היישום אינו מחובר לאינטרנט

גנרציה ספונטנית

עבודה מס' 060892

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מעקב אחר התפיסה הפילוסופית בנוגע לדרך התהוותם של חיים על פני כדור הארץ, החל מהפילוסופים הקדם סוקרטיים וכלה באריסטו.

3,331 מילים ,10 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בעבודתי זו אעקוב אחר התפיסה הפילוסופית, בנוגע לדרך התהוותם של חיים על פני כדור הארץ. תקופת המעקב תהיה, החל מהפילוסופים הקדם סוקרטיים וכלה באריסטו.

ארצה לענות על מספר שאלות, אשר בסיכומן אוכל להעלות הנחה סבירה לגבי דרך התהוותם של חיים עלי אדמות, בעיני אותם הוגים.

השאלות בהן ארצה לעסוק הן כדלהלן: האם צורות חיים שונות נוצרו באחת, או כתהליך ממושך כתוצאה מסיבות שונות? אם התהליך הינו ממושך, מהן הסיבות להיווצרות חיים? האם יכולים חיים, להתהוות מחומרים שונים, ללא כח מניע? האם יש כח מניע ואם כן מהו?

שתי שאלות נוספות, הקשורות לאמור הינן: האם ישנה חוקיות בהתהוות? ואם יש קשר הכרחי חומר - נפש, לעניין התהוות החיים?

אם כך, מטרת החיפוש בתמצות, הן שתי שאלות: א. מה היתה ההתחלה? ב. מהי סיבתה של אותה התחלה? ומכאן ואילך אנו בדרך להבנת התהוותם של חיים על פני כדור הארץ. כך מנתח את הדברים אריסטו, 1) המבדיל בין 'בעלי החכמה', היינו, מורי הדרך, היודעים את המלאכה, לבין העושים במלאכה והם הפועלים, אשר מנוסים בעבודתם, ללא שידעו את סיבותיה. זו העליונות של 'בעלי האמנות', אשר חכמים הם מ'בעלי הנסיון', כמנהלי עבודה, אשר יודעים את מכלול הצרכים והפעולות בעבודה ועדיפים הם על הפועל המומחה בעבודתו, אך אינו מקשר מטרתה למכלול המפעל. שם, 2) בסיומו של פרק זה, מצהיר אריסטו, כי גדולה החוכמה מן המעשה ו"ברור אפוא שהחוכמה היא מדע של אלו התחלות וסיבות", כלומר, לכל 'מה' מה ה'למה' שלו?
-------------------------------------------------------------------------
1. אריסטו. המטפיסיקה \ ספר א. (תרגם מיוונית: חיים יהודה רות) הוצאת מאגנס, ירושלים. תשנ"ב. [להלן:
המטפיסיקה א], פרק א', ע"מ 23-24.
2. שם. ע"מ 26.

תגים:

בריאה · קיום · תאלס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גנרציה ספונטנית", סמינריון אודות "גנרציה ספונטנית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.