היישום אינו מחובר לאינטרנט

ועדת החקירה בנושא נחל קישון (תרגיל).

עבודה מס' 067402

מחיר: 162.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת נושאי האחריות כפי שעולה מתוך ועדת החקירה שדנה בפעילות הצבאית בנחל קישון.

1,378 מילים ,2 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודה זו תציג מקרה בוחן צבאי, שהעלתה וועדת חקירה צבאית בעניין ההשלכות של פעילות צבאית בנחל הקישון ומימי הסביבה על בריאותם של חיילי צה"ל שהופעלו במקום.
עבודה זו תבחן את מקרה הבוחן הנ"ל החל מתיאור המקרה והרכב הוועדה, דרך הסקת מסקנות וכלה באיתור נושאי האחראים בפרשה וטיב אחריותם, אשר ייבחנו באמצעות המודלים לייחוס אחריות, כפי במוצגים בפרק "The Moral Respnsibility of Many Hands" עפ"י ספרו של Thompson, D.F.
בחרנו לדון במקרה בוחן זה, בשל הקרבה האישית של אחת מאתנו לנושא. חבר קרוב, ששרת בשייטת 13 נפטר לפני שלוש שנים ממחלת הסרטן. משפחתו, כמו משפחות אחרות אשר איבדו את יקיריהן מאותן סיבות, פנתה לבג"ץ, כיוון שביקשו למצוא את האחראים בפרשה ובכך למצוא מזור ומענה לסימני השאלה שריחפו מעליהם.

קטע מהעבודה:

מתוך מסקנות הוועדה, עולה הטענה, כי אי נקיטת המסקנות ואי ההתייחסות הרצינית להתראות והפסיביות, שבאה לידי ביטוי באי בדיקת שטח האימונים והמבצעים הם כישלון של הגורמים הפיקודיים בחיל הים, היחידות הרלוונטיות בחיל הים והגורמים המקצועיים של חיל הרפואה, אשר ידעו על הצלילות בקישון מתוקף תפקידם. אין באפשרותנו להאשים, מבחינה מוסרית, גוף זה או אחר ובודאי שלא ניתן להטיל את כל האחריות על אדם אחד בלבד לכן לא נוכל לטעון ל"אחריות אישית".

תגים:

איכות סביבה · זיהום · ועדות חקירה · אתיקה ציבורית · שירות ציבורי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ועדת החקירה בנושא נחל קישון (תרגיל).", סמינריון אודות "ועדת החקירה בנושא נחל קישון (תרגיל)." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.