היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניאוף בקרב נשים

עבודה מס' 066363

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם נשים בוגדות פחות מגברים.

12,404 מילים ,10 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

האם פנטזיות על גבר אחר, שאינן מתממשות, ייחשבו לבגידה בזוגיות? האם יש הבדל אם מדובר בפנטזיה על שחקן הוליוודי מרוחק, או על השכן מהקומה למטה? כלומר, האם מקדם הסיכון הוא שקובע אם זו בגידה או לא? האם בגידה מחייבת סקס? ואם כן, עד איזו מידה - האם להתנשק עם אשה אחרת זו בגידה, או רק קיום יחסים מלאים, כגרסתו של קלינטון? ומה דין סקס וירטואלי עם אשה אנונימית ברשת, שאותה לא תפגוש לעולם? ומה באשר לגבר שממלא את לבך, ואת מקדישה שעות ארוכות לשיחות איתו בטלפון, בלי להיפגש, בלי לגעת גוף בגוף?
"החוזה הזוגי" (מה מותר, מה אסור, מה רצוי, מה הצפיות ואיך נוהגים בזוגיות) נכתב בלי מילים, וכמעט ללא מודעות, ממש בתחילת הקשר. במהלך הזוגיות, אחד המשברים הקשים שיכולים לעבור על בני זוג הוא רומן מחוץ לנישואים. כל אחד מאיתנו מסרב להאמין שזה יקרה לו, אבל גם אם נטמון את ראשנו בחול - הבגידות עדיין יהיו חלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו. אם לא אצלנו, אז אצל החברים שלנו, אצל סלבריטאים בארץ ובעולם או אצל פוליטיקאים, בשירי פופ, בסרטים, בטלנובלות והרשימה עוד ארוכה.
ההגדרות למונח "בגידה" שונות בין זוג לזוג ובין אדם לאדם, וקשורות לערכים, לתפיסות עולם ולשאלות מוסריות יותר מאשר פסיכולוגיות. בחדר הטיפולים הזוגי המטפל לא ישמש כשופט (למרות שלפעמים המטופלים היו רוצים שכן) ולא יקבע עבור בני הזוג מה נכון ומתאים עבורם ואיך ראוי לחיות.
האם נשים בוגדות פחות מגברים? ובכן, לאורך השנים עולה מסקרים הנוגעים לנושא הבגידות בחיי הנישואים, כי נשים פחות בוגדניות מגברים. הנחה אחת אומרת שנשים אכן פחות בוגדניות, משום שהן מאמינות שנשים הגונות וטובות חייבות לשמור אמונים לבעליהן. לעומת זאת, מושמעת הנחה אחרת, הטוענת כי נשים אינן בוגדות פחות מגברים, אלא שהן מדווחות פחות על בגידותיהן. בקיצור, הן פשוט משקרות בדיווח.

מטרת העבודה היא לבחון את נושא הבגידה בקרב נשים וגברים תוך התמקדות במין הנשי. שיטת המחקר בה אעשה שימוש במהלך עבודתי היא שיטה איכותית, כלומר ניתוח תוכן ושימוש במקורות משניים.
על מנת להתמקד בנושא הניאוף בקרב נשים, אסביר את ההבדלים בין גברים לנשים בהיבט של מניעי הבגידה ואשאל בעבודתי, האם נשים בוגדות פחות מגברים. ההשערה לשאלת המחקר טמונה ביחסי המגדר, בשינויים הבינאישיים, החברתיים והתרבותיים שחלו במאה האחרונה בין הנשים לגברים, כמו גם בשורשים האבולוציוניים, הגנטיים וההיסטוריים של המין האנושי.

העבודה מתבססת בעיקר על הספרים:
נרדי, רבקה. זוגיות בסערה. בני ברק: הקיבוץ המאוחד, 2003
קורן, רינה. הקשר הזוגי הגלוי והסמוי בחיינו הזוגיים (כרך ב'). קריית ביאליק: אח הוצאת ספרים, תשס"ג 2002
וכן על מספר כתבות אינטרנט.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1.0 גירושין
פרק 2.0 ניאוף
פרק 2.1 לא תנאף
פרק 2.2 פניו הרבות של הניאוף
פרק 2.3 שלך, ולא בנאמנות, אמריקה
פרק 2.4 למה לנאוף?
פרק 2.5 איזה זיווג נואף יותר?
פרק 2.6 האהבה ה"המושלמת"
פרק 3.0 נאמנות מינית הדדית - מהפך בתפיסת המחויבות
פרק 3.1 הבגידה הנשית והגברית במבט היסטורי - חברתי
פרק 3.2 הנימוקים לבגידה הגברית והנשית - מיתוס ומציאות
פרק 4.0 בגידה ויחסים מחוץ לנישואים
פרק 4.1 בגידה ונורמות חברתיות
פרק 4.2 סיבות לבגידה
פרק 4.3 הצד הבוגד
פרק 4.4 הצד הנבגד
פרק 4.5 נשים, גברים ותגובתם לבגידה
פרק 4.6 נשים, גברים ואופני הבגידה
פרק 4.7 הקשר בין הורמונים לבין הבגידות
פרק 5.0 התמודדות עם פיתויים - מבט נשי
פרק 5.1 בגלל האהבה
פרק 5.2 כדי לשמור על המערכת
פרק 5.3 מול סכנת הבגידה שלו
פרק 6.0 שביל הבגידה
פרק 7.0 קנאה וחילופי זוגות
פרק 8.0 אמון בסיסי ומשולש האהבה
פרק 8.1 איך משקמים, אם בכלל, את הזוגיות לאחר בגידה?
פרק 8.2 שני בני הזוג חשופים ל"נפילות" לתוך בורות של חשדנות
פרק 8.3 כן או לא לשתף בפרטים?
פרק 8.4 הסיכויים לשיקום הקשר לאחר בגידה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לאורך השנים, התפרסמו עשרות מחקרים אתנוגראפיים, שלא לדבר על ספרי היסטוריה ורומנים לאין מספר, אשר מעידים על שכיחותה של הפעילות המינית מחוץ לברית הנישואים אצל גברים ונשים בכל רחבי העולם. אומנם אנו מפלרטטים, מתאהבים ונישאים, אבל בסופו של דבר איננו נוטים להישאר נאמנים לבני או בנות זוגנו.

תגים:

נשים · גברים · נישואין · גירושין · יחסים · מין · בגידה · ניאוף · ילדים · רומן · נשוי · נשואה · רווק · רווקה · סוד · גיל העמידה · מבוגרים · אחריות · פחד · מונגמיה · סטוץ · משפחה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניאוף בקרב נשים ", סמינריון אודות "ניאוף בקרב נשים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.