היישום אינו מחובר לאינטרנט

מושג "הנשגב" בפילוסופיה ובאומנות

עבודה מס' 060867

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הנסיונות השונים להגדיר את המושג והמחשת תפיסת המושג על הסרט "האזרח קיין" \אורסון וולס.

3,763 מילים ,5 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בתחילת עבודתנו, בטרם גיבשנו דרך פעולה, החלטנו לבקר במוזיאון תל אביב בכדי להביט ביצירות אומנות שונות ולנסות לבחור יצירה אחת שבה נתמקד. בנוסף רצינו לקבל תחושה מסוימת - התחושה אותה מנסה מושג ה"נשגב" להמחיש.
הסתובבנו במשך מספר שעות ואז ראינו כי מגיעה תערוכתו החדשה של פיקסו ונזכרנו בציור אחר של האמן - ה"גרניקה". עצם ראיית היצירה מחדש, אוטומטית עוררה אצל כל אחת מאיתנו רגשות שונים אודות חווית ראית היצירה בפעם הראשונה. כשניסינו לתמצת את רגשותינו הבנתו שהתמצית כוללת מילה אחת - האדרה.
אלמנט חוזקת הרגשות שהורגשו הביא אותנו לזנוח את המחקר הפרטני אודות יצירת אומנות ספציפית, והמאפיינים ה"נשגבים" שבה, ולערוך מחקר היסטורי בעקבות היווצרות המושג, והתפתחותיו.

קונספט ה"נשגבות" נחקר על ידי חוקרים שונים כהתעניינות ההיסטורית, אך חוקרים רבים ראו במושג כגורם בעל חשיבות מתמשכת - כמצב של תגובה לאלמנטים בסיסיים של החוויה האנושית.
בבואנו לחקור את מושג ה"נשגב" באומנות הקולנועית בחרנו להתייחס לסרט "האזרח קיין" כאחד מיצירות המופת של המאה ה-20. כפי שידוע היטב לא ניתן להגדיר בצורה מוחלטת את מושג ה"נשגב", מלבד היותו מקושר לרגש. על כן, החלטנו להתייחס למספר פילוסופרים ותאורטיקנים אשר מתאימים בהלך רוחם לראייתנו את הסרט. התוצאות מתייחסות לחלקים ספיציפים מכל אחד ולא לתיאוריות בכללותם. בחקירתנו התייחסנו לאלמנטים צורניים, ואלמנטים תוכניים כמעוררים את תחושת ה"נשגב" ביצירה. מבחינת הצורניות התייחסנו לצילום, תפאורה, תאורה, עריכה וקומפוזיציה. בעוד שבחלק התוכני התייחסנו למבנה העלילה, והמסר שמתקבל.

תוכן העניינים:
מבוא
השתלשלות מושג "הנשגב" במהלך ההיסטוריה
המחשת תפיסת "הנשגב" על הסרט "האזרח קיין" \וולס
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

Gillbert Everrett, Katharine Kuhn, Helmut, "A History of Esthetics", New York, USA, {Dover Publications. Inc.}, 1972.
Kant, Immanuel, "Critique of Judgment ", Trans. J.H. Bernard, New York, USA, {Hafner Press, Macmillan Publishing co.}, 1951.
Lyotard , Jean-Francois, "Lessons on The Analytic of the Sublime", California, USA, {Stanford Uni. Press}, 1994.
Monk, H. Samuel, "The Sublime", Michigan, USA, {Michigan Uni. press}, 1960.
"THE SUBLIME", Encyclopedia Of Esthetics, Michael Kelly {Ed.}, New York, Oxford Uni. Press, 1998. PP. 322 - 331.
Samuel, H. Monk, "The Sublime", Uni. Michigan Press, 1960, p.233
Katherine,E. Gillbert, Helmut, Kuhn, "A History of Esthetics", Indiana Uni. Press, 1972, p.104.
Encyclopedia of Esthetics ,"The Sublime" , New York, Oxsford Uni. Press, 1998, p. 323.

תגים:

אומנות · נשגב · פילוסופיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מושג "הנשגב" בפילוסופיה ובאומנות", סמינריון אודות "מושג "הנשגב" בפילוסופיה ובאומנות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.