היישום אינו מחובר לאינטרנט

מוסריות חברות שיווק רשתי לאור תורתו של קאנט

עבודה מס' 066478

מחיר: 723.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח פעילותן של חברות שיווק רשתי, בחינת פעילות ספציפית של מספר חברות כאלו והצגת תאוריה בדבר מוסריות פעילותן תוך השוואה לתורת המוסר של קאנט.

4,646 מילים ,15 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

MLM- שיווק רב שכבתי (Multilevel Marketing), הינה שיטת שיווק שהביאה לצמיחתן של חברות רבות בשנות ה-90 כגון הרבלייף, סאן ריידר, אמווי ועוד לכדי נתח שוק של 100 מיליארד דולר בשנה! (1). רובן ככולן, הינן יצרניות מוצרי צריכה כלשהם מתכלים על בסיס שימוש חודשי. אולם בניגוד לחברות רגילות , מוצרי החברה אינם נמכרים בחנויות, לקוח המעוניין במוצרים משלם דמי חברות ראשוניים ולאחר מכן תשלום חודשי קבוע עבור המוצרים הנשלחים אליו חודש בחודשו. בנוסף הלקוח עצמו מדורבן להפיץ את המוצר ע"י המלצה לקרובי משפחה וחברים תוך קבלת עמלה מן החברה בגין כל מצטרף חדש שהגיע דרכו לחברה וכן תשלום עמלה חודשית מתוך דמי החבר החודשיים שמשלמים אלו שצירף.כך שהלקוח מתפקד גם כמפיץ- להלן: לקוח/מפיץ.
מעבר לכך, חברות אלו מציעות "הזדמנות כלכלית להתעשרות מהירה" לדבריהן, אשר מאפשרת ללקוח ליצור עסק משלו תוך צירוף משתמשים נוספים כמתואר לעיל וע"י כך מאפשרות ללקוח ליצור הכנסה נוספת בשעות הפנאי שהרי צריך רק להמליץ על המוצר לחבר ו"איזה חבר לא ישמח למוצר מוצלח ולהזדמנות להתעשר בעצמו"(2).
אם כן היתרונות המושגים ,לדברי החברות הינם: חסכון בעלויות הפרסום, השיווק וההפצה ברשתות הקמעונאיות המאפשרות הוזלה במוצר ללקוח ובנוסף הזדמנות להתעשרות קלה ומהירה הנובעת מכך שהלקוח ממשיך לקבל עמלות גם על מצטרפים שצורפו ע"י חבריו וכך למעשה מתאפשר "שכפול זמן העבודה"(פירוט השיטה בפרק "מהו MLM")

לכאורה לפנינו מודל כלכלי מוצלח המאפשר הפצה יעילה של מוצר וגם מתן הזדמנות צמיחה כלכלית ללקוח, הצלחת החברות גם נתמכת בנתונים מספריים מרשימים: מחזור עולמי של 100 מיליארד דולר בשנה ומיליוני לקוחות שהם גם מפיצים ועל כך מתוגמלים כספית.
אלא שבצד נתונים אלו עולים גם הנתונים הבאים: רק 1% מבין כלל הלקוחות/מפיצים בעולם, מרוויחים מעיסוק זה הכנסה כלשהי (כעבודה נוספת או כמשרה מלאה) ומתוך אותו 1% 90% משתכרים מכך שכר שנתי של עד 5000 דולר, סכום הרחוק מלגרום לאדם להתעשר(3).

מטרת עבודה זו, הינה לבחון האם אופן גיוס הלקוחות/מפיצים ע"י חברות הMLM וההבטחות הנתנות להם עומד בקריטריונים מוסריים, זאת נוכח ההתחלפות התכופה ונשירת 90% מכלל הלקוחות/מפיצים, רובם לאחר הפסדים כלכליים גבוהים .
בחינת המוסריות במקרה זה, אינה מובנת מאליה היות והיא מורכבת מהבטים רבים הכוללים גם כוונות, מעבר לפעולת המכירה (צירוף לקוחות חדשים) ולתוצאה.
לפיכך יבחנו עקרונות המוסר של חברות השיווק הרשתי עפ"י תורתו של קאנט.
לאור תורתו של קאנט, אם כן, אבצע הפרדה בבחינת המוסריות של החברה עצמה לבין בחינת המוסריות של הלקוחות/מפיצים הפעילים בה, היות ויתכן מצב בו חרף אי מוסריותה של החברה עצמה הנובעת מכוונה ראשונית למקסם את רווחיה על חשבון הפסדי לקוחותיה, יהיו בה לקוחות מפיצים שהוטעו על ידי החברה ובטוחים בכל מאודם כי פעולתם מוסרית ועשויה להביא לאושרם (ועושרם) של אנשים נוספים . במצב זה כמובן גם אם התוצאה הינה פגיעה באנשים אחרים (ובעצמם), הרי שהם, עפ"י קאנט, מוסריים שכן כוונתם הראשונית הייתה להיטיב עם בריות ולפיכך הניסיון לממש את הרצון מעיד עליהם.

שאלת המחקר: האם פעילותן של חברות הMLM כפי שהן מתנהלות כיום הינה מוסרית?
כדי להבין ולבחון שאלה זו אאפיין ראשית את מודל הMLM מבחינה מתמטית , אבחן את תוצאותיו אל מול 2 חברות שבחרתי מתחום זה ומועסקים שהצטרפו אליהן. לבסוף כדי להעניק נופך אקדמי אבחן את כללי המוסריות המשתקפים מפעילותן לאור תורתו של קאנט.

תוכן העניינים:
מבוא
1. כללי
2. מטרת העבודה
3. שאלת המחקר
רקע
1. מהו MLM
2. בעיות אתיות בחברות MLM
3. דוגמאות מחברות MLM הפעילות בארץ
בחינת שאלת המחקר לפי קאנט
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

1. מהו MLM
שיווק רב שכבתי המכונה גם שיווק רשתי, כשמו כן הוא, יצירת רשת של משתמשים במוצרי החברה, שהם גם משווקי המוצר מפה לאוזן.
איך זה עובד?
1. שלב החשיפה למוצר- לרוב, הלקוח נחשף למוצר ע"י מודעה או פניה בדוא"ל המציעה הזדמנות כלכלית כלשהי מפתה ביותר (סכומים של אלפי דולרים כעבודה נוספת בשעות הפנאי) לעיתים רחוקות מוצע המוצר עצמו בחשיפה הראשונה.

תגים:

MLM · שיווק רשתי · שיווק רב שכבתי · מוסר ועסקים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מוסריות חברות שיווק רשתי לאור תורתו של קאנט", סמינריון אודות "מוסריות חברות שיווק רשתי לאור תורתו של קאנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.