היישום אינו מחובר לאינטרנט

התייחסות המורה כלפי תלמידים מרקע חברתי/כלכלי שונה

עבודה מס' 065876

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם מורים מתייחסים בצורה שונה לילדים ממעמדות שונים, אשר רמתם הסוציו אקונומית גבוהה לעומת ילדים אשר רמתם הסוציו אקונומית נמוכה.

6,669 מילים ,32 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

מטרת העבודה היא לסקור את נושא פעילות הגומלין בכיתה בין מורה לתלמידים. תכלית העבודה היא להעריך האם מורים מתייחסים בצורה שונה לילדים ממעמדות שונים, אשר רמתם הסוציו אקונומית גבוהה לעומת ילדים אשר רמתם הסוציו אקונומית נמוכה.
במסגרת העבודה יערך מחקר ובו אבדוק האם מורים נוטים פחות לעזור ולהשקיע בילד בעל בעיות משמעת חמורות כאשר מדובר בילד בעל רקע סוציואקונומי נמוך לעומת ילד בעל רקע סוציואקונומי גבוה.

השערת העבודה היא כי המורים יתייחסו לילד בעל רקע סוציואקונומי נמוך בסלחנות גבוהה יותר, בשל הבינם את התנאים בהם גדל .

כמעט בכל כיתה ישנם תלמידים המפריעים למהלך השיעור בצורה מהותית. תלמידים אלו זוכים לתואר המפוקפק "מופרעים" בלשון הסלנג. חלקם מפריע רק לעצמו וחלקם מפריע לאחרים ומקשה על המורה ללמד בכתה.
לפי TALBERT (1994) מספר חוקרים עסקו במיון סוגי הבעיות הקיימות מתוך ההנחה כי המיון עשוי לסייע בהבנת תפיסתו של המורה את הבעיות, ובעקבות זאת את דרכי התמודדותו הם גם עסקו בנושא ההתנהגות המוסרית של הילד וכיצד לעצב את הנער מבחינה זו. אולם אין מחקרים העוסקים ישירות בין התנהגות הילד ו\או מוסריותו לבין יחס המורה אליו כאשר משתנה מסביר של ההתנהגות הוא מצבו הסוציו-אקונומי של התלמיד .

בחלק של סקירת הספרות להלן אציג את עמדת המורים כלפי ההוראה וכלפי בעיות משמעת בכיתה; מהם סוגי ההפרעות הנפוצות וסיבותיהן ומהן הסיבות להתנהגות בלתי מוסרית של התלמיד.

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. העמדה של המורים כלפי ההוראה
תיאורית הלמידה החברתית
"מסוגלות המורה"
תפיסת המורה את המשמעת בכיתה
סוג הבעיות הקימות בין מורה לתלמיד ודרכי התמודדות
3. היחס לריבודיות
4. שיטת המחקר
השערת המחקר
הגדרת המשתנים
אוכלוסייה ומדגם
5. התוצאות וניתוחן
6. סיכום העבודה
7. ביבליוגרפיה
8. נספח

קטע מהעבודה:

עמדות המורים כלפי התלמידים וההוראה נבחנו מספר פעמים ומהם עולה התנהגות התלמידים היא הגורם העיקרי לשחיקת המורים (פרידמן 1992).
שאלון לבחינת עמדות מורים עוצב במקור ע"י זונטאג (1968), שחיפש דרך למדוד התנהגויות רצויות של מורים. הוא כולל 30 היגדים המתארים התנהגויות מורה בהתייחסות לחומר הלימוד, ליחסים בין אישיים עם התלמידים, לסמכות, למשמעת ולנורמות חברתיות. נמצא כי הגורמים המשפיעים על שביעות הרצון של המורים ועמדתם כלפי ההוראה הם רמת ההוראה , היחסים בין אישיים עם התלמידים והתייחסות למשמעת, לסדר ונהלי הלימוד. גורם אחרון זה נמצא מבחין בין מורים במסגרות חינוכיות בעלות אקלים ארגוני שונה.

תגים:

לימודים · ממעמד · סוציו · אקונומי · בעיה · חינוכית · חינוך · ניעות · מעמדות · פערים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התייחסות המורה כלפי תלמידים מרקע חברתי/כלכלי שונה ", סמינריון אודות "התייחסות המורה כלפי תלמידים מרקע חברתי/כלכלי שונה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.