היישום אינו מחובר לאינטרנט

מוסריות מסחר ושיווק מוצרי נשק ואמצעי לחימה

עבודה מס' 071089

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהי מידת המוסריתו של הארגונים העוסקים במסחר בנשק?

4,838 מילים ,8 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת במוסריות מסחר ושיווק מוצרי נשק ואמצעי לחימה באמצעות חברות סחר בנשק. בשנים אחרונות כמות העימותים האלימים שבהם השתמשו בנשק וכלי לחימה אחרים בין מדינות, בתוך מדינות, בין ארגוני טרור שונים ואפילו בחברה האזרחית גדלו באופן ניכר. כל זה קרה מסיבות שונות. כמובן, שמתוך השימושים השונים שנעשי בנשקים אלה בין הגורמים שתיארתי, המרוויחים העיקריים הינם משווקי הנשקים הפועלים, אם בצורה חוקית או בלתי לגלית, מתוך כוונת רווחיות ותו לא.
עסקאות מסחר בנשק מעלות תהיות רבות בנוגע למוסריות עסקאות אלה. בן אדם רגיל הגדל בעולם מודרני שאינו מגדיר את עצמו כפציפיסט מוצהר, לא היה יכול לתת סיבה מנומקת, למה מדינה ו/או אדם פרטי זכאים לייצר, לרכוש ולסחור בנשק. מתוך כך עלולות שאלות רבות בינהן האם למסחר בנשק יש הסבר מוסרי ואתי? האם הטיעונים אפילו של מדינות המגדירות עצמן נהורות הינה שכל הפעילות סביב תעשיית הנשק היא למעשה לטובת שימור הסדר בתוך המדינה או כלי להבאת שלום בעולם, הם טיעונים שנותנים לגיטימציה מוסרית לתעשיות צבאיות?
אני סבורה כי ללא פיקוח, חברות מהתעשיה יהיו תמיד מוכנות לוותר על שיקולים מוסריים לטובת הזדמנויות עסקיות. לפיכך, שאלת המחקר של עבודה זו הינה? מהי מידת המוסריתו של הארגונים העוסקים במסחר בנשק?
עבודה זו בנויה באופן הבא: הפרק הראשון יציג רקע כללי למהו מסחר בנשק והצגת העובדות לאור הספרות המחקרית. החלק השני הינו ניתוח מסחר בנשק לאור 3 תחליפי מוסר שונים. החלק השלישי הינו דיון מוסרי מתמקד בהצגת חשיבה מוסרית של מסחר בנשק תוך שימוש בעקרונות מוסר, תאוריות ומודלים שעלו מתוך הסקירה הספרותית. לבסוף, עבודה זו מציגה מספר המלצות יישומיות ומסקנות לאור הדיון.
בחרתי לעסוק ולחקור נושא זה בשל השיח הציבורי הנרחב גם כיום בדבר מסחר בנשק ויצור נשק למטרות לא נורמטיביות. דוגמאות רבות לכך נתין לראות במדינות עולם שלישי בינהן אפריקה בה הסחר בנשק מהווה מנוף צמיחה כלכלי, פוליטי ומדיני עבור ארגונים רבים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מסחר בנשק
2.1.1 התפחתחות הסחר העולמי
2.1.2 תפיסת מדינת ישראל בנוגע לסחר בנשק
2.1.3 החוק בישראל לסחר בנשק
2.1.4 חברות סחר בנשק
3. מוסריות ותחליפי מוסר
3.1 החוק כתחליף מוסר
3.2 השוק כתחליף מוסר
3.3 אתיקה כתחליף מוסר
4. דיון מוסרי
5. מסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשנים האחרונות עולה שכיחות התפועה של הריגה או מוות ברשלנות על ידי מפעיל נשק חם. המקרים הרבים רק מאפיינים את התופעה של סחר בנשק הנפוצה בעולם המערבי והסטטיסטיקות רק הולכות וגדלות. עולם של מסחר בנשק הפך לפעילות ענפה בידי רבים מבין אנשי העולם התחתון ואנשי התעשייה העולמית העוסקת הפיתוח כלי נשק. הביקוש לכלי נשק רק הולך וגובר ובא לידי ביטוי בתקופות שבהן המצב הביטחוני ובטחון התושבים ניראה במגמה נמוכה מהרגיל (ידיעות לעיתונות, 2013).

תגים:

מוסר בעסקים · מסחר · נשק · אמצעי לחימה · שיווק · ישראל · מוסריות · אלימות · כלי לחימה · חוק · אתיות · אתיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מוסריות מסחר ושיווק מוצרי נשק ואמצעי לחימה", סמינריון אודות "מוסריות מסחר ושיווק מוצרי נשק ואמצעי לחימה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.