היישום אינו מחובר לאינטרנט

מושג ה"קיטש" באמנות

עבודה מס' 066301

מחיר: 108.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהן יצירות קיטש? האם הם יכולים בכלל להיכלל תחת הכותרת "אמנות"?

1,776 מילים ,6 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

צפייה בסרט הוליוודי, תמונה של ניר הוד במוזיאון, מזכרות מטיול בוונציה... כל אלו מוגדרים כמוצרים קיטשים. מדוע? מה הופך אותם ליצירות קיטש? האם הם נחשבים פחותים מאמנות גבוהה, האם הם יכולים בכלל להיכלל תחת הכותרת "אמנות"?
בחרתי לתת מענה לשאלות אלו במסגרת עבודה זו אשר במהלכה אבחן את המושג "קיטש" ומשמעותו, אבדוק מה הוא כולל ומה השפעתו, בהסתמכות על טקסטים ביקורתיים.
במאמרו של משה צוקרמן הוא מצטט משפט מכתבה שפורסמה בעיתון "העיר", הסוקרת מוצר קיטש הנמכרים ברחוב אלנבי בת"א: "יום אחד קמנו בבוקר וגילינו שהסרוויסים של סבתא, אלה שזרקנו יומיים לאחר השבעה, הפכו למבוקשים. הקיטש חזר. כמה יותר אבני אילת, ככה יותר מקסים. בברבורים מפורצלן עם ורדים וזהב, ראש אייל מפלסטיק עם שעון, זוגות מאוהבים מחרסינה על ספסל ועוד כהנה וכהנה מיני זוועות אסתטיות..."
ציטוט זה מתאר לטעמי היטב את מושג הקיטש, כיוון שהוא מתייחס לקיטש כתלוי מקום וזמן, משהו שלא מזמן זרקנו וכעת אנו רוצים בו חזרה. כמו כן, קיימת בציטוט התייחסות לאפקט הגודש והריבוי הקיטש וכן להיותו משהו "מקסים" בעניינו. לאספקטים אלו ואחרים אתייחס במהלך העבודה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מושג ה"קיטש"
3. "קיטש" - האם זו אומנות?
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשורות הבאות אבקש לבחון את היחס בין קיטש ואומנות. האם ניתן להגדיר את הקיטש כאומנות או שמא עומד הקיטש בסתירה מוחלטת לאומנות? בעייני רבים נתפס המושג קיטש כניגוד מובהק לאומנות. יוצר הקיטש מבקש ליצור אוירה מסויימת. כוונתו להעמיד פנים כי היצירה מכילה תכנים ואמירות ועל ידי כך לפנות בקלות אל רגש הצופה. בנוסף ניתן לראות בקיטש עקרון של צבירה וחזרה. קיים צורך בהצטברות תמידית של אפקטים המחזקים זה את זה, של רגשות המגבירים עצמם באמצעות רגשות אחרים. בכך, יש למעשה ניגוד מוחלט לחיסכון ולאיפוק שבאומנות הקלאסית.

תגים:

קיטש · אומנות · חברה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מושג ה"קיטש" באמנות", סמינריון אודות "מושג ה"קיטש" באמנות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.