היישום אינו מחובר לאינטרנט

טיפול בנושא השואה בגיל הרך

עבודה מס' 065974

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הוראת נושא השואה והשפעות החשיפה לנושא זה אל מול הימנעות.

2,453 מילים ,7 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

אני שייכת להגדרה של "דור שלישי לשואה" וכך מזהה את עצמי כחלק משרשרת כאובה משפחתית -היסטורית, המגויסת לשמירה וללמידה אקטיבית על הזיכרון והשלכותיו.
אני עוסקת בעבודה חינוכית מזה כ-20 שנה, מאמינה בחינוך לחיים, חינוך הומאני, דמוקרטי ורלבנטי.
...ובהשתלבות של הגורמים הנ"ל, הוראת נושא השואה...
מאז פגישותי הראשונות שלי עם טיפול בחינוך בנושא השואה והגבורה, לאחר עלייתי לארץ, בו הנושא קיבל גם פן חברתי - כללי ולא רק אישי - משפחתי, הרגשתי במידת מה מבולבלת ומאוכזבת.
הוראת הנושא בגילאים הצעירים (גילאי גן- בית ספר, בהם אני עוסקת בדרך כלל ), נעה בין לקוי בחסר והתעלמות לבין פאתוס להוט. וכנובע מכך, עלו הרבה שאלות:
o במה תורם לשמירת הזיכרון קיום טקסים בית ספריים ?
o למה יש התעלמות כמעט מוחלטת מטיפול בנושא בגיל הרך?
o האם זה נכון ונחוץ "לדבר על זה " עם ילדים צעירים ?
o ואם כן, איך לעשות זאת ?

הנושא קרוב לליבי, הוא חלק מזהותי ומהיותי כאדם.
...והרהורים בצד לא סיפקו אותי.
כך בשנות ה-90 המוקדמות, יצרתי קשר עם "בית לוחמי הגטאות " ובמהלך כ- 10 שנים השתתפתי בהשתלמויות רבות המיועדות למארגני טקסי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בתוך התנועה הקיבוצית. במשך כ-10 שנים ניסיתי להרחיב את הקהל המגיע לטקס, להפוך את היום ליום של למידה פעילה, פרטיציפטיבית ורפלקסיבית, לאפשר, לפחות, תחושת שייכות בציון היום, לדבר אל קשת גילים רחבה יותר, על ידי התאמת פעילויות על פי גילאים ועוד.
בעבודה הנוכחית, אנסה להבהיר את עמדתי לגבי הנושא, אתייחס בעיקר ללימוד בגיל
הרך ולתפקיד המחנך כמקשר בין דורי.

תוכן:
הקדמה
ילדים והשכול. ראיה התפתחותית קוגניטיבית-רגשית.
שואה כטאבו: מבוגרים וסודות.
שואה : האם לטפל בנושא בגיל הרך?
מסר חינוכי - היסטורי - בין דורי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הדמיון בשלב הזה הוא מפותח מאוד והוא מסייע לילד "לארגן לעצמו את המציאות ומשרת אותו כדי להקל עליו את ההסתגלות הרגשית למציאות לא נוחה " (גרנות,2000). אך מאידך, דמיון פורה הנו מצע לפחדים ולחרדות, הנוצרות מדילמות הקשות להבנה. על פי גרנות : " בעובדות מוסברות ומובהרות לילד בצורה קונקרטית וברורה, הוא מסוגל להבינן. הבנה שכזו תמתן את הדמיון. ואילו כאשר ההסברים ניתנים בלשון מתחמקת ולא עובדתית ותוך שימוש במושגים ערטילאיים ומופשטים, הילד נותר עם צורך לפרש ולהבינם בעצמו " (גרנות,2000).

תגים:

שואה · בין-דורי · אובדן · גיל-רך · מוות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טיפול בנושא השואה בגיל הרך", סמינריון אודות "טיפול בנושא השואה בגיל הרך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.