היישום אינו מחובר לאינטרנט

מסרים והיבטים פוליטיים בספר- מיכאל שלי

עבודה מס' 065241

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרו של עוז, "מיכאל שלי", העוסק בנושאים פוליטיים הנסובים סביב ירושלים.

8,782 מילים ,30 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

לאורכה של ההיסטוריה, קיימת מחלוקת רבת שנים באשר למאפייני הסופרים בקרבנו, מיום שידע האדם לעלות בכתב את מחשבותיו הסופרים השתמשו בסיפוריהם, או המשוררים בשיריהם, על מנת לתאר, וגם לעצב, את התקופה בה חיו. המחלקות הינה בשאלה האם הסופר אמור להיות פובליציסט או לכתוב בצורה בלתי תלויה, מחלוקת זו הינה רבת שנים וניתן אפילו למצוא אותה בפולמוס זך אלתרמן. עמוס עוז, אחד הסממנים הבולטים של השמאל הישראלי, לגווניו, כתב סיפורים רבים שבהם שזורים דעותיו פוליטיות.
עוז נחשב לאחד הסופרים העבריים החשובים, בני הדור שלאחר 'דור הפלמ"ח'. שורשיו של עמוס עוז נעוצים במקום ובזמן שבו גדל, אך מעבר לקהל הקוראים המקומיים הוא מקיים דיאלוג עם קהל רחב בעולם כול ובספריו מתבטא הקשר עם הספרות האקזיסטנציאלית המודרנית (קלמן, 1998).
עמוס עוז הינו פרופסור באוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע, והוא משמש כראש המחלקה לספרות עברית באוניברסיטה. בשנת 1991 נבחר עוז לשמש כחבר באקדמיה העברית ללשון. ספריו תורגמו לשפות רבות ביניהם: יפנית, אנגלית, צרפתית, פינית ועוד... עוז זכה בשנת 1998, שנת היובל לעצמאות מדינת ישראל, בפרס ישראל לספרות. בשנת 2002 הוא היה מועמד, יחד עם הסופר דוד גרוסמן, לפרס נובל לספרות.
עוז עיצב דמויות ועלילות הנרקמות על רקע המציאות הישראלית-האקטואלית. אחד הנושאים המרכזיים ביצירותיו הוא הפשרה בין דרישות ה"אני" לדרישות הסביבה כדרך היחידה האפשרית להמשך הקיום. שפתו הינה "גבוהה", קצובה ועשירה בדימויים, אף כי בספריו המאוחרים ניכרת מגמה ל"הנמכת" הסגנון.
מטרת עבודתי היא לסקור את ספרו של עוז, "מיכאל שלי", העוסק בנושאים פוליטיים הנסובים סביב ירושלים. ירושלים עיר הבירה היא עיר החשובה יותר לישראל, מסתבר שגם לעולם הערבי יש מחלוקת אודותיה. בספרו, מתייחס עוז למעמדה של ירושלים, דרך עיני ישראלים אוהבים צעירים וקורותיהם, בשפה עשירה תוך שזירת חייהם הפרטיים בחי האומה.
העבודה תתחלק לראשי פרקים היוצרים מעין משפך: דיוקן הסופר, כתיבתו, תאור הסיפור מיכאל שלי, המוטיבים העולים מהספר:
* המפתח ליצירה ולהתפתחות דמותה של חנה
* דמות הערבי
* דמות האישה
* תפיסת הזמן
* הגיבורים ודמותם
* צורת הכתיבה

סקירה זאת היא על מנת להבין את כתיבת "מיכאל שלי" על רקע מכלול יצירותיו והגורמים העומדים מאחורי כתיבתו.

ראשי פרקים:
-מבוא
-דיוקן הסופר ותקופתו
-המכלול היצירתי של הסופר
-מבנה הסיפור מיכאל שלי
המפתח ליצירה ולהתפתחות דמותה של חנה
דמות הערבי ביצירה
דמות האישה
תפיסת הזמן ורובדי היצירה
הגיבורים הכותבים
דמויות הכותבים
הכתיבה והמוות
הכתיבה כתהליך תרפויטי ברומן פסיכולוגי
כתיבה ומציאות כברירה בין אפשרויות פוטנציאליות
עמדתו ביחס לירושלים
-סיכום העבודה
-ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

רבים מסיפוריו ממוקמים ומתרכזים בקיבוץ חולדה או בירושלים. אלו הם שני מקומות שאותם רואה עוז כמקומות המייצגים את כלל החברה הישראלית. סיפוריו ידועים בכך שהם מערערים על ההוגנות והסדר בשני המקומות הללו. ספריו המוקדמים כוללים סיפורים קצרים "ארצות התן" ו"מקום אחר" שעלילתם ממוקמת בקיבוץ. עוז כתב גם בנושאי האנטישמיות והשואה. בספרו "עד המוות" הוא מתעסק באנטישמיות וב"לגעת במים, לגעת ברוח" הוא מתאר את חייהם של שני ניצולי שואה מיוחדים לאחר המלחמה כאשר הם נפגשים ומתאהבים בקיבוץ.

תגים:

ספרות · עברית · עמוס · עוז

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מסרים והיבטים פוליטיים בספר- מיכאל שלי", סמינריון אודות "מסרים והיבטים פוליטיים בספר- מיכאל שלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.