היישום אינו מחובר לאינטרנט

חלל טורס

עבודה מס' 060780

מחיר: 449.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הפוטנציאל העסקי של תכנית "מסע בין כוכבים" לתיירות חלל.

25,100 מילים ,30 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

מסע בין כוכבים - בדיקת סיכויי הפעלת תוכנית תיירות בחלל: יעדים, אתרים והיבטים כלכליים

פריצתה של החללית אפולו 11 אל מחוץ לאטמוספירה והנחתת האדם הראשון על הירח החלו לפתח בקרב הקהיליה העסקית-תיירותית מחשבות לגבי תיירות לחלל, אך עד כה נראו הדברים רחוקים. הדבר נובע מכך שגם היום בשלהי 1998 עולה כרטיס לחלל כ 5 מיליון לירות שטרלינג ( 8.2 מיליון דולר). ב 1997 שילמו אנשי עסקים יפניים כדי להצטרף לטיול בחלל של חללית רוסית, אולם סביר להניח שבעתיד הקרוב יצנחו מחירי הטיסות לחלל באופן דרמתי עם פיתוח תשתית רחבה לתיירות בחלל (Wolsh, 1998).
ואמנם ניתן כבר היום לקבל את החוברת הפירסומית שהוציאה חברת הנסיעות זאגרהם נסיעות לחלל, המתמחה בנסיעות לא שגרתיות גם בתחומי האטמוספירה, כמו סיור במטוס מיג מעל מוסקבה. חוברת ההסברה כוללת איורים רבים, תרשים של החללית, מדי הנוסעים ותכנית הטיסה.
הטיסה הראשונה מתוכננת לשבת 1.12.2001 ומחירה 98000,$. החברה דורשת בעת ההזמנה תשלום מראש של $5000.

התוכנית
"מסע בין כוכבים" הינה תוכנית המתייחסת בשלב ראשוני לשתי אפשרויות בחירה.
האפשרות הפשוטה הינה לצאת בחללית לגובה 100 ק"מ אל מחוץ לכח הכבידה של כדור הארץ, לחוות את הריחוף, להשקיף על כדור הארץ ועל הכוכבים ממרחק זה ולשוב מקץ זמן קצר.
ההערכות הן שמחיר כרטיס למסע זה בעת שתיירות החלל תהפוך למסחרית יעלה כ-$10000.
האפשרות השניה הינה ביקור בתחנת חלל, הכרת מרכיבי התחנה, פגישה עם האסטרונאוטים, שהיה של לילה, תקשור עם כדור הארץ, צפייה בנחיתות והמראות של חלליות והחוויה של השהיה בתוך התחנה, עם תנאי כח כבידה רגילים והריחוף שבחוץ. על פי השערות מומחים, מחיר כרטיס לנסיעה מעין זו בעת שהדבר יעבור לפסים מסחריים - כ- $50000.
לאור הנתונים הראשוניים על מסעות לחלל, ארצה לבדוק במחקרי את הפוטנציאל המסחרי שיש לתוכנית תיירותית העוסקת במסעות לחלל בארץ.
בעבודתי ארצה לטעון כי "מסע בין כוכבים" יפנה בעיקר אל הטיפוס ההרפתקני ושוחר ההתנסויות, כפי שמציגים זאת מחקריהם של הולנד ( Holland, 1985) וזיו (1997) וכן שרן, האופטמן וסופר (1998); אשר אביא בפרק סקירת הספרות. פרק זה יעסוק במשתנים השונים הקשורים לעמדותיהם של אנשים כלפי יציאה לנופש, השקעה כספית, טיפוסי אופי המתאימים לסוג זה של מסע וכן בהתפתחות דרישת הלקוחות מהנופש על פי רוח הזמן, כאשר נושא זה אמור להנחות אותי בקביעת האסטרטגיה העתידית לפרוייקט "מסע בין כוכבים".

תוכנית המחקר
לאחר סקירת הספרות, אציג את השיקולים העסקיים וגורמי הכדאיות שבתכנית זו. על מנת לעמוד על מורכבותו של הפרוייקט באופן כללי וכן על מעמדו בתוך הסביבה ומול הגורמים הסביבתיים אנתח אותו על פי המודלים של פורטר- מודל חמשת הכוחות ומודל היהלום. לאחר מכן אבדוק את האילוצים השונים שבפניהם אמורה לעמוד החברה. אילוצים אלה [ ה PEST] מתייחסים לאילוצים הפוליטיים לסוגיהם, לאילוצים הכלכליים, לאילוצים החברתיים ולאילוצים הטכנולוגיים. לאחר מכן אבדוק את הצדדים החזקים שבפרוייקט ואת ההזדמנויות שתקראנה בפניו, כאשר מנגד אבדוק את חולשותיו ואת האיומים העומדים מולו. בשלב זה אפנה לגורמי התועלת המכונים ארבעת הPROMOTION ,PLACE ,PRICE ,PRODUCT] P -], תוך התייחסות לכל אחד מארבעת פרמטרים אלה ומבחינת הדרך שיש לפעול בו לצורך קידום הפרוייקט. בסיום פרק זה אציג את מודל BCG של קבוצת המומחים מבוסטון (1966), כאשר המודל אמור למקם את הפרוייקט באחת מהקטגוריות של המודל, כשהדבר יידרש לי לצורך קביעת אסטרטגיה שיווקית.
לאחר בדיקת הפוטנציאל העסקי אעבור לפרק המתודולוגי העוסק במחקר. אתאר את המחקר, אציג את מטרותיו, אעלה את השאלות, אקבע את המשתנים ובגינם את השערות המחקר, אציג את כלי המחקר, את אוכלוסיית המחקר, את הליך המחקר, את ממצאי המחקר כשלסיום אתייחס גם למגבלות המחקר האמורות להוות בסיס להמלצה עבור מחקרים נוספים.
תוך שימוש בנתונים מארבעת הפרקים הראשונים, אפנה לבחירת אסטרטגיה. בשלב הראשוני אעריך את המציינים השונים לכל אחד מ 28 המשתנים, תוך מתן ציון משוערך לכל משתנה.
במקביל אתייחס למשתני העל הרלוונטיים יותר לפרוייקט, לטיפולוגיות השונות המתאימות לפרוייקט זה תוך הסבר לגבי הטיפולוגיה הנראית לי יותר מתאימה ולבסוף על פי הציונים, הערכים של המשתנים ומאפייניהם אקבע את האסטרטגיות המיידיות והחלופיות שלדעתי עשויות לשרת בצורה המיטבית את הפרוייקט "מסע בין כוכבים".
בסיכום אגיש את מסקנותיי, המלצות לגבי דרך ניהול הפרוייקט ושיווקו וכן הכוונה לאפיקי מחקר נוספים שמן הראוי לעסוק בהם בעתיד.

תוכן עניינים
פרק א': מבוא
1.1. תוכנית "מסע בין כוכבים"
1.2. מטרות המחקר
1.3. הטענה
1.4. שאלות המחקר
1.5. תוכנית המחקר
פרק ב: סקירת ספרות
1.2. מטרות המחקר
2.2. ההיבט הפיננסי
2.3. מורכבותה וקשייה של תוכנית הנופש
2.4. סיכויי התוכנית "מסע בין כוכבים" בארץ
2.5. מודל חמשת הכוחות של פורטר
2.6. מודל היהלום של פורטר
פרק ג': בדיקת התכנית העסקית
3.1. אילוצי ה-PEST
3.2 גורמי ה-SWOT
3.3. ארבעת ה-P
3.4. מודל BCG
NPV .3.5
3.6. המחקר
3.6.1 מהות המחקר
3.6.2 מטרות המחקר
3.6.3 המשתנים
3.6.4 שאלות המחקר
3.6.5 השערות המחקר
3.6.6 כלי המחקר
3.6.7 אוכלוסיית המחקר
3.8. הליך המחקר
3.9. ממצאי המחקר
3.10. מגבלות המחקר
פרק ד': האסטרטגיה העסקית
4.1. המשתנים
4.2. ניתוח המשתנים ובחירת האסטרטגיה
4.2.1. דרך עשיית האסטרטגיה
פרק ה: דיון, סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

מקורות:

ברזילי, א., "התעשייה האווירית ובואינג ישתפו פעולה בפיתוח לווינים בהיקף של 100 מיליון דולר" , הארץ, 7.7.1998 עמ' ג.2.
ג'אסטרו, ר., (1991), מסע אל הכוכבים, (תרגום: א. מן), ספרית פועלים, תל-אביב.
זיו, י., כהן, י., וונטורה ר., (1997) סגנון חיים 1997, זיו יעוץ והדרכה בע"מ, תל אביב.
זלצר, ד., מור, א., והלל, א., (1996), תיירות הנופש בעולם, תיירות הנופש באילת ואילת כמרכז נופש פעיל, קורס מינהל מלונאי בכיר, הטכניון, חיפה.
פליישר, ע., וסידי, ע., (1997) , ניתוח הוצאות תיירות נכנסת בארץ, המרכז ללימודי הפיתוח, רחובות.
רותם, ש., וסנדלון, ל., (1998), דו"ח סקר תיירות פנים 1997, רותם מחקר ואבחון שיווקי, תל-אביב.
רישה, פ., "כרטיס טיסה לחלל", הארץ, 29.10.98 עמ' ד.2.
שגב, ע., וגריי, פ., (1995), אסטרטגיה ליחידה עסקית, האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב.
שרן, י., האופטמן, ג., וסופר, ג., (1998), מגמות תיירות על פי מדדים של הכנסה חודשית, השכלה וארץ מוצא, דחף מכון למחקר, תל-אביב.
תיירות, (1997), הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ירושלים, פרסום 1101.
Bolemon, J., (1985), Physics An Introduction, Prentice-Hall Inc., Princetone.
Brown, H.R., (1978), Man and the Stars, Oxford University Press, Oxford.
Bull, A., (1998), The Economics of Travel and Tourism, Longman, Sydney.
Caldwell, L.L., Smith, E.A. Weissinger, E., "The Relationship of Leisure Activities and Perceived Health of College Students", Society and Leisure 15, 1992, pp. 545-556.
Coniglio, S.M., "Practical Tourism in Space", In: Space Tourism Consultant, (1996), http://www.magicent.net/~sam123/spacetou.html.
Fullick, P., (1994), Physics, Heinemann Educational Publishers, London.
Hewitt, P.G., (1997), Conceptual Physics, (8th ed.), Addison-Wesley, New-York.
Holland, J.L., (1985) Making vocationals choices: A theory of personalities and work environments, Prentice-Hall, Eaglewood Cliffs, New Jeresy.
Kotler, P., Haider, D.H., Rein, I., (1993), Marketind Places, The FREE Press, New York - Oxford.
Kotler, P., Bowen, J., Makens, J., (1996), Marketing for Hospitality and Tourism, Prentice Hall, New Jersey.
Ostrdiek, V.J., Bord, D.J., (1995), Inquiry Into Physics, (3rd ed.), West Publishing Company, New Jeresy.
Meir, E.I., Melamed, S., Dinur, C., "The Benefits of Congruence", Journal of Vocational Behavior, 1995.
Miler, R., (1989), Understanding Physics, Unwin Hyman, London New-York.
O'Shaughnessy, J., (1984), Competitive Marketing: A Strategic Approach, Allen Unwin Inc, London and Sydney.
Pine, R., Go, F., M.,"Globalization in the hotel industry" in: Kotas, R., Teare, R., Logie, J., Jayawardna, C., Bowen, J., The inter national hospitality buissiness, London - New York, pp. 96-103.
Potter, S. D., "Low mass solar power satellites built from terrestrial or lunar materials", Space Future, In: http://www.spacefuture.com/archiv...restrial_or_lunar_materials.Shtml.
Rogers, T.F., "Space Tourism: The Perspective from Japan and Some Implications for the United States", The Journal of Practical Applications in Space, Winter 1995, Vol. VI(2), pp. 109-149.
Ross, F., G., "Effective communication, motivation and service qualit among hospitalit management" in: Kotas, R., Teare, R., Logie, J., Jayawardna, C., Bowen, J., (1996), The international hospitality buissiness, London - New York, pp. 122-138.
Sahlberg, B., "Will information technology change future tourism behavior?", in: Kotas, R., Teare, R., Logie, J., Jayawardna, C., Bowen, J., The international hospitality buissiness, London - New York, pp. 88-95.
Syriopoulos, T.C. Sinclair, M.T., "An Econometric Study of Tourism Demand: The AIDS Model of US and European Tourism in Mediterranean Countries", Applied Economics 25, 1993, pp. 1541-1552.
Vellas, F., Be'cherel. L., (1995), International Tourism, MaCmillan Press, Houndmills London.
Wolsh, E., "NASA to offer rooms with a view in orbiting hotel", Tourism Articles

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חלל טורס", סמינריון אודות "חלל טורס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.