן עניינים:
מבוא
נאמנות מהי
מיסוי מוסד הנאמנות בדין הישראלי
מיסוי מוסד הנאמנות בדין האמריקאי
האמנה בין ישראל לארה"ב - סעיפים נבחרים
דיון במצבי כפל במס אפשריים
ביבליחוגרפיה

קטע מהעבודה:

המטרות שלשמן הומצא מוסד הנאמנות הנן רבות ומגוונות כגון: תכנון העיזבון לדורות הבאים, מעבר "חלק" של הירושה (כספים, נכסי הון וכו') במשך השנים, יעוד נכסים ספציפיים לבני משפחה מסוימים בלבד, הגנה על רכוש מפני נושים או בני משפחה אחרים, הברחת נכסים מפני תביעות (לרבות פש"ט ועיקולים) פוטנציאליות, מטרות חסכון לדורות הבאים, מטרות צדקה וכיוצא באלה.
מאחר שלהעברת הרכוש מאדם לנאמנות היתה השלכה כלכלית מהותית ביותר (הוא כבר לא שולט בנכסיו) הרי ששיקולי המס בהקמת נאמנות כאמור היו שוליים ביותר ביחס לשיקולים האחרים(10).

תגים:

מיסים · מיסוי · תכנון מס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בעיות כפל מס במיסוי נאמנות זרה", סמינריון אודות "בעיות כפל מס במיסוי נאמנות זרה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.