היישום אינו מחובר לאינטרנט

רצח על רקע אלימות מתמשכת

עבודה מס' 065843

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת תופעת האלימות במשפחה ונשים מוכות שרוצחות בישראל והתייחסות למקרה כרמלה בוחבוט

3,962 מילים ,17 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תפקידה של מערכת אכיפת החוק הוא, להבטיח סדר חברתי ולהעניש פרטים שהתנהגותם נתפסת כפגיעה בלתי נסבלת בחברה. בכל חברה אנו נמצא מערכת נורמטיבית המייחדת אותה, כאשר הקבוצה תנדה או תעניש בחומרה את כל מי שייפר את הנורמות. החוק מגדיר עבירה "כמעשה, ניסיון או מחדל שדינם ענישה" ואלו מקוטלגים על פי סוגי עבירה. ניתן להצביע על מספר מערכות התנהגות וסוגים שונים של עבירות, ביניהן, עבירות אלימות אישיות כגון רצח.
במסגרת עבודה זו, באצמעות סקירת ספרות, אנו נדון בתופעת האלימות במשפחה ככלל ונשים מוכות שרוצחות בפרט וננסה להראות את נקודות המפגש שבין החוק והפסיקה (החוק הפלילי וחוק יסוד כבוד האדם וחירותו) לבין היבטים של צדק ומוסר. בחלקה הראשון של העבודה, נציג את תופעת האלימות במשפחה ואת תופעת הנשים המוכות שרוצחות. בהמשך, נציג ממצאים סטטיסטיים מישראל ונביא את המקרה של כרמלה בוחבוט כאבן בוחן של החוק הפלילי בישראל.
בחלקה השני של העבודה, נדון בנקודת המפגש שבין החוק הפלילי, חוק יסוד כבוד האדם וחירותו לבין סוגיות של צדק ומוסר, בהקשר של רצח על רקע אלימות מתמשכת.
אנו סבורים כי לעבודה זו חשיבות רבה, אשר תסייע לחברה הישראלית למנוע את גלגל האלימות המאיץ את מהירותו משנה לשנה. עלינו לזהות את התסמינים העולים מתיאורי המקרה, ובייחוד מהמקרה של כרמלה בוחבוט, ליישם את הלקחים למען הרתמות למאבק האלימות במשפחה.

תוכן העניינים:
מבוא
אלימות במשפחה
נשים מוכות שרוצחות
כרמלה בוחבוט- הסיפור
החוק הפלילי, חוק יסוד כבוד האדם וחירותו והיבטים של צדק ומוסר
דיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אלימות במשפחה היא תופעה עתיקת יומין, המהווה את אחת מצורות האלימות השכיחות בעולם המערבי (Klein, Campbell, Soler and Ghez, 1997). מן הסקרים עולה, כי מדי שנה בארה"ב מתרחשים מקרים של אלימות פיזית בקרב 16% מהזוגות הנשואים או זוגות החיים יחדיו, כאשר 3% מהזוגות חווים מקרים של התעללות קשה (Straus and Gelles, 1990). יש לציין, כי נתונים סטטיסטיים מצביעים על כך, כי ב- 90% מהמקרים הקורבנות לאלימות בין בני זוג הן נשים (Buzawa, Austin and Buzawa, 1995). חוקרים מסכימים, כי תופעה זו קיימת בכל המעמדות החברתיים והכלכליים, ארצות המוצא, הגזעים, רמות ההשכלה, הגילים, הדתות, אזורי המגורים, סוגי העיסוק ומשכי הנישואין (אבני, 1991).

תגים:

אלימות במשפחה · נשים מוכות · כרמלה בוחבוט · לחץ ציבורי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רצח על רקע אלימות מתמשכת", סמינריון אודות "רצח על רקע אלימות מתמשכת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.