היישום אינו מחובר לאינטרנט

על הריפוי והסכנה שבמגע בטיפול

עבודה מס' 066567

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחלוקות וקשיים בנוגע למגע פיזי בין מטפל למטופל במסגרת טיפול פסיכולוגי.

3,454 מילים ,29 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מגע הוא אספקט מרכזי בהתפתחות אנושית בריאה ובתקשורת אנושית. אולם, בנוהג
הנוכחי בפסיכותרפיה המגע שנוי במחלוקת. המחלוקת בנוגע לשימוש במגע מערבת הבדלים בעמדות תיאורטיות ודאגות לגבי סטנדרטים אתיים.
מנקודת מבט תיאורטית, סוגיית המגע שנויה במחלוקת, ונעה מהמתנגדים למגע בטענה כי הוא משפיע על תהליך ההעברה, עד לטענה שהמגע הוא חיוני לתקשורת אותנטית ופתוחה (Durana, 1998). מנקודת מבט אתית, ההתמקדות היא בפוטנציאל לפגיעה ולניצול של מטופלים. הדאגה היא שמגע יפורש כמיני וכתוצאה גבולות הטיפול יטשטשו, מה שעלול להוביל למגע מיני. (Holub & Lee, 1990). מגע מיני בטיפול הוא הפרה של הקודים האתיים (APA, 2002), ובמדינות מסוימות אסור בחוק. כאמצעי זהירות, לרוב מטפלים מאמצים השקפה שיש להימנע מכל סוג של מגע שחורג מלחיצת יד (Gutheil & Gabbard, 1993).
בראשית דרכה של הפסיכולוגיה, Freud ופסיכואנליטיקאים אחרים ביססו חוק של הימנעות ממגע בין מטפל למטופל. Freud, ע"י תיאור המגע בין הילד לאם כארוטי במהותו, הכניס את הבלבול הזה לפסיכואנליזה. הטאבו שנוצר כלפי מגע בפסיכותרפיה הוא בעיקר תוצאה של קישורו למין. טענה נוספת נגד מגע היא שמגע גורם להנאה, והנאה מפריעה למוטיבציה של המטופל, ובכך נפגע התהליך הטיפולי. (Durana, 1998).
כאשר המגע הפך מנושא אסור לנושא מדובר ונחקר, החלה להתעורר המחלוקת בנושא. התפתחויות היסטוריות, פילוסופיות, מחקריות וקליניות בשנות ה-60 וה-70 תרמו למידה מסוימת של שינוי בגישה כלפי מגע. ראשית, מתנועות הומניסטיות צמחו מטפלים שהשתמשו במגע כגורם המספק בטחון ומקדם חקירה עצמית. שנית, מהגישות הסומטו-פסיכולוגיות עלה שימוש במגע שמטרתו לגרום לשינוי פסיכולוגי ופיזיולוגי. (Durana, 1998).

תוכן עניינים:
מבוא
המחלוקת בנושא המגע בטיפול
תמונת המצב בקליניקה
מגע בטיפול בילדים
מקורות

קטע מהעבודה:

חוקרים המתנגדים לשימוש במגע במסגרת הטיפולית מדגישים את הפוטנציאל לפגיעה בתהליך הטיפולי. כך למשל, Casement (2000) הציג מקרה בו מטופלת ביקשה ממנו להחזיק את ידה בשחזור טראומה, והוא סרב ממחשבה שמגע יהווה שיתוף פעולה עם התפיסה של המטופלת את המטפל כאם, מה שישאיר את הטראומה לא פתורה. ע"י הסירוב למגע, המטפל זיהה את הכעס שעלה בה, מה שבסופו של דבר קידם את הריפוי שלה.

תגים:

טיפול · מגע · פסיכולוגי · מטפל · מטופל · גבולות · העברה · אתיקה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "על הריפוי והסכנה שבמגע בטיפול", סמינריון אודות "על הריפוי והסכנה שבמגע בטיפול" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.