היישום אינו מחובר לאינטרנט

זיהום קרקעות ומי תהום על ידי תחנות דלק - ניתוח מוסרי

עבודה מס' 066217

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התופעה והשוואה של המצב החוקתי בארץ ובחו"ל.

10,415 מילים ,27 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הקידמה הטכנולוגית הביאה עימה מחד, שפע של הזדמנויות חדשות לחברה המודרנית והקפיצה את רמת חיינו בכמה מדרגות, דפוסי הצריכה שלנו השתנו ללא עוררין, אנחנו רוצים הכל כמה שיותר וכמה שיותר מהר. מאידך התמונה המלאה של ההידרדרות הסביבתית של כדור הארץ שלנו הולך ומחמיר. אין אנו יכולים לחלוף על פני תופעה זו ולהישאר אדישים. מדובר בחיי ילדינו ובילדי ילדינו שיצטרכו להתמודד עם חוסר האיכפתיות וחוסר ההתחשבות שלנו כלפי הסביבתנו. יש צורך גדול יותר מתמיד להישיר מבט אל האמת ולהתמודד עם הבעיות שיצרנו אנו לכוכב שלנו.
בני האדם הם היצורים היחידים עלי אדמות שגרמו בפרק זמן קצר מאוד חוסר איזון במערכות כדור הארץ עד שניראה לעיתים, שהטבע לא יוכל להמשיך בתהליכי הקיום. בשנים האחרונות אנו עדים ל"התקפות" מזג האויר בקיצוניות שלא ידענו אותה בעבר, גלי החום שמכים בכדור גורמים להמסת הקרחונים וייתכן מאוד שערים שלמות ב-50 שנה הקרובות ייקברו תחת מים.
אחת התופעות הקשות ביותר היא זיהום הקרקע ובפגיעה מתמשכת באיכותה ובמי התהום שלה. זיהום הקרקע הוא תוצר לוואי של פעילות האדם המודרני בסביבתו. בכל העולם מתגלים מקרים שבהם זוהמה הקרקע בחומרים רעילים, שחלקם מתאדים לחלל האויר וחלקם מחלחלים למי התהום. גם כאן בארץ הקודש התופעה לא בוששה לבוא, ובעת האחרונה אמנם ישנה יותר מודעות מבעבר, אך עדיין אין במצב הקיים בארץ בכדי לעצור את התופעה שעלולה להביא לנזק בלתי הפיך לתושבי המדינה בעתיד.
בחרתי להתייחס לזיהום הקרקעות ומי התהום על ידי דלקים, משום שנושא זה מעניין אותי. האמת היא שלא ידעתי הרבה על התופעה עד שהתחלתי לחקור אותה לעומק וגיליתי תמונה די עגומה ומצערת ואת המחיר לא אנחנו נשלם אלה דור העתיד שלנו. בשאלת המחקר בחרתי להתייחס למאפייני זיהום הקרקעות ומי התהום שניגרם על ידי תחנות דלק. בעבודה ישנם 4 פרקים עיקריים, תחילה רקע על הנושא ,לאחר מכן התייחסות אל הריסון החיצוני והחקיקה השונה בארה"ב וישראל. לאחר מכן אתייחס לריסון הפנימי של החברות, ואז לניתוח המוסרי של התופעה במספר היבטים מוסריים.

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. רקע
2.1 מקורות הבעייה וגילוייה בישראל ובעולם
2.2 סכנות הבעיה
2.3 שיקום קרקעות ונטל כלכלי
2.4 חברת דור אלון
3. ריסון חיצוני
3.1 ארה"ב
3.2 ישראל
3.3 מיגבלות הריסון החיצוני

4. ריסון פנימי

5. זיהום קרקעות עלפי עקרונות מוסר
5.1 אחריות מוסרית של אירגון
5.2 מודל בעלי העיניין
5.3 מודל קבלת ההחלטות
5.4 הופמן

6. סיכום

ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

זיהום קרקעות הוא תוצר של החברה התעשייתית המודרנית. זו בעיה בעלת השלכות נירחבות בכל תחומי החיים: חברתיות וכלכליות. המעבר לחברה מתועשת והתפתחותן של התעשיות הכבדות והכימיות, למרות תרומתן להעלאת רמת החיים, באותה נשימה גרמו לסביבה נזקים קשים.
זיהום קרקע יכול להיגרם כתוצאה מתהליכים טיבעיים, או ממקורות אנתרופוגנים מגוונים. זיהומי קרקע חמורים עשויים לנבוע מפעילות תעשייתית או ביטחונית, מסילוק פסולת ומזיהומים שנובעים משימושים חקלאיים אינטנסיביים. בעבודה זו אתן דגש על זיהום קרקע שניגרם מתחנות דלק ומצינורות להולכת דלק.

תגים:

זיהום · סביבתי · איכות · סביבה · מוסר · בעסקים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זיהום קרקעות ומי תהום על ידי תחנות דלק - ניתוח מוסרי", סמינריון אודות "זיהום קרקעות ומי תהום על ידי תחנות דלק - ניתוח מוסרי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.