היישום אינו מחובר לאינטרנט

שינוי בארגון הניהול בחברת "המטייל" - חברת נסיעות

עבודה מס' 061194

מחיר: 554.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת השינויים וההתנגדות להם מההיבט של הפרט בארגון, החל בעובד הזוטר וכלה במנהל הבכיר, לאור מספר מחקרים ותיאוריות אשר פותחו בנושא.

14,136 מילים ,30 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

אחד המאפיינים הבולטים בחברה ובארגונים כיום, הינו הצורך בשינויים תכופים.
הארגונים נזקקים לשינויים מבניים, לשינויים טכנולוגיים או תפקודיים, על מנת לתת מענה לסביבה המשתנה.
בד בבד עם השתנות הארגון, חל שינוי, בין היתר, במעמד האנשים שבתוכו. משום כך, היכולת לממש שינוי מותנית במידה רבה בקבלתו ע"י אותם אנשים, וסיכול התהליך עלול להיגרם בשל התנגדותם לשינוי.
ההתנגדות לשינוי היא תגובה נפוצה ותופעה התנהגותית מסקרנת, היא טבעית לכל אדם ובכל מסגרת. למרות הרצון לשנות ועל אף ההכרה בצורך בשינוי, פועלים כוחות אחרים, חזקים יותר, המשמרים המשכיות ויציבות, ועומדים מול לחצי השינוי ובולמים אותם. אף על פי שההתנגדות שכיחה ומוכרת, היא מעוררת תהייה רבה, מדוע כה קשה לקבל שינויים? קל וחומר כאשר מדובר בשינויים חיוביים ומועילים.

קודם לכתיבת העבודה, חשבתי (כמו רבים אחרים) כי להתנגדות לשינוי קונוטציה שלילית. המתנגדים נתפסים כצרי אופקים וכשמרנים המתייראים מן החדש והשונה. אך נוכחתי לדעת, כי אין זה נכון לראות את ההתנגדות רק מנקודת ראות שכזאת. ההתנגדות הינה חשובה וחיונית בהסתגלות לתהפוכות החיים. באמצעותה מגן האדם על זהותו העצמית, על הישגיו ורווחתו. יתירה מזו, גם הארגון יוצא נשכר מביטוי התנגדות. שכן, הם מחייבים את קברניטי השינוי, לשוב ולבדוק אם אכן ישיג השינוי את מטרותיו הצפויות, ולהציע תיקונים ושיפורים בתהליך יישומו. התנגדות לשינוי משמשת אות אזהרה לארגון. בכל מסגרת ארגונית שאין בה התנגדות לשינוי ספק אם יתחולל שינוי אמיתי. אלא שלעיתים קרובות מפריעה ההתנגדות ומוליכה לתוצאות לא רצויות. היא חוסמת התקדמות ויכולה לגרום להשלכות שליליות על העובדים ועל הארגון כולו. לכן, טיפול נכון בהתנגדות לשינוי נחוץ לרווחת העובדים ול"בריאות" הארגון.
בעבודה זו, אתמקד בשינויים ובהתנגדות להם מההיבט של הפרט בארגון, החל בעובד הזוטר וכלה במנהל הבכיר, לאור מספר מחקרים ותיאוריות אשר פותחו בנושא.
העבודה תתמקד בחברת "המטייל" - חברת נסיעות הממוקמת באזור המרכז. חברת נסיעות הינה ארגון ככל ארגון הקיים לתת שירות ללקוחות ולהפיק רווחים משירותים אלה. תפקידה של חברת נסיעות הוא לספק שירותי נסיעות לחו"ל ללקוחות שונים - פרטיים כמו גם חברות עסקיות שונות.
שיטות וכלי המחקר
הכלי העיקרי היה שאלון אותו הפצתי בין עובדי הארגון, המנהלים וכמה מהלקוחות (נציגים).
לשם בדיקת השאלות והשערת המחקר השתמשתי בשאלונים המבוססים על שאלון בנושא החשש משינויים של Helen Harkness מתוך האינטרנט (Jobs.com) - נכון משנת 1999. ביקשתי מהעובדים לענות על השאלות לגבי השינוי בעבר כשהם משחזרים את תחושותיהם לפני השינוי (שאלות 1-17) ושאלות 18-20 הם מעין בדיקה בדיעבד לכך האם התחושות מומשו או לא.
במקביל קיימתי כמה ראיונות עם העובדים לשם פירוט ופירוש של השאלון.

תוכן הענינים:
תמצית
הנהגת שינויים בארגונים
ההתנגדות לשינויים
אסטרטגיות להנהגת שינוי
חברת "המטייל"- חברת נסיעות
חברות נסיעות - רקע כללי
המטייל
שיטת המחקר
ממצאים ודיון
מסקנות הממצאים
הצעות לשיפורים
סיכום
ביבליוגרפיה
שאלון לעובד
שאלון למנהל

מקורות:

הרטום, מ., ויס, מ., ראובני, י., דינאמיקה של הארגון. הוצאות "יחדיו", 1970.
טופלר , א., מהפיכת העוצמה. ספריית מעריב הוצאת תל אביב, 1992.
כפיר, א., ארגון וניהול - עיצוב ושינוי. הוצאת צ'ריקובר מוציאים לאור בע"מ, 1997, ע"מ 104-112.
סמואל, י., ארגונים: מאפיינים, מבנים ותהליכים. הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה, 1990.
פוקס, ש., הפסיכולוגיה של ההתנגדות לשינוי. הוצאת אוניברסיטת בר אילן, 1998.
ריילי, פט (1997) הצוות המנצח. מטר
שגיא, א., אליצור, ד., גרינבאום, צ., (1979), התנגדות לשינוי תהליכי עבודה בארגון מדומה. מגמות, כרך כ"ה, חוברת י'.
ינאי טאב, ג., הגורם האנושי בעבודה. הוצאות דביר, 1965, ע"מ 212-255.
Zander, A. (1950). "Resistance to Change - it's Analysis and Prevention". Advanced Management, 15, 9-11.
Coch, L,. & French, J.R. (1948). "Overcoming Resistance to Change". Human Relations, 1,512-532.
French, J.R.P., Israel, J., & As, D. (1960). "An Experiment on Participation in a Norwegian Factory". Human Relations, 13, 3-19.
Vroom, V. (1956) Work and motivation. New York: Wiley.
Kirton, M.J. (1980). "Adaptors and innovators in organizations". Human Relations, 30,213-224.
Judson, A.S. (1991). "Changing behavior in organizations: Minimizing Resistance to Change". Cambridge, Mass.: Blackwell.
Hackman, G.R., (1976) "motivation through Design of Work," Organizational Behavior and Human Performance, 16, 250-279.
Herzberg, F., (Jan-Feb., 1968) "One More Time: How Do you Motivate Employees?" Harvard Business Review, ,53-62.
Mitchell, T.R, People in Organization: An Introduction to Organizational Behavior. Auckland: Mcgraw Hill Book Co., 1982.
Barnes , Z.e. (1987). "Change in the Bell system". Academy of Management Executive, 1, 43-46.
Benne, K.D. (1985). T"he current state of planned changing in persons, groups, communications, and societies". In: W.G Bennis, K.D. Benne , & R. Chin (Eds.), The Planing of Change (4th edition, pp. 68-82). New York: Holt, Reinhart, & Winston.
Bennis, W.G., Benne, K.D., & Chin, R.(Eds 1985) The planning of change (4th edition). New York: Holt, Reinhart & Winston.
Burk, W. & Goerge H. Litwin (1992) "A Causal Mod of Organizational Performance and Change", Journal of Management, 18. Pp. 523-545
Cole, R.E. (1982) "Diffusion of participatory work structures in Japan, Sweden and the U.S". in: P.S. Goodman and associates (Eds.), Change in organizations (pp. 166-225). San Francisco: Jossey-Bass.
John E. Jones & Harry Pollard (1996) "Managing the Aftermath of Organizational Change", Internet: http://ous.iex.net/aftmath.htm
Lawrence, P.R. (1969). "How to deal with resistance to change". Harvard Business Review, January -February, 4-12, 166-176.
Lewin, K. (1951) Field Theory in School Science. N.Y: Harper & Row
Nadler, D., & Shaw, R.B (1995).Discontinuous change. San Francisco: Jossey-Bass.
Packard Thomas (1995) "TQM and Organizational Changes and Development", in: Burton Gummer and McCallion, Philip (Eds.) Theory and Practice. Rockefller College Press.
Pauli Gunter (October; 1998) Fritjof Capara's Foreword to "UpSizing" - Pauli's book. ZERI Newsletter. In Internet: zeri.Org/news/1998/october/oct_ apr.Htm
ProActive Leadership (1997-1998) Internet www.Mbsnet.Com/Ibchange.htm
Smith, K.K., (1982) "Philosophical Problem in Thinking about Organizational Change". In: P.S. Goodman and Associates (Eds.), Change in organizations (pp. 316-374). San Francisco Jossey-Bass.
Von Stackelberg, Peter (1995) "Resistance to Change Model Lo792", internet: http://world.std.com/~lo/95.04/0161.html

תגים:

ארגוני · עובדים · שינוי · תיירות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שינוי בארגון הניהול בחברת "המטייל" - חברת נסיעות", סמינריון אודות "שינוי בארגון הניהול בחברת "המטייל" - חברת נסיעות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.