היישום אינו מחובר לאינטרנט

"הניצוץ" כאלגוריה לארה"ב

עבודה מס' 068636

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בשאלה כיצד סרטו של קובריק מספר את סיפורה של אמריקה.

1,771 מילים ,8 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בסרטו של סטנלי קובריק (Kubrick), "הניצוץ", סופר לבן בשם ג'ק טורנס, משתמש בביטוי "White man's burden" באוזני ידידו, הברמן לויד, כשהוא מתייחס בברור לבעיותיו שלו. זהו רגע קצר אך קריטי, משום שבמשפט זה הממד האלגורי של הסרט נחשף. ג'ק מפסיק להיות רק אב שתיין ואלים והופך לאימפריאליסט הלבן המאמין שהוא נושא בנטל האחריות על כל ה"אחרים" . ואכן, למרות שנטען על קובריק כי "אין לא-לבנים ולא-מערביים באף לא אחת מיצירותיו" (דיין 82), נראה בעבודה זו של"אחרים" מקום מרכזי באלגוריה שהוא יוצר על אמריקה ועל הזכר הלבן ששולט בה.

תוכן העניינים:
א. "משאו של האדם הלבן"
ב. בית המלון "התצפית"
ג. ה"לא-לבנים"
ד. האישה וההיסטוריה
ה. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

בשני הפרקים הראשונים של הסרט - "הראיון" ו"יום הסגירה" - מניח קובריק את היסודות לאלגוריה. בפרק "הראיון", ג'ק מגיע לבית המלון העשיר והמפואר לראשונה. כפי שמציין קוברסקי (Kuberski), זהו בית מלון של גברים עשירים מהימים שלפני זכויות האזרח ומס ההכנסה (Kuberski 148) (המנהל אולמן מספר שבניית בית המלון הסתיימה ב1909). ג'ק הגיע לאמריקה "הישנה והטובה", אותה אמריקה שבה לו, כזכר לבן, המעמד הגבוה ביותר והאחריות העליונה. כפי שמבחין מאנצ'ל (Manchel), מספר דגלי ארה"ב נראים באופן ברור במהלך הסרט, בין השאר דגל בולט העומד על שולחנו של מר אולמן, מנהל בית המלון, בזמן הראיון של ג'ק (Manchel 72).

תגים:

גזע · גזענות · ילידים · קובריק · היסטוריה · אימפריאליזם · סטנלי קובריק

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""הניצוץ" כאלגוריה לארה"ב", סמינריון אודות ""הניצוץ" כאלגוריה לארה"ב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.