היישום אינו מחובר לאינטרנט

מלודרמה קולנועית - מאפיינים היסטוריים, אסתטיים, אידיאולוגיים וכד'.

עבודה מס' 066501

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מקורותיה ההיסטוריים של המלודרמה, מאפייניה האסתטיים, האידיאולוגיים, התימטיים ועוד, תוך הדגמות מתוך סרטים ומאמרים.

5,359 מילים ,5 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

במהלך שנות ה-70' וה-80' קיבלה המלודרמה מעמד מיוחד בקרב חוקרים, היסטוריוניים ומבקרי קולנוע שניסו להגדיר את המאפיינים הבסיסיים, התימטיים והסגנוניים של ז'אנר זה. בעקבות מאמרו של פיטר ברוקס, אדון במקורות ההיסטוריים של המלודרמה; כמו כן, אגע במאפיינים האסתטיים של המלודרמה הקולנועית, עפ"י מאמרו של תומס אלזסר (והדגמתם מתוך סרטיו של סירק); ואתייחס גם למלודרמות של הבמאי פדרו אלמודובר הנחשבות למלודרמות פוסט-מודרניות, המאפיינות את סוף עידן פרנקו בספרד.
עפ"י מאמרו של פיטר וויליאמס אוונס , אדון במאפיינים האסתטיים, האידיאולוגיים וההיסטוריים של המלודרמה "נשים על סף התמוטטות עצבים" של אלמודובר, ואציג מאפיינים תימטיים וסגנוניים דומים בסרט אחר של אלמודובר, "עקבים גבוהים" (1990).

קטע מהעבודה:

עפ"י ברוקס, התרחש בערך בזמנה של המהפכה הצרפתית מעבר היסטורי באופיו של התיאטרון. דרך התגשמות תיאטרלית שנודעה מאוחר יותר כמלודרמה, החלו מחזאים להציג את חייהם של אנשים רגילים - שינוי מהמחזות הקלאסיים שהתמקדו בחייהם של אלים ומלכים. ברוקס טוען כי, "המלודרמה הקלאסית כפי שיוסדה בצרפת של המאה ה-19 יכולה ללמד אותנו לקרוא גוף שלם של ספרות מודרנית". הוא טוען כך משום שהמקורות של המלודרמה נמצאים ככל הנראה במהפכה הצרפתית: לדבריו, זהו הרגע שבאופן סמלי באמת מסמן את המיאוס הסופי מהסקרליות (קדושה) המסורתית וממוסדותיה הייצוגיים (הכנסיה והמלוכה); את ניפוץ המיתוס של עולם הנצרות; את התפרקות החברה האורגנית ההיררכית והמלוכדת, ואת הפסילה של הצורות הספרותיות - טרגדיה, קומדיית מצבים - שתלויות בחברה מעין זו. האמת המוחלטת שאין לערער עליה הופכת באופן גס לשאלה ולדאגה פוליטית מיידית, יומית. כך, עפ"י ברוקס, מאפשר ההפסד של ה-"קדושה" סוג חדש של תיאטרון, שאינו נסמך על מלכים וכנסיה כנושא המשמעותי. במקום זה, המלודרמה היא "דמוקרטית באופן קיצוני", משום שהעלילה שלה אודות חיי היום-יום פונה לכולם.

תגים:

מלודרמה · קולנוע · אלמודובר · סירק · עקבים גבוהים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מלודרמה קולנועית - מאפיינים היסטוריים, אסתטיים, אידיאולוגיים וכד'.", סמינריון אודות "מלודרמה קולנועית - מאפיינים היסטוריים, אסתטיים, אידיאולוגיים וכד'." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.