היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעות התיירות - נחל אלכסנדר

עבודה מס' 066694

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההשפעות סביבתיות, החברתיות והכלכליות הבאות לידי ביטוי בהגעת מבקרים לרחבי הגן בהיבטים חיוביים ושליליים.

5,014 מילים ,18 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

גן לאומי נחל אלכסנדר הנמצא על כביש מספר 2 בין נתניה לחדרה בקרבת חוף בית ינאי משמש כמקום נינוח, רגוע ושלו אליו מגיעים המוני אנשים בעיקר בימי שבת וחג על מנת לנפוש ולטייל בחיק הטבע עם משפחותיהם.
הגן הוכרז כגן לאומי בשנת 1994 ע"י הרשות לשמורות הטבע והגנים הלאומיים ובו חורשת אקליפטוסים, שולחנות פיקניק, שבילים להולכי רגל ורכבים וגשר צבים שממנו ישנה תצפית על צבי הנחל המקננים בשמורה.
לגן מגיעים בעיקר תושבי מרכז הארץ המחפשים מקום לנוח בקרבת ביתם בחיק הטבע.
נחל אלכסנדר ידע ימים יפים וקשים כאחד, בשנות ה- 60 כמות המים הייתה גדולה מאוד והתאפשרה תנועת סירות על הנחל, כיום שפיעות המים בנחל התמעטה ומימיו אינם נקיים ואינם מאפשרים רחצה עוד. למרות שהרחצה אסורה מגיעים אליו המוני אנשים היוצרים בעיות סביבתיות קשות כשלעצמן המתבטאות בזיהום של המים, פגיעה בצמחייה ובבע"ח במקום, הם משאירים אחריהם פסולת מוצקה רבה וגורמים לפגיעה בלתי הפיכה בנוף. בד בבד עם פגיעה זו הגן מספק תעסוקה לכ- 5 עובדי הרשות שתפקידם הוא בעיקר ניקיון ותחזוקת הגן וכן משמש כמכפיל לעסקים קטנים באזור כגון תחנות דלק, אולם אירועים, חוף בית ינאי ולינה כפרית בישוב מכמורת.
מטרת עבודה זו היא להציג את נתוני הגן בהתייחסות לאותם השפעות סביבתיות, חברתיות וכלכליות הבאות לידי ביטוי בהגעת מבקרים לרחבי הגן בהיבטים חיוביים ושליליים.

תוכן העניינים:
מבוא
תעשיית התיירות בישראל והשפעותיה
הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים בישראל
נחלים בישראל כאתר תיירות
נחל אלכסנדר
גן לאומי נחל אלכסנדר
סקירת השפעות התיירות על גן לאומי נחל אלכסנדר :
השפעות סביבתיות
השפעות חברתיות
השפעות כלכליות
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לפיתוחה של התיירות שני היבטים : האחד חיובי שמתבטא בד"כ בפיתוח כלכלי ופיתוח תשתיות לצורכי התיירות והתייר ואחד שלילי המתבטא בהרס הסביבה הטבעית ובהשפעות על האוכלוסייה המארחת. חשוב לקבל את התיירות על שני פניה, על החיוב והשלילה שבה, תיירות עשויה להביא ברכה גדולה אך בד בבד עלולה לגרום נזקים שלעיתים הנם בלתי הפיכים.
"בתכנון ובפיתוח לא נכונים של התיירות, עלולים להיווצר בעיות וניגודי אינטרסים בינם לבין צורכיהם ורצונותיהם של האוכלוסייה המקומית הבאים במגע ישיר עם התייר וכן פיתוח ללא תכנון, פיתוח יתר או פיתוח שנפסק ושלא הגיע לסיומו עלולים לפגוע בסביבה הפיזית ולהביא להתדרדרותה ולהריסתה". (חוטר 1998)

תגים:

נחלים · פיתוח סביבתי · תיירות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעות התיירות - נחל אלכסנדר", סמינריון אודות "השפעות התיירות - נחל אלכסנדר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.