היישום אינו מחובר לאינטרנט

הג'נוסייד בארמניה

עבודה מס' 066132

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם היה ג'נוסייד בארמניה, והאם נלמד לקח ההשמדה לאחר ההשמדה הארמנית.

8,019 מילים ,8 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מקרים של השמדת המונים ידועים משחר ההיסטוריה האנושית, אולם ניתן בהחלט להגדיר את המאה ה-20 כמאה בה בוצעו מעשים המוגדרים כמעשי השמדה המונית בהיקפים בלתי נתפסים (1). מקרי השמדת המונים יכולים להיות תוצר של מלחמות בין אומות בהם נפגעים לוחמים ואזרחים חפים מפשע, אך גם תוצאה של פגיעה מכוונת של משטרים או קבוצות אתניות באזרחים או בקבוצות אתניות אחרות, רק משום שאין הם משתייכים לדת ה"נכונה", לגזע ה"נכון" או להשקפה פוליטית "נכונה". ג'נוסייד הוא מקרה קיצוני של פגיעה של קבוצה אחת של בני אדם בקבוצה אחרת חפה מפשע על רקע של אישום קיבוצי אמיתי או מדומה ומהווה הפרה קיצונית של זכויות אדם בסיסיות(2) ומכאן נודעת חשיבות מרובה לנושא הג'נוסייד.

בעבודה זו אתמקד בעם הארמני ובמעשי הרצח ההמוני שנעשה בהם בשנים 1915-1923, ואטען כי בעם הארמני נעשה ג'נוסייד, אשר היה ידוע בקרב רבים בעולם, אולם מעשי רצח העם לא נמנעו. עוד אציין כי מעשי הרצח היו משחר ההיסטוריה והם מתרחשים עד ימינו אנו והעולם אינו עושה את אשר נדרש לעשות.
בפרק הראשון, אגדיר את המושג ג'נוסייד אשר הועלה לראשונה על ידי המשפטן היהודי רפאל למקין. בהמשך, אציג את המושג ג'נוסייד כפי הגדרת העצרת הכללית של האו"ם, תוך העלאת מספר ביקורות על הגדרת הג'נוסייד של האו"ם, כפי שבאו לידי ביטוי ע"י חוקרים כמו: אירווינג לואיס הורוביץ, הלן פיין , צ'לק וג'ונאסון וישראל טרשני, ובסיום הפרק אראה את ההבחנה בין ג'נוסייד למעשי השמדה אחרים.

את הפרק השני אפתח עם הרקע ההיסטורי והגיאוגרפי של העם הארמני, אציין את ההתעוררות הלאומית שהתרחשה בעשורים האחרונים של המאה ה-19, שהביאה לתחילתו של המרד הארמני שתוצאותיו הביאו למעשי ההשמדה ההמונית שביצעו תורכים בארמנים. בסעיף זה ארחיב מעט עם תיאורי ההשמדה והשיטות שנבחרו, ואתאר את הדרך שלהם אל העצמאות הארמנית. לסיום הפרק אציג את תגובת העולם, וכן את הכחשת רצח העם הארמני.
הפרק השלישי יחתום את העבודה עם מסקנות לגבי שאלת המחקר האם היה ג'נוסייד בארמניה, והאם נלמד לקח ההשמדה לאחר ההשמדה הארמנית.

תוכן עניינים:
מבוא

פרק ראשון- ג'נוסייד מהו?
ג'נוסייד - רפאל למקין
ג'נוסייד - אמנת האו"ם
ביקורות על הגדרת הג'נוסייד באמנת האו"ם
ההבחנה בין ג'נוסייד למעשי השמדה אחרים

פרק שני - העם הארמני
רקע היסטורי וגיאוגרפי
התעוררות לאומית
ההשמדה
הדרך לעצמאות
תגובת העולם

פרק שלישי - מסקנות
אמירה אישית - מקום לדאגה

ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המושג ג'נוסייד הועלה לראשונה על ידי המשפטן היהודי רפאל למקין. המושג ג'נוסייד, (genocide) מורכב משתי מילים. המילה הראשונה ג'נוס (genos) משמעותה גזע, אומה ומקורה מיוונית והמילה סייד ((caedes=cide משמעותה טבח, רצח ומקורה מלטינית. המושג ג'נוסייד, משמש במשמעותו הכללית "רצח עם".
על פי למקין משמעות המושג ג'נוסייד כולל בתוכו השמדה המונית על רקע גזעי, לאומני, אתני או דתי, והוא יכול להתבצע לא רק באופן מיידי אלא גם באמצעות סדרת פעולות מתוכננות המכוונות לחיסול כפוי של קבוצה מבחינה פיזית, תרבותית או כלכלית . המשמעות שהוענקה לג'נוסייד על ידי למקין הורחבה על ידי חוקרים שונים עד כדי הבאת המושג לידי בנאליות.

תגים:

ג'נוסייד · גנוסייד · רצח · ארמניה · האם · היה · ג'נוסייד · בארמניה · מכאוב · הדעת · שואה · שואה · בארמניה · רצח · טבח

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הג'נוסייד בארמניה", סמינריון אודות "הג'נוסייד בארמניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.