היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיאוריות קולנועית - "הניצוץ"

עבודה מס' 068989

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסרט של קובריק על פי מאמרו של תומס שץ.

1,804 מילים ,5 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בעבודה זו ננתח את הסרט הניצוץ (סטנלי קובריק, ארה"ב, 1980) על פי מאמרו של תומס שץ "Hollywood Genres: Film Genre and the Genre Film". במאמר מדבר שץ על התפתחות סרטי הז'אנר, סיווגם, חוקיהם וכיצד הם מושפעים מהחברה. שץ מבסס את התיאוריה שלו על תורת הסמיולוגיה של פרדיננד דה-סוסיר, אשר חקר את חוקי השפה והתפתחותה. הוא מסביר כיצד ידיעת השפה והבנתה דומה להבנת חוקי הז'אנר. שץ משתמש בתורת הסמיולוגיה כבסיס לתיאורית הז'אנר ולסרטי הז'אנר. בעבודה זו נעסוק בקושי של ניתוח הסרט באמצעות התיאוריה של שץ. כמו כן נעסוק במידת שייכות הסרט "הניצוץ" לז'אנרים ידועים ולקטגוריות שאותן מציע שץ ונציע לאיזה שלב של התפתחות הז'אנר שייך הסרט.

קטע מהעבודה:

מבין האלמנטים הרבים ש"הניצוץ" משנה בז'אנר סרטי האימה, ניתן להבחין בשימוש צנוע, יחסית, של דם בשביל להעביר את האימה והפחד לצופים. הסצנות המפחידות בסרט לרוב אינן מלוות באלימות כל-שהיא, ובכל זאת מצליחות לזעזע את הצופים. במקום אלימות ומראה של זוועות, יש שימוש רב ב"הפחדה" פסיכולוגית, ותמונות שמתחילות באי-נוחות ועד פחד של ממש. לדוגמא כשג'ק נסגר בתוך מחסן הקירור על ידי אישתו הוא מתחיל לדבר אליה במטרה לשכנע אותה שתשחרר אותו. זה מצולם מזווית נמוכה, מלמטה למעלה לפנים של ג'ק והזווית הזאת גורמת לפחד ושיתוק אצל הצופה.

תגים:

קולנוע · סרטי אימה · מחקר הסוגה · סטנלי קובריק · תיאורית הז'אנר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיאוריות קולנועית - "הניצוץ"", סמינריון אודות "תיאוריות קולנועית - "הניצוץ"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.