היישום אינו מחובר לאינטרנט

בואי כלה- שמלת הכלה כסוג של מדים חברתיים ומוסכמים

עבודה מס' 066680

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמקדות בכלה לפני חתונה וכלה לאחריה וכן על האופי השונה שלהן - כלה השבויה כולה בחלום החתונה מול כלה הנאבקת עם הדימוי המקובל.

8,560 מילים ,3 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הנושא בו אעסוק בעבודה זו הוא מדים, לא מדים מהפרספקטיבה המתבקשת של מדי צה"ל, או מדי נבחרת אלא מדים המהווים תוצר של יישור קו תרבותי, מדים הסמויים מהעין השקועה במובן מאליו, אני בחרתי לבחון: שמלות כלה. שמלות כסוג של תלבושת אחידה, לבוש מחייב ואחיד, במסגרת צו האופנה וטעמה האישי של הכלה, המבדיל את הכלה ומייחד אותה מבין כל פשוטי העם ביום חתונתה.
את סוגיית שמלת הכלה בחרתי לפצל לשלוש עיקריות- הסוגיה הראשונה, נובעת מתוקף היותן נשים החיות בעידן המודרני-מערבי, המחויבות לסטנדרטים מסוימים של יופי ומראה. הסוגיה השנייה, היא הפער בין ההכנות המסיביות אליהן נדרשת הכלה לבין הדרישות המועטות אליהן נדרש החתן בליל החתונה, הפער בהכנות הוא פער המתבטא גם בתחומים נוספים בחברה בה אנו החיים הבולט בניהם הוא תפקידה של האישה כרעיה, אם, עקרת בית ובעלת משרה מלאה. הסוגיה השלישית, היא ההיבט הכלכלי המבטא את המעבר מחברה מסורתית לחברה קפיטליסטית הבא לידי ביטוי במגמה של השנים האחרונות בהן חתונות הפכו לתעשייה משגשגת הטומנת בחובה מחיר כלכלי כבד ומשמעויות חברתיות רבות אותן אדגים בהמשך.
בדומה לעבודתה של ששון לוי (2006) גם כאן אבקש לשלב בין שתי פרדיגמות שיחד משלימות בעיני את התמונה במלואה- הפרדיגמה הפרשנית והפרדיגמה הביקורתית. הפרדיגמה הפרשנית הבוחנת את המציאות החברתית והתרבותית מנקודת ראותם של הפועלים בה ושל החווים אותה והפרדיגמה הפמיניסטית המעמידה את סוגיית אי השיוון וסוגיית המגדר במרכז ועוסקת בעיקר במאבק כנגד דיכוי חברתי על רקע מגדרי. דרך פרדיגמות אלו אבחן את שאלת המחקר שלי ואציג את הממצאים והתובנות שעולות מהם לטעמי.
על מנת לבחון את סוגיות אלו בחרתי להשתמש באסטרטגיה של ראיון וזאת כיוון שסברתי שדרך הראיון אוכל להגיע לפרשנות אותה נותנת הכלה לדברים וכן לקבל את התמונה המקיפה והמלאה ביותר תחת המגבלה של שימוש במתודה אחת, וכמו כן דרך הראיון ניסתי להעלות שאלות ותהיות שהכלה אולי לא הייתה מודעת אליהם בזמן ההכנות האינטנסיביות לאירוע.
בחרתי להציג את הניתוח של הראיונות ואת הממצאים הראשונים על פי נושאים שהעליתי מראש, להציג את זווית הראייה של כל כלה ולעגן זאת בדוגמאות. כמו כן לצורך שמירת האנונימיות של המראיינות וכתיבה פחות מסורבלת, הכלה לפני החתונה תכונה ת' והכלה לאחר החתונה תכונה א'.

קטע מהעבודה:

כל אחת מהכלות מתארת את תהליך חיפוש השמלה בצורה שונה לחלוטין, ת' רתמה מלכתחילה את משפחתה לחיפושים, היא עברה בין מעצבים שונים וראתה בכל התהליך כחוויה חיובית ודבר שהיא "נורא נהנית ממנו עכשיו". א' ראתה בחיפוש השמלה כסוג של עול ועוול, היא סיכמה את "החוויה הראשונית" של חיפוש השמלה "כמזעזעת" והיא אף יצאה מהמעצבת בבכי, גם מהחוויה השנייה היא יצאה "בעצבים" ורק בחנות האחרונה אליה נכנסה, חנות שאינה חנות של שמלות כלות אלא מעצב תל אביבי סטנדרטי שמחזיק רק שמלות מוכנות, אז מצאה את הגאולה, או כך חשבה.

תגים:

כלה · שמלה · מדים · ראיונות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בואי כלה- שמלת הכלה כסוג של מדים חברתיים ומוסכמים ", סמינריון אודות "בואי כלה- שמלת הכלה כסוג של מדים חברתיים ומוסכמים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.