היישום אינו מחובר לאינטרנט

יצירתו של פליקס גונזלס-טורס

עבודה מס' 066701

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העדר גוף ודמויות כדרך להעצמת הזוועה ולהעמקת המסרים ביצירותיו של פליקס גונזלס-טורס.

9,751 מילים ,30 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

פליקס גונזלס-טורס (Felix Gonzalez-Torres) נולד ב-1957 בגוואימארו שבקובה, ילד שלישי מתוך ארבעה. כאשר היה בן שבע, קנה לו אביו את סט צבעי המים הראשון שלו. בשנת 1971 הוא נשלח לספרד עם אחותו גלוריה ומשם המשיך לפורטוריק, אל דודו. בפורטו-ריקו החל ללמודאמנות ובשנת 1979, בהיותו בן 22, עבר לניו-יורק. שם למד במכון פרת, בין השאר, אצל מרתה רוסלר, אמנית פמיניסטית חלוצה. בשנת 1981 הגיעו לארצות הברית הוריו ושני אחיו שנמלטו מקובה. בשנת 1983 קיבל תואר "בוגר אמנויות", ופגש בבר המיועד לבנים בלבד, את חברו לחיים, רוס. בשנת 1987 קיבל תואר מוסמך לאמנויות מהמרכז הבינלאומי לצילום באוניברסיטת ניו-יורק(1).

ביטויי האלם, השמות חסרי המשמעות, המקבלים ביטויים בסוף הסינופסיס של דיראס, כאילו נכתבו בבחינת רקע לרבות מעבודותיו של גונזלס-טורס, אשר גם הוא מבטא את זעקת הקורבן האלמוני בגין העוול באשר הוא . ביצירות של גונזלס-טורס, כגון "דרכון" (תמונה מס' 2) או הסוכריות (תמונות 3-5), כופה גונזלס-טורס על הקהל, מבלי שהאחרון יהיה מודע לכך, ליטול חלק ביצירה. באמצעות נטילת דף נייר, הופך הצופה ל'שייך' ול'מתועד' - מספר בסידרה. כך גם בנטילת סוכריה או שהייה בחלל, אשר חושפת את הצופה לאחריות חברתית ומוסרית. בעבודתי ארצה לטעון, כי יצירתו של גונזלס-טורס, אינה רק יצירה שהאובייקטים בה חסרי זהות ויזואלית, הבאה להעצים את הזוועה, אלא גם מעניקה נופך פסימי למצבו של האדם ולמצבה של החברה, המצויה בתהליך של כליה, כמו הדפים הנעלמים בזה אחר זה וכן הסוכריות הנעלמות, לאחר שאלה נלקחים על ידי בני האדם המבקרים בתערוכה. האמירה שאבקש לראות ביצירתו של גונזלס-טורס, באופנים שונים, הינה שהחברה האמריקנית, בתוכה הוא חי, מכלה את עצמה.
בעבודה זו אעסוק ביסוד החתרני בעבודתו של גונזלס-טורס, ובדקויות המצויות בין מפלסי היצירות שלו ואולי אף באופי הפומביות של היצירות. יצירות אלו, אשר במבט ראשון לא ניתן למצוא את אמירתן, נושאות באמתחתן, התובעת מחשבה נוספת, או אולי כמה מחשבות נוספות, את מאבקו של האמן עד למותו.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: איפיוני עבודותיו של גונזלס-טורס
1.1. המאויים מן החפץ
1.2. סימבוליות חסרת אנושיות
פרק ב: המסמל
2.1. האמנות כתקשורת חברתית
2.2. האיום שבנעלם
פרק ג: יצירותיו של גונזלס-טורס: ניכור והעצמת הזוועה
3.1. התפיסה המודולרית של הדמויות
3.2. דממת האימה
סיכום
ביבליוגרפיה
תמונות

הערת מערכת: בעבודה חסרות חלק מהתמונות ופרטיהן.

קטע מהעבודה:

פרק זה יציג את מאפייני הניכור הקיימים ביצירתו של גונזלס-טורס, המעקר מתוך עבודתו את האנושי, ובד בבד מעניק אנושיות לחפצים. בספרו "הוצאת האנושי מן האמנות" עוסק איגזט בבדידות והניכור הבאים לידי ביטוי באמנות המודרנית. הוא מפתח את רעיונותיו של הפילוסוף הצרפתי גויה, הגורס כי עלינו ללמוד אמנות מההיבטים החברתיים הנראים על פני השטח. מאחר והגורמים החברתיים הינם אקראיים ורחוקים מההיבט האסתטי של האמנות, אזי עלינו תמיד לשאוף לראות את פנימיותו של הסגנון, כלומר את המסר שרוצה להעביר לנו האמן, החווה את ההתרחשות החברתית בסביבה נתונה ומעביר את רשמיו לצופה. איגזט רואה בעבודה אמנותית מעין סוכן חברתי, המבדיל בין משקל סגולי של אדם אחד ממשנהו(10).

תגים:

מחאה · ציור · מודרני · ביקורת · חברתית · אמנות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יצירתו של פליקס גונזלס-טורס", סמינריון אודות "יצירתו של פליקס גונזלס-טורס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.