היישום אינו מחובר לאינטרנט

שמש אדומה מעל אמריקה הלטינית

עבודה מס' 066343

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ניתן לראות את המאורעות בארגנטינה ובוונצואלה מבעד לתיאוריות לא מרקסיסטיות?

1,972 מילים ,4 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחרתי להתמקד באמריקה הלטינית ובתיאור השינויים החברתיים והפוליטיים אותם עוברת היבשת מאז שנת 2001, במסגרתם כשלושה רבעים מאוכלוסיית היבשת נמצאים כיום תחת שלטון ממשלת שמאל - שינוי מפליג מהמצב הקודם של ממשלות בעלות אידאולוגיה ימנית ואף מהפכנית במדינות כמו אורוגוואי, שם בפעם הראשונה ב-180 שנות קיומה של המדינה עלה נשיא מצדה השמאלי של המפה לשלטון (!), וזאת כמתואר במאמר "שמש אדומה מעל אמריקה הלטינית" שהתפרסם בעיתון גלובס באפריל 2005.
התהליך המתואר נראה על פניו כתהליך בו בני מעמד הפועלים - העניים, לוקחים לידיהם את השליטה במדינה תוך מאבק בבעלי ההון - תהליך מרקסיסטי קלאסי, אולם בעבודה זו אנסה לתאר את התהליך מתוך שתי גישות נוספות בכדי לענות על שאלת המחקר - האם ניתן לראות את המאורעות בארגנטינה ובוונצואלה מבעד לתיאוריות לא מרקסיסטיות?

תוכן העניינים:
מבוא
ניתוח לפי מרקס
ניתוח לפי האייק
ניתוח לפי איסטון
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

ניתן לראות את המתרחש במדינות דרום אמריקה וביתר שאת את המתרחש בארגנטינה וונצואלה דרך העיניים של מרקס משום ששתי המדינות היו דמוקרטיות מבחינה פרוצדורליות ובשתיהן היה קיים ייצוג פוליטי חופשי לכאורה, אולם בשתיהן התקיים גם חוסר ייצוג מעמדי שהביא לבסוף להרס המשטר הקיים בארגנטינה ולמפנה חד במדינות השלטון בוונצואלה, שכלל הפיכה צבאית והפיכת נגד של הנשיא המכהן - צ'אווס.

תגים:

סוציאליזם · צ'אווס · צ'אבס · ונצואלה · אמריקה · לטינית · דרום · אמריקה · פוליטיקה · השוואתית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שמש אדומה מעל אמריקה הלטינית", סמינריון אודות "שמש אדומה מעל אמריקה הלטינית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.