היישום אינו מחובר לאינטרנט

תקופות ושלבים ביצירתו של אמן הצילום תומאס רוף

עבודה מס' 066699

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בתפיסת היצירה ותפיסת הצילום אצל רוף, הצגת סדרות עבודותיו מאז שנות השמונים, והתייחסות ייחודית לסדרת ה-Jpegs החדשה.

5,469 מילים ,21 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

תומאס רוף (Thomas Ruff), נולד בשנת 1958 בגרמניה, בעיר זל שבהרמרסבאך, ליד היער השחור. הוא חי, למד ועובד בדיסלדורף. את לימודי האמנות סיים אצל ברנד והילדה בכר, האקדמיה לאמנויות בדיסלדורף, בין השנים 1977-1985. את זמנו הוא מקדיש ליצירתו בתחום הצילום. יצירותיו של רוף הינן צילום, או שהן מבוססות על צילום, אולם השוני בינו לבין צלמים אחרים הינה בגישה לצילום כאמנות ובדרך הביצוע.
בעבודותיו של רוף, מרביתן ללא כותרת, הכוללות סדרות צילומים, ובהן פוטרטים, בניינים ונופים, מוצג העולם הקיים, העכשווי, שבו אנו חיים. משום כך גם קיים הקשר, שבין היצירה לבין הסמלים הטכניים ויותר מכך הטכנולוגיים של דורינו. הוא מממש את חוויית התמונה שמצויה במחשב ואת הפוטנציאל שבאינטרנט. זאת הוא עושה בעיקר בסדרה החדשה שיצר - Jpeg, תוך הדגשת תהליך הדחיסה(1).
בעבודתי ארצה לטעון, כי ניתן לראות בתומאס רוף אמן חוקר. האם יש מקום לאמן ולחוקר, שיצאו מאותה נקודת מבט ויפעלו באותה דרך? קשה לענות על כך באופן מוחלט וגם לא ניתן להשיב על שאלה זו מענה ברור. הצד החקירתי של רוף, מהווה את ההתנסות ביכולותיה של המצלמה, אשר כמוה כהתנסותו של כל אמן בכלי עבודתו. מצד שני, לעתים ההתנסות והבחינה, היא מטרת העבודה עצמה.
עבודה זו היא עבודת חתך, המציגה את מרבית הנושאים בהם עסק רוף במהלך שנות יצירתו עד כה. העבודה תבחן את תפיסת היצירה ותפיסת הצילום אצל רוף. לאחר מכן תוצגנה סדרות עבודותיו מאז שנות השמונים. התייחסות ייחודית תינתן לסדרת ה-Jpegs החדשה, שיצר בשנים האחרונות, ולאחר מכן אקיים דיון ביצירתו.

תוכן העניינים:
1. עקרונות ותפיסת היצירה אצל תומאס רוף
2. סדרות יצירותיו של רוף
2.1. חללים פנימיים ובניינים
2.2. פורטרטים (תמונה מס' 3)
2.3. סטריאו-פוטו
2.4. הכוכבים
2.5. צילומי עיתון
2.6. שלטי חוצות
2.7. עירום
2.8. ה-Jpegs - יצירתו המאוחרת
3. דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
תמונות

הערת מערכת: בעבודה חסרות חלק מן התמונות ופרטיהן.

קטע מהעבודה:

צילומיו של תומאס רוף אינם באים להציג חידושים טכנולוגיים ולא להראות שימושים חדשים לצילום. מבחינת טכניקות הצילום, מרבית עבודותיו של רוף נראות כשייכות לצילום מהמאה התשע-עשרה ובכך גדולתו. הייחודיות של רוף הינה בהתייחסות לטכניקת הצילום, אשר כמוה, כציור או פיסול. מטרתו אינה להנפיק גיליון מצולם וכרוך, אלא יצירה אישית. על כן, בשונה מאמני צילום בני דורו, היוצרים אמנות בת זמננו, יצירתו של רוף תיראה לצופה שאינו מכיר את היוצר מקרוב, כעבודתם של מספר צלמים. בכך ייחודיותו, בהתאם למה שבחר לבחון או להביע בסוג מסויים של יצירה. משום כך, גם הסדרות השונות עשויות להיראות שונות גם מצד היוצר(5).

תגים:

אמנות · צילום · מודרני · עכשווי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תקופות ושלבים ביצירתו של אמן הצילום תומאס רוף", סמינריון אודות "תקופות ושלבים ביצירתו של אמן הצילום תומאס רוף" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.