היישום אינו מחובר לאינטרנט

עיקרון האוניברסליות

עבודה מס' 066711

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה תיאורטית בנושא עיקרון האוניברסליות במשפט הבינלאומי הפומבי.

2,580 מילים ,27 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

העבודה סוקרת את עיקרון האוניברסליות במשפט הבינלאומי הפומבי באמצעות ספרות ופסיקה מרכזית העוסקים בנושא.

קטע מהעבודה:

סמכות שיפוט אוניברסאלית חלה על מקרים בהם המבצעים ו/או הקורבנות אינם תושבי מדינת הפורום או אזרחיה, המעשים לא בוצעו על אדמת מדינת הפורום, ואין בין המעשה ובין האינטרסים הייחודיים של מדינת הפורום כל זיקה למעט העובדה שמדובר בפשע מלחמה או בפשע נגד האנושות, במקרים ספציפיים של מעשים אשר המין האנושי באשר הוא נפגע מביצועם.
ההצדקה העומדת בבסיס סמכות השיפוט האוניברסלית נובעת מאופי הפשעים שעליהם היא חלה ומבוססת על שיקולים נורמטיביים ושיקולי מדיניות כאחד. סמכות שיפוט אוניברסלי הוא מנגנון אכיפה חלופי שיש להפעיל כאמצעי אחרון, כאשר המדינה הרלוונטית פטרה עצמה מאחריותה ומחובתה להביא עבריינים לדין. העיקרון חושף ערכאות שיפוטיות לביקורת חיצונית על ידי מדינות אחרות ומהווה תמריץ לשפיטה ראויה. הוא מביא לכך שפרטים אינם יכולים להתחבא מפני החוק. פרטים כעת חשופים לחקיקה מדינתית ובינלאומית וחשופים להליכים משפטיים במדינת אזרחותם ומדינות אחרות בין אם הם נוכחים באותה מדינה ובין אם לאו. הדבר עלול לפגוע בהרתעה במדינה שהתבצע בה הפשע. ישנו החשש ששיקולים פוליטיים יביאו להפעלת עיקרון האוניברסליות ולא שיקולי צדק. הדבר אף יכול להשפיע על שיקול דעת שופטים. נראה שקביעת העיקרון כמנגנון שיורי, משלים, מצמצם חשש זה. כל זאת, בשונה מהמשפט הפלילי, שם תחולת הדין המהותי וסמכות השיפוט מבוססות בעיקר על אחד העקרונות הבאים: עיקרון טריטוריאלי (סמכות שיפוט לבתי המשפט של המדינה שבה בוצע המעשה או שבה חלו תוצאותיו), תחולה פרסונאלית-אקטיבית (מדינת האזרחות או התושבות של החשוד מוסמכת לדון אותו), תחולה הפרסונאלית-פסיבית (עקב אזרחותו או תושבותו של הקורבן), תחולה פרוטקטיבית (עיקרון החסות)(מכוח אינטרס של המדינה שנפגעה) ו-זיקת הייצוג (מדינה בעלת סמכות שפיטה מעבירה את הטיפול למדינה אחרת).

תגים:

סמכות שיפוט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עיקרון האוניברסליות", סמינריון אודות "עיקרון האוניברסליות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.