היישום אינו מחובר לאינטרנט

עיקרון קבלת החלטות לגבי גדר ההפרדה - בטחון מול זכויות האדם

עבודה מס' 068100

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מספר פסקי דין בנושא.

8,404 מילים ,21 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

נושא גדר ההפרדה מעורר חלוקי דעות בין ישראלים לגורמים בינלאומיים, בין ישראלים לפלסטינים, ואפילו בין ישראלים לישראלים השייכים לאותו צד בפוליטיקה לאומית.
בנושא גדר ההפרדה הממשלה קבעה כיצד והיכן יעבור תוואי הגדר- וזאת משיקולים ביטחוניים. עם זאת הערבים - חלקם אזרחי ישראל וחלקם אזרחים פלסטיניים, פנו לעיתים רבות לבית הדין הגבוה לצדק לשינוי התוואי. הפגיעה היא ביכולת התנועה ממקום למקום, עיבוד שדות שהקמת הגדר הפקיעה אותם וכד'.
בהכרזה על הקמת המדינה נאמר כי, היא "תבטיח שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדלי דת גזע ומין". מגילת העצמאות, שנכתבה בעיצומה של מלחמת הקיום היהודי, לא הסתפקה רק בהכרזה על הקמת המדינה, נוספו להכרזה זו נדבכים שונים, כשבהן שהמדינה תהיה מושתת על ערכים של מדינה יהודית ודמוקרטית ויסודות החירות, הצדק, וזאת לאור חזונם של נביאי ישראל . באותה עת, עת הכרזת המדינה וההכרזה על זכויותיו של היחיד, נלחמה מדינת ישראל על חירותה, מלחמה זו טרם נסתיימה. נכון להיום, עדיין מתנהל המאבק על הביטחון ללא הפוגה. מאבק זה תובע מחיר קשה, בין היתר הוא תובע את מחירו בזכויות האדם. אי לכך פעמים רבות עולות שאלות הנוגעות לשיקולים שבין בטחון האזרחים לבין זכויות האדם
כאמור, מדינת ישראל שרויה, מאז הקמתה, במתח ביטחוני מתמיד, כך שסדרי המשטר הדמוקרטי וזכויות האדם עלולים להיות קורבן למתח מתמיד זה, לכן הדמוקרטיה בישראל עומדת בהתמודדות מתמדת עם הצורך למצוא את האיזון הנכון, בין הגנה על ביטחון המדינה ובין הצורך על שמירה על זכויות האדם . מכאן, נשאלת השאלה באיזה מידה מערכת הבטחון מעדיפה את האינטרס של ביטחון המדינה על פני האינטרס של זכויות אדם?
ההנחה המקובלת, בציבור הרחב, היא שאינטרס הביטחון הלאומי עדיף על אינטרסים אחרים. הביטחון הוא התנאי הבסיסי לקיום וללא קיום אין משמעות לאינטרסים אחרים. מהבחינה המוסרית, אינטרס הקיום של הרבים עולה על האינטרס של היחיד בזכות לחירות . על נושא זה התווכחו פילוסופים רבים וכיום יש נטיה להעלות את האינטנרס הבטחוני על פני זכויות מהותיות של הפרט.

מטרת העבודה הנוכחית היא לבחון האם ובאיזו מידה בית הדין הגבוה לצדק העדיף שיקולים של זכויות האדם על פני שיקולי בטחון שהעלו נציגי מערכת הביטחון. על מנת לענות על שאלת המחקר יערך מחקר בגישה האיכותנית- סקירת פסקי דין בנושא.

תוכן העניינים:
מבוא
השיקולים להקמת הגדר
הישוב ביו"ש
קבלת החלטות בממשלה
היחסים בין ישראלים לפלסטינים
תוואי הגדר והתייחסות הציבור אליו
סקירת פסקי הדין
בג"ץ 8414/05 יאסין נ' ממשלת ישראל (מיום 4.9.2007)
בג"ץ 7957/04 זהראן יונס מחמד מראעבה ואחרים נ ראש הממשלה ואחרים
בג"ץ 04 / 2056 מועצת הכפר בית סוריק ואח'
בג"ץ 257/04 טהה אל חוואגה ואחרים נ. ראש הממשלה ואחרים
בג"ץ 9055/04 מועצת הכפר בן סירא ותושבי מכבים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הישוב ביו"ש
עיצוב מפת ההתיישבות בשנות השבעים נעשה בעיקר על ידי גורמים פוליטיים, צבאיים וביטחוניים כמו גם קבוצות לחץ ישראליות, שפעלו ממניעים לאומיים פנימיים וגורמים מפלגתיים שפעלו לביצוע ההתיישבות ושינוי מפת ישראל והם מדגימים את חשיבותה של טריטוריה כזירה למאבקים פוליטיים, הפעלת כוח פוליטי לצורך הגשמת אינטרסים לאומיים ודתיים, קבלת החלטות לגבי טריטוריה שמעמדה טרם הוכרע, השפעות השלטון המרכזי, ביצוע פיתוח מואץ ויותר מכך- שימוש והדגשת הזדהות עם ערכים לאומיים ודתיים והפעלת אנשים בגינם .

תגים:

ישראל · מדינה · שטחים · פלסטינים · מיעוטים · ערבים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עיקרון קבלת החלטות לגבי גדר ההפרדה - בטחון מול זכויות האדם", סמינריון אודות "עיקרון קבלת החלטות לגבי גדר ההפרדה - בטחון מול זכויות האדם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.