היישום אינו מחובר לאינטרנט

העיר והרשת - השלכות עידן המידע על התכנון האורבאני ועל התנהלות החברה.

עבודה מס' 066315

מחיר: 96.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת עידן המידע והמורפולוגיה הרשתית על הדפוס העירוני - ניתוח התיאוריה של Manuel Castells.

1,885 מילים ,4 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מחקריו העכשוויים של פרופ' מנואל קסטלס (Castells), פרופ' לסוציולוגיה ותכנון אורבאני, הנם בתחום ההשלכות החברתיות והכלכליות של האינטרנט, כאשר אותם הוא מנסח בתיאוריה כוללת המסבירה את הדינאמיקה החברתית הגלובאלית של עידן המידע.
לפי קסטלס, השינוים הטכנולוגיים, ובעיקר השינויים בדרך עיבוד המידע, הביאו לשינוי באופי ההתארגנות של חברות ומוסדות. ממבנה הירארכי, הכולל מדרג ברור של זרימת אחריות, החלטות ומידע באופן אנכי, חל מעבר למבנה של רשת חברתית, מבנה אופקי ללא מרכז אחד וברור.
שינוי זה בא לידי ביטוי בתחומים רבים, החל מאופן ארגון היצור, שבו חל מעבר מחברות ענק הירארכיות בעלות קידום פנימי לחברות המורכבות מאוסף של מרכזים וצמתים, המקושרים ביניהם בדרכים שונות, ועד לארגוני טרור הבנויים כרשת של ארגונים ולא כארגון אחד בעל מפקדה משותפת המקבל הוראות ממקור אחד.
היות והרשתות משמשות כתשתית של הפונקציות המרכזיות ביותר בחברה (הון, מדיה, שרותים, בריאות, חינוך,תחבורה ועוד) המורפולוגיה של החברה עצמה מושפעת אף היא מן הלוגיקה של הרשתות. החברה המבוססת על מערכות רשתיות היא חברה דינאמית, דה-צנטראליסטית, פתוחה לחידושים ובעלת אורינטאציה גלובאלית.
תאוריה זו של קסטלס, המובאת במספר ספרים, עוסקת בנושאים חברתיים, בזהות העצמית, במרחב האורבאני ובנושאים כלכליים. נושאים אלו, אשר העסיקו את קסטלס עוד משנות השמונים של המאה ה-20, באים לידי ביטוי בהתנהלות החברתית-ארובאנית העכשווית ומותירים את מחקריו כרלוונטים, עם התקדמותה של טכנולוגית הרשת.
בעבודתי, אביא את עיקרי התיאוריה אותה פיתח קסטלס, אדון בקונטקסט של מעבר לחברת רשתות, כשינוי המאפיין את תהליכי הגלובאליזציה ובהשלכות של שינויים אלו על החברה והמרחב האורבאני.

תוכן עניינים:
מבוא
הקונטקסט לכתיבת התיאוריה אודות העיר והרשת
התיאוריה- "העיר והרשת" / מנואל קסטלס
השפעות כלכליות, חברתיות ומרחביות של המורפולוגיה הרשתית בעידן המידע
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קסטלס מביא את הטענה כי צורה חדשה של קפיטליזם מופיעה בסוף המאה העשרים. מצד אחד היא גלובלית יותר ומצד שני היא מגוונת יותר, משום שהיא לובשת צורות שונות במקומות שונים בעולם ובקרב קהילות שונות המבקשות לעצמן יחודיות וזהות עצמית.
הוא מביא את עלייתה של טכנולוגית המידע כגורם מהותי בשינויים אלו אשר מייצר תנאים כלכליים חדשים בדמות כלכלה אינפורמטית, גלובאלית ומרושתת.
המידע, עליו מבוססים אותם תהליכים כלכליים גלובאליים הינו משאב א-מקומי, נייד, כך שהמיקום הפיזי (הקונטקסט הלוקאלי) משפיע פחות על התנהלות הכלכלה הגלובאלית מאשר הלוגיקה הרשתית אותה מביא עמו עידן המידע. תשתית הלוגיקה הרשתית מחלחלת לפונקציות מרכזיות רבות ומייצרת שינויים בדינאמיקה החברתית, בזהות העצמית ובהתנהלות האורבאנית, שינויים אשר בהם דן קסטלס.

תגים:

עיר · רשת · רשתיות · עידן המידע · כלכלה גלובאלית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העיר והרשת - השלכות עידן המידע על התכנון האורבאני ועל התנהלות החברה.", סמינריון אודות "העיר והרשת - השלכות עידן המידע על התכנון האורבאני ועל התנהלות החברה." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.