היישום אינו מחובר לאינטרנט

סיפורי חניכה תלמודיים - בין דווי החורבן ותקוות הגאולה

עבודה מס' 066450

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת תשעה נוסחים לאגדה אחת המופיע במדרשים שונים ובתלמוד, תוך התייחסות להקשרים שונים ודומים וכן להתייחסות למקומם של גיבורי הסיפור.

3,736 מילים ,16 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בספרות התלמודית והמדרשית מופיע במקרים רבים סיפור בעל תבנית זהה, אולם בהתייחסויות והקשרים שונים. חזן-רוקם(1) מציינת כי "חזרה של מילים זהות או דומות מתפקדת באופן עקרוני בצורה דומה כמו חזרת צלילים. המילים בחוזרות בטקסט זה הן ברובן כינויים רומזים או כאלה הקובעות את מעמדן של המילים בטקסט כמיודעות ("ההיא") או בלתי-מיודעות ("חד")". מצד אחד חוזרות המילים על עצמן כדי להצביע על מעמד הדמויות בטקסט כידועות או שאינן ידועות וכן מתפקדות המילים בעיצוב הנושא המרכזי של הסיפור, קביעת זהות הגיבורים, שמצד אחר הן משמשות באופן כללי כדי לבנות את המסוימות החד-פעמית של המאורע המתואר בטקסט.

בחיבור זה אבקש לטעון שכשם שהמילים הזהות או הדומות חוזרות שוב ושוב, ומתפקדות בעיצוב הנושא המרכזי של הסיפור, כך גם סיפורים זהים או דומים מתפקדים בעיצוב המרכזי של הסיפור, כאשר בכל הקשר ובכל התייחסות, קיים דמיון לשאר ההקשרים ולו מעצם האנלוגיה שמטיל הסיפור על העניין.
בחיבור אציג נוסחים דומים של סיפור זהה המופיעים במדרשים שונים ובתלמוד, תוך התייחסות להקשרים שונים או דומים וכן להתייחס למקומם של גיבורי הסיפור, ודאות ואי-ודאות בדבר מקום הליכתם או יעדם בכל סיפור, את החוויה שחווים הגיבורים וכן את מהות השיח שביניהם.

חזן-רוקם(2) מתייחסת למעבר מרמת המילים לרמת המשפטים, כאשר בתחילה ישנם משפטים החוזרים באפיזודת הפתיחה של הסיפור ובהמשך הם מתאחדים לכלל סיפור בעל מבנה תחבירי זהה. באותה מידה גם משפטי הסיום בסיפורי חז"ל הינם חזרה מסוגננת על תבניות תחביריות קבועות. בדרך כלל מבנה הסיפור מתחיל באזכור הדמויות המרכזיות. בהמשך עוסק הסיפור בחורבן ירושלים והמקדש וסופו שיש בו בבחינת אנלוגיה שמהפרט אל הכלל . כך גם בסיפורינו.

תוכן העינינים:
א. מבוא
ב. השוואת הנוסחים
ג. מקומם של משתתפי השיח
ד. מקום הליכתם ויעד הליכתם של הארבעה
ה. קול המון וקול המייה
ו. הדיאלוג שבין ר' עקיבא לחכמים
ז. הצחוק והחיוך
ח. הנחמה והברכה
ט. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

א. תלמוד בבלי, מסכת מכות, פרק אלו הן הלוקין
וכבר היה ר"ג ורבי אלעזר בן עזריה ורבי יהושע ורבי עקיבא מהלכין בדרך ושמעו קול המונה של רומי מפלטיה [ברחוק] מאה ועשרים מיל, והתחילו בוכין ורבי עקיבא משחק. אמרו לו מפני מה אתה משחק, אמר להם ואתם מפני מה אתם בוכים, אמרו לו הללו כושיים שמשתחוים לעצבים ומקטרים לעבודת כוכבים יושבין בטח והשקט, ואנו בית הדום רגלי אלהינו שרוף באש ולא נבכה, אמר להן לכך אני מצחק, ומה לעוברי רצונו כך, לעושי רצונו על אחת כמה וכמה.

תגים:

ספרות · תלמודית · אגדה · דמות · טקסט · סיפור · מאורע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סיפורי חניכה תלמודיים - בין דווי החורבן ותקוות הגאולה", סמינריון אודות "סיפורי חניכה תלמודיים - בין דווי החורבן ותקוות הגאולה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.