היישום אינו מחובר לאינטרנט

השוואה תיאורטית ומעשית בין השלטון הצבאי והדמוקרטיה בארגנטינה

עבודה מס' 066040

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מדיניות החוץ של ארגנטינה 1989-1976 - הקשר בין פנים לחוץ, תוך בחינת הקשר ההדדי בין גורמים פנימיים, פוליטיים ואחרים לבין מדיניות החוץ שנקט השלטון.

13,558 מילים ,24 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

במרץ 1976 התרחשה בארגנטינה הפיכה צבאית. המשטר הדמוקרטי החלש הוחלף במשטר ה"חונטה", מועצת הזרועות המרכזיות של הצבא אשר בוחרת באופן ישיר את נשיא המדינה וממנה את הדמויות המרכזיות בשלטון. שלטון ה"חונטה" החזיק מעמד עד נובמבר 1983, אז חזרה הדמוקרטיה לשלוט בארגנטינה.
עקב הידרדרות המצב הכלכלי הוחלף הנשיא- ראול אלפונסין (Raul Alfonsin) ב1989 על ידי קרלוס מנם (Carlos Menem) אשר כיהן בתפקיד עד 1998.
מטרת העבודה הנה לבחון את מדיניות החוץ של ארגנטינה בתקופת החונטה ובתקופתו של אלפונסין. תקופות אלו נבחרו במשותף עקב השוני בין סוגי המשטר כך שיתאפשר גיוון באפשרויות המחקריות.
בפרק הראשון אציג רקע היסטורי קצר, אשר יסייע בהבנת עובדות הקשורות לחלק ניכר מהעבודה.
בפרק השני אציג את מדיניות החוץ בתקופת החונטה הצבאית, תוך חלוקה לתתי תקופות.
בפרק השלישי אציג את מדיניות החוץ בתקופתו של אלפונסין, תוך חלוקה לשתי תתי תקופות: תקופת ה"בידוד" ותקופת ההשתלבות וההיפתחות. תקופת "הבידוד" (1985-1983) , התאפיינה במיקוד המאמץ הארגנטינאי במעבר הפנימי לדמוקרטיה (אשר כרוך בסיכונים רבים) ובשיפור היחסים עם המדינות באמריקה הלטינית, ובמיוחד עם ברזיל וצ'ילה. כמו כן, בתקופה זו התאוששה ארגנטינה מתוצאותיה ההרסניות של מלחמת פוקלנד (1982). מדיניות זו תקרא "מדיניות אזורית".
בתקופה השנייה, תקופת ההשתלבות וההיפתחות, (1989-1985) , התאפיינה מדיניות החוץ של ארגנטינה בהעמקת היחסים עם מדינות אמריקה הלטינית, ובפתיחת עורקים חדשים כלפי מערב אירופה. מדיניות תקרא "מדיניות אזורית מורחבת", מכיוון שבסיסה היה ונשאר המדיניות האזורית.
בפרק הרביעי אבדוק את תקפותן של תיאוריות אחרות, כגון תיאורית "השלום הדמוקרטי" והשפעת סוג המשטר על מדיניות החוץ. כאמור אגיע למסקנה, כי תקפות התיאוריות הללו נשללת בהקשר של ארגנטינה בפרט, ואמריקה הלטינית בכלל.
בפרק החמישי אדון בממצאי המחקר ואסכם את העבודה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. פרק ראשון- רקע היסטורי
א. ההיסטוריה של איי פוקלנד
ב. ההיסטוריה הפוליטית של ארגנטינה (1976 - 1946)
3. פרק שני- מדיניות החוץ בתקופת החונטה הצבאית (1983 - 1976)
א. השינויים הפנימיים בארגנטינה עם עליית החונטה לשלטון
ב. מדיניות החוץ בקווים כללים-כיוונים והשפעות
ג. מדיניות החוץ בתקופתו של וידלה (3/81 - 3/76)
ד. התקופה השנייה בשלטון החונטה- שלטונם של ויולה, גאלטיירי ובינוגנה (11/1983 - 3/1981)
4. פרק ג' - עליית הדמוקרטיה ושלטונו של ראול אלפונסין
א. מדיניות החוץ- השפעות וקווים כלליים
ב. שינוי המבנה הפנימי
ג. תקופת הבידוד (1985 - 1983)
ד. תקופת כהונתו השנייה של אלפונסין (1989 - 1985)
5. פרק ד' - הסבר אפשרי נוסף - תיאורית השלום הדמוקרטי וסוג המשטר
6. פרק חמישי-דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: מקורות העבודה הם בשפות האנגלית והספרדית.

קטע מהעבודה:

איי פוקלנד, או בשמם הארגנטיני - מאלבינס, נמצאים באוקיינוס הדרומי, במרחק של כשלוש מאות מילים מארץ האש .(1)
האיים נתגלו לראשונה בשנת 1592 על ידי ספינה אנגלית בשם "תשוקה", אך רק כעבור כמאה שנים, בשנת 1690, הגיעו לאיים לראשונה אנשים. היה זה צוות ספינה בריטית אחרת בשם "השגשוג". אנשי ספינה זו נתנו לאיים את שמם, על שם גזבר הצי המלכותי, וינסנט פוקלנד.
במלחמת שבע השנים (1763-1756) הקימו הבריטים בחלק המערבי של האיים התיישבות ראשונה ובסיס צבאי. הבריטים היו בטוחים שהם לבדם באיים, אך בשנת 1766 גילו כי בחלק הדרומי הוקמה התיישבות צרפתית, מתוך רצון לפצות את העם הצרפתי על אובדן השלטון בקנדה.
--------------------------------------------------------------------
1 - Hoffman, Fritz L. and Olga M. Hoffman. Sovereignty in Dispute: The Falklands/Malvinas, 1493-1982. (Westview Press, Inc. Boulder, Colorado: 1984) 17 - 28, at pp. 17. (Hoffman)

תגים:

פוקלנד · לינקג' · חונטה · שלום · שלטון · מלחמה · ותיקן · אפיפיור · בוררות · ארגנטינה · צ'ילה · דרום · אמריקה · הלטינית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השוואה תיאורטית ומעשית בין השלטון הצבאי והדמוקרטיה בארגנטינה ", סמינריון אודות "השוואה תיאורטית ומעשית בין השלטון הצבאי והדמוקרטיה בארגנטינה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.