היישום אינו מחובר לאינטרנט

מינויים פוליטיים בשירות הציבורי

עבודה מס' 066554

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הנושא באמצעות דוחות המבקר ופסיקת בג"צ.

9,172 מילים ,19 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

נושא מינויים בלתי חוקיים, או מינויים פוליטיים לא יורד מעל סדר היום הציבורי. הנושא התעורר באופן חריף יותר בשנות התשעים כשבית משפט העליון התערב, והתחיל לבחון ואף לבטל חלק מן המינויים. הנושא אף מועלה תדיר על ידי כלי התקשורת השונים. הנימה השלטת היא בקורת נוקבת על התופעה, מלווה בתחושה קשה כי לאחר שהממשל הישראלי עשה כברת דרך בכיוון הממלכתי, באה תופעה זו ומאיימת להסיג את החברה הישראלית למפלגתיות של ראשית ימי המדינה ולמפתח המפלגתי של תקופת היישוב .
מבקר המדינה התריע במספר דוחות על נגע מינוי עובדים למשרות במשרדי ממשלה ובחברות ממשלתיות, על רקע פוליטי או אישי. מבקרת המדינה קבעה, כי "השרות הציבורי במדינת ישראל מושתת על עובדים קבועים האמורים להתמנות לתפקידם על-פי כישוריהם המקצועיים, מבלי שלזהותם הפוליטית יהיה משקל כלשהו, לשבט או לחסד, בתהליך המיון הבחירה והמינוי לתפקיד".
מינוי פוליטי הוא מינוי שעילתו פוליטית של אדם למשרה ציבורית, שלא היה נעשה אילו אותו אדם לא היה אישיות פוליטית. במקרה כזה הפוליטיקה, במובן הצר של מפלגתיות, היא גורם מרכזי במינוי. הקשרים קודמים לכישורים.
בעבודה זו אנסה לבחון כיצד מתמודדת מדינת ישראל והשירות הציבורי שבה, עם השאלה " כיצד ניתן לאזן בין הצורך בשירות ציבורי מקצועי לבין הצורך להכפיף את השירות המקצועי לדרג הפוליטי הנבחר? ", זאת אבדוק דרך סוגיית המינויים הפוליטיים בשירות הציבורי והשפעתם על תהליכי קבלת החלטות יעילות ומקצועיות בעבודה, וזאת על ידי ביקורות ודוחות של מבקר המדינה, פסיקות בג"צ, כשאתמקד על דו"ח מיוחד של מבקר המדינה משנת 2004 על מינויים פוליטיים במשרד לאיכות הסביבה.

תוכן עניינים
מבוא
מינוי פוליטי- מהו?
מינויים פוליטיים- בין מפלגתיות לממלכתיות
המערכת המנהלית וקשריה עם המערכת הפוליטית
מינוי פוליטי ומקצועיות
מינויים פוליטיים- בעד ונגד
מנגנונים של בלימה ואיזון
- חקיקה
- חוק חברות ממשלתיות
- ועדת גבאי
- ועדת דרור
- ועדת בן דרור
- ועדה לבחינת מינויים בשירות הציבור בישראל
כלי למאבק במינויים פוליטיים
- הביקורת הפנימית
- הביקורת החיצונית
- הכנסת
- מבקר המדינה
- יועץ משפטי לממשלה
- בית המשפט
- תקשורת
מינויים פוליטיים במשרד לאיכות הסביבה
סיכום: מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

למרות העיסוק הנרחב בתופעת המינויים הפוליטיים, טרם נתגבשה הגדרה אופרטיבית ברורה למונח מינוי פוליטי. לרוב ההגדרות בעניין זה חלוקות. מינוי הפוליטי הוא מינוי של אדם למשרה ציבורית, שלא היה נעשה אילו אותו אדם לא היה אישיות פוליטית. במקרה זה הפוליטיקה היא גורם מרכזי במינוי. בדרך כלל מינויו של אדם בעל זהות או שייכות פוליטית ברורה וידועה למשרה בשירות הציבורי אינו פסול כשלעצמו, מינוי כזה לא בהכרח נחשב למינוי פוליטי, אם הממונה בעל הכישורים מתאימים העולים על כישוריהם של מתמודדים אחרים. אך עובדה זו אינה צריכה להיכלל כ"נקודות זכות", בשעה שכישוריו של עובד אחר זהים לכישוריו של הממונה.

תגים:

מינהל · ציבורי · ביקורת · בירוקרטיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מינויים פוליטיים בשירות הציבורי", סמינריון אודות "מינויים פוליטיים בשירות הציבורי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.