היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבדלי יזמות בין מזרחיים ואשכנזים

עבודה מס' 065948

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההבדלים בעמדות הציבור ורחשיו כלפי יזמות של מזרחיים בישראל מול זו של אשכנזים, ובאיזה נקודות ההבדלים באים לידי ביטוי.

7,552 מילים ,29 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

יזמות פרטית קיימת בכל העולם והיא התורמת העיקרית להתפתחות הכלכלה.
רוב הממשלות, המנסות להתמודד עם הגדלת הוצאותיהם, נאלצות להעלות מאוד את נטל המיסוי - ועם זאת תפח והלך גרעונן. לקשיים האחרים נוספה השאיפה למנוע אבטלה גדולה, שנחשבה למסוכנת ביותר מן הבחינות החברתיות והמדיניות.
ברם, חילוקי הדעות בשאלות אלה קיימים בתוך רוב המדינות הגדולות והקטנות. יש הסבורים, כי רק עידוד היזמות הפרטית והתחרות החופשית ישחרר את הכוחות הגלומים באזרחי-המדינה, ימריץ את הייצור ואת ההתיעלות יאפשר את חידוש הצמיחה הכלכלית (לפחות בקצב מתון) ואת האיזון בסחר החוץ. הממשלה חייבת לפי השקפה זאת, לצמצם לא רק את מעורבותה בהתנהגותם הכלכלית של האזרחים אלא גם את חלקה הישיר בייצור ואף בשירותים החברתיים (חינוך, בריאות וסעד) עליה לא רק להקטין עד למינימום את המיסוי ואת הוצאות התקציב, אלא גם למכור את חברותיה ואת מפעליה כדי להשאיר את מירב המרחב לכוחות הכלכליים הפרטיים.

העליה הגדולה של המזרחיים לישראל התרחשה במשך כמאה שנים, אולם לאחר קום המדינה החלו העולים להגיע בכמויות גדולות, דבר שיצר בעיה תעסוקתית ושיכונית (ADLER, 1983).

היות והנושא השני בחשיבותו בסדר היום הציבורי, אחרי ביטחון המדינה, הוא מבנה ההזדמנויות הכלכליות חברתיות בישראל, מטרת עבודה זו היא להציג את היזמות העסקית של המזרחיים מול האשכנזים. כי שנאה להלן המזרחיים יוזמים לא פחות מאשכנזים אולם למרות זאת מצבם הכלכלי נשאר נמוך משל האשכנזים.
תכלית העבודה הוא לברר האם יש הבדלים בגישת הציבור כלפי היזמים, ובאיזה נקודות ההבדלים באים לידי ביטוי.

העבודה תהיה אמפירית ותיאורטית כאחד. בחלק התיאורטי יוסבר מהוא נושא היזמות, התהליכים היזמיים וההבדלים ברמות היוזמה בין אשכנזים לספרדים בישראל.
בחלק השני של העבודה יערך מחקר אמפירי, באמצעות שאלונים, אשר יברר את עמדות הציבור ורחשיו כלפי יזמות של מזרחיים בישראל מול זו של האשכנזים.

ראשי פרקים:
מבוא
הצגת הנתונים
מהי יזמות עסקית
3.1 הגדרות של יזמות
3.2 תאוריות של יזמות כלכלית
3.3 מאפיינים של יזם
3.4 תהליך היזום
3.5 שלב הקמת הארגון
3.6 כניסה לשוק
3.7 העסק הקטן למול צורות התארגנות של פירמות
3.8 האפשרויות להקים תאגיד חדש:
3.9 הבדלי יזמות בין מזרחים לאשכנזים
בדיקה אמפירית
4.1 מטרות המחקר
4.2 השערות המחקר
4.3 אוכלוסיית המדגם
4.4 הליך
4.5 כלי המחקר
4.6 עיבוד הנתונים
4.7 מגבלות המחקר
התוצאות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לפי ינון (1995) הפערים בין המזרחיים לאשכנזים גדלים. לדעתו, מגמות אלה בהתפתחות פערי ההכנסה בשנים 1995-1975 הינם תוצאה של שני תהליכים: האחד דמוגרפי והאחר כלכלי-חברתי, שהשפיעו על החברה הישראלית בשני הפערים. הדימוי הדמוגרפי המהותי הוא עליה בגיל של בני הדור השני. ב1975- היה הגיל הממוצע של בני הדור השני 32.4 של המזרחיים ו35.2- של האשכנזים, כלומר הפער בין הגילים הצטמצם.
שינויים אלה השפיעו מן הסתם על פערי השכר בין הקבוצות דנן, בשני כיוונים; מצד אחד, תרם הצמצום בפער הגילים בין הקבוצות להקטנת הפער בזכות המתאם החיובי החזק הקיים בין גיל להכנסה. ברם, קיימת אינטראקציה בין גיל והשכלה: השיעור בו גדלה ההכנסה עם הגיל גדול יותר ככל שההשכלה גבוהה יותר. לפיכך, התבגרות של שתי הקבוצות יצרה עליה תלולה יותר בהכנסתם של האשכנזים (בעלי רמת השכלה גבוהה יחסית) מאשר של המזרחיים (בעלי השכלה נמוכה יחסית).

תגים:

פער · דורות · גזענות · מוצא · הכנסה · יזם · כלכלה · גזענות · עדתי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלי יזמות בין מזרחיים ואשכנזים", סמינריון אודות "הבדלי יזמות בין מזרחיים ואשכנזים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.