היישום אינו מחובר לאינטרנט

ג'ק וולש - מנהל ומנהיג

עבודה מס' 066872

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח מנהיגותו של וולש על פי תיאוריות בתחום.

3,729 מילים ,32 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודה זו בחנה את התפתחות הניהול ומנהיגות מהמאה הקודמת וכפי שהיא נתפסת כיום. המחקר וניתוח נעשו תוך התייחסות לתיאוריות רלוונטיות.
חקר הניהול התפתח במאה ה-20 בעקבות דרישה לייצור מאסיבי וארגונים מורכבים. בתחילת המאה נולדו גישות המכאניות של הניהול עם המיקוד בייצור ובתפוקות, ולא בעובד. הגישות לא היו יעילות כי במרכז היה הארגון. עקב כך פותחו החוקרים גישות חדשות, שעסקו בנושא הנעת העובדים - גישות אורגניות. בהמשך התפחתו גישות מצביות-התנהגותית (דנו בכל שלב בצורת הניהול ובצורך להתאים סגנונות ניהול כדאי לנהוג בכל מצב) וגישות מערכות (מחייבות את המנהל להתאים את עצמו לסביבה החיצונית והפנימית).
מספר מחקרים התרכז בהגדרת תפקידי הניהול, ו-Mintzberg הגדיר עשרה תפקידים כאשר אחד מהם היה המנהיגות - תפקיד שלא נבחן קודם לכן. ישנן גישות מנהיגות שונות שהתפתחו עם השנים. גישת התכונות חוקרת תכונות מולדות ונלמדות של המנהיגים. חלק מגישות שודרגו מגישות מצביות-התנהגותיות של הניהול וממצבות את המנהיג בסיטואציות ומקומות שונים. גישה תלוית הקשר כהמשך של גישות מצביות מוסיפה פקטורים תלוי-קשר המשפעים על המנהיג. גישות של מנהיגות מתגמלת ומעצבת מבדילות בין הסתגלות של המנהיג למצב והימנעות מסיכונים ליצירת שינוי בציפיות ובשאיפות של המונהג, מחויבות ומכוונת תמידית לקידום עתידי על ידי שימוש בכריזמה. גישה היררכית מדברת על דרגות ההתפתחות של המנהיג.
מחקרים רבים דנו בסוגיה מנהל מנהיג. כאשר מחקרים ראשונים מצבעים על כפיפה בינם, המחקרים החדשים טוענים שמנהיג ומנהל - תפקידים שונים לחלוטין: מנהל שולט במורכבות ובאי הסדר, כאשר מנהיג יוצר שינוי ומתווה כיוון. המחקרים מציגים את חשיבות הניהול והמנהיגות האפקטיבי, כדי להבטיח את ההצלחה. כדי להיות אפקטיבי, על מנהל להיות קשוב לצרכים של הכפיפים, ליצור התאמה בין צרכים אלו לצורכי הארגון, להחדיר בהם את החזון העתידי, לתת בהם אמונה במסוגלותם לעמוד במשימות - וזה תפקיד של מנהיג. המנהיגות נוצרת תוך כדי העבודה הניהולית.
לאחר סקירה ודיון על נושא ניהול ומנהיגות המסכנה היא ש-Jack Welch הוא מעבר לכל ספק מנהיג, מנהיג מעצב, מנהיג חזק, שכיום נחשב לגורו של המנהיגות המודרנית. על פי Collins - Jack Welch הוא מנהיג מדרגה 5.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי וניתוח ביקורתי על הספרות
2.1 גישות ניהול
2.1.1 סקירת ספרות תמציתית
2.1.2 תיאוריות הצרכים והנעה
2.1.3 גישה מצבית/התנהגותית
2.2 סגנונות ותפקידי הניהול
2.2.1 סקירת ספרות תמציתית
2.2.2 תפקידי ניהול על פי Mintzberg
2.2.3 מודל תלת-ממדית של Reddin
2.3 גישות המנהיגות
2.3.1 סקירת ספרות תמציתית
2.3.2 גישת התכונות
2.3.3 חמש דרגות של Collins
3. מנהל מול מנהיג
4. ניתוח ביקורתי של האירוע
5. סיכום ומסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חשיבה ומחקרים פורמאליים המתארים את דרכי הניהול בארגון החלו רק במאה ה-19 בעקבות התפתחות ארגונים גדולים ומורכבים.
* גישות מכאניות (סוף מאה ה-19 - התחלת מאה ה-20) אצל Daft (2003) - מדגישות גישה מדעית ורציונאלית לחקר הניהול וחשיבה על ארגון כעל מכונה יעילה.
- ניהול מדעי של Taylor - אדם כמכונה וככל כלי עבודה אחר המשמש לייצר מוצרים. יש לעשות חלוקה ברורה, להתאים את העובד למשימה בכדי להפיק את מלוא התועלת מעבודתו.
- ארגון ביורוקראטי של Weber - ארגון אידיאלי - משטר חברתי, המבוסס על העיקרון של "חוק וסדר", ארגון חייב לפעול על פי צרכיו של הארגון ואז ישיג את המטרותיו.
- תורה מנהלית של Fayol - עובד בדרג נמוך מבצע מיומנות טכנית, ככל שעולים בדרגה - מבצעים עבודה ניהולית יותר.

תגים:

סגנון ניהול · תפקידי ניהול · גישת מנהיגות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ג'ק וולש - מנהל ומנהיג", סמינריון אודות "ג'ק וולש - מנהל ומנהיג" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.