היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיווק חברות תעופה

עבודה מס' 021127

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שיווק חברות תעופה, המבנה הארגוני שלהם, תמהיל שיווקי ותמהיל תקשורתי.

5,969 מילים ,10 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

בכל מתן שירותים הצרכן שם דגש על טיב השירות. טיב השירות בחברת תעופה נמדד במידת השירות האישי שהלקוח מקבל במטוס ורמת השירותים הסביבתיים, שהחשוב בהם הוא הביטחון.
בשנים האחרונות הינו עדים לאסונות הכבדים בתעופה- פיצוץ מטוס אמריקני וטביעת כל נוסעיו. לאחר שבועיים ערך עיתון ידיעות תחקיר ובו עלו ממצאים חמורים הנוגעים לאבטחת שדות התעופה והמטוסים.
מנגד אנו קוראים (ידיעות אחרונות, מוסף ממון, 16.8.96), כי חברת אל על מחזירה לעבודה פנסיונרים שיעבדו במחלקת השיווק?!.
חברת התעופה הלאומית הישראלית מהווה עבורנו לדעתנו מכרה זהב מבוזבז בשל תמהיל תקשורתי לקוי.

תדמית המצטיירת בעינם של הנוסעים היא של:
- חברה בה בודקים היטב מי הנוסעים העולים למטוס.
- חברה "שיש לה קבלות", בגילוי מטעני נפץ טרם הגיעם לתא המיטען (באירלנד).
- חברה שיושבים בטיסותיה "ג'יי ארים" - כך שגם אם נחטף ע"י מחבלים יהיו תמיד כוחות במטוס "שיטפלו בהם".

ומנגד -
אל-על איננה מצטיירת בעיניהם:
- כחברה יעילה.
- כחברה ריווחית ומצליחה (כשיש לה "מפרק זמני")
- כחברה זולה.
- כחברה המדייקת מאוד בלוח הזמנים (למרות שהחזיקו ב-1979 בשיא עולמי).

לכן, מאוד תמוה מבנה והרכב הפרסום והשיווק של החברה:
- למה החברה מפרסמת עצמה כמדוייקת, או כזולה, כשאין זה מאפיין קבוע.
- מדוע מפרסומיהם, אסטטים ככל שיהיו, מראים קהל יעד של ילדים קטנים שמן הסתם אינם מרוכשי הכרטיסים העיקריים.
- מדוע אין לה, לאל-על כל גישה לסממן הלאומי בטחוני כולל סמל חברה שהיה עד שנת 1971, ונעלם באורח תמוה.

מטרת העבודה היא לראות כיצד חברות התעופה משווקות את עצמן בתור נותנות שירותים טובים לעובדים, תוך דגש על שירותי הביטחון לנוסעים ואת קיומם בחברות, על מנת לראות כיצד אל על מציגה את הביטחון במטוסיה, והאם צורה זו מתאימה לחברה.
העבודה הינה תאורתית ואמפירית כאשר בחלק האמפירי נחלק שאלונים בין נוסעים על מנת לבדוק את המערכת השיווקית של אל-על ותדמיתה העצמית, ועל פיהם נבחן האם מה שהיא רוצה להשיג אכן נקלט בציבור ככזה.

תוכן עניינים:
1. מבוא והצגת הנושא
2. "סינגפור איירליינס" כמודל לשיווק שירותים
3. שיווק השירותים בחברת אל-על, המצב הקיים
4. מבנה אירגוני של המערכת ותתי המערכות
5. הערכת פוטנציאל
6. השיווק ותמהיל השיווק
7. תמהיל התקשורת
8. ביבליוגרפיה

מקורות:

"איפורמציה לסוכני נסיעות" הוצאת חברת אל על, מספר 16-21.
"אל על" אודיסיאה בשחקים תא: הוצ' "ביתן", (ארנולד שרמן).
"אל על", מבנה קיים מדיניות ותפעול, חלק ד., תל- אביב, מרץ 1988, הוצ. אל על.
גונן אהוד, רוז מלקולם, השיווק באמצעות הדואר, ירושלים, 1982.
דו"חות המנכ"ל של חברת "אל על" לשנים 93/4, 92/3, 89/ הוצ' אל על.
הורניק יעקב, ניהול השיווק, שיטות עיונים ואסטרטגיות. ת"א: הוצ. האונ. הפתוחה.
ישראל-על מגזין תעופה, 84/9, 83/6 חורף 1986/7 .
"טוס אל-על לאנשי עסקים" מספר 1-4.
ספורה של "אל על", ת"א, 1988, הוצאת דובר חברת "אל על".

תגים:

אל על · תעופה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיווק חברות תעופה", סמינריון אודות "שיווק חברות תעופה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.