היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות ורצח כלפי נשים

עבודה מס' 067200

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח נתונים גולמיים שנאספו בעיקרם מן התקשורת והעיתונות.

12,129 מילים ,13 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בנושא אלימות במשפחה ובתוך כך אלימות כנגד נשים ועד רצח נשים, נכתב ונחקר רבות במטרה לברר את היקפי התופעה, סיבותיה, המניעים, הרקע, הסימנים המעידים לקראתה, האישיות המועדת למעשה ועוד רבות. הנושא האמור קרוב לליבנו! דעתנו היא שכחברה וציבור נאור ורגיש על כולנו לעיתים לבחון עצמנו ואת הדעות הרווחות הסובבות אותנו בבואנו להבין, להכיר, ללמוד ולבטח לנהוג או להביע דעה בעניינים טעונים, כאובים ולבטח כשהם מהווים "מכה" ונגע חברתי כדוגמת תופעת האלימות כנגד נשים אשר מתדפקת על דלתותינו כולנו.
בבואנו לקרוא ולעיין בספרות שבנושא ניתן למצוא סוגים שונים של מקורות בהם: מאמרים, מחקרים, קטעי עיתונות, נתוני משטרה וגורמים סוציאליים, ספרים וסרטים רבים.
יצוין כי עבודה זו מטרתה לבחון ולהציג שאלות מחקר (יובאו בסוף הסקירה הספרותית) כנגד נתונים גולמיים שנאספו בעיקרם מן התקשורת והעיתונות. חשוב להדגיש כי ניתן לגשת לבחינת ומחקר הנושא תוך שילוב סקרים ושאלונים לאוכלוסיית המחקר ובזאת להצליח לספק נתונים רבים נוספים אשר אינם מובאים/מצוינים בעיתונות ובסיקור התקשורתי סביב האירועים. לאור העובדה כי העבודה מבוססת על נתונים גולמיים/שניוניים יעשה מאמץ לבחון את ההיבטים ושאלות המחקר רק אל מול הנתונים הנגישים והברורים שפורסמו.
יודגש כי בעבודה נבקש להתמקד באלימות וברצח נשים, בתוך כך תכלול העבודה קטעי מאמרים וספרים וכן נתוני עיתונות, משטרה ועמותות סיוע , אשר נועדו להרחיב את האופקים, הידע והמושגים בנושא.
על בסיס נתונים, מיתוסים ותפיסות רווחות בנושא המובאות בסקירה הספרותית יועלו שאלות המחקר.

תוכן עניינים:
הקדמה
פרק א' - סקירה ספרותית
פרק ב'- שיטת המחקר
פרק ג' - ממצאי המחקר
פרק ד'- סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח א'- לשון החוק
נספח ב'- נתוני משטרת ישראל
נספח ג'- נתוני עמותת הסיוע "ויצו"
נספח ד'- נתוני עיתונות יומית אודות רצח נשים לשנת 2005
נספח ה'- דרכי תקשורת לסיוע לנפגעות אלימות במשפחה

קטע מהעבודה:

הבחנה בין תוקפנות לאלימות, השימוש במושג "תוקפנות" מאפשר להתייחס למכלול רחב ביותר של תופעות, ואילו המושג "אלימות" הוא ספציפי ומוגבל הרבה יותר. בעוד שהאחרון מוגדר, בדרך כלל כשימוש בעוצמה פיזית במטרה לפגוע בזולת או במטרה להזיק לרכושו, הרי שהתוקפנות מתייחסת לכל צורה של התקפה כלפי הזולת, אם תוך כדי שימוש בכוח פיזי, ואם ללא היזקקות לכוח שכזה. כיוון שכך, ניתן לראות באלימות צורה אחת מכלל התופעות המוגדרות כתוקפנות. זוהי הצורה הדסטרוקטיבית-ההרסנית של התוקפנות, בעוד שצורות אחרות של תוקפנות יכולות בהחלט להיחשב כחיוביות וכתכונות רצויות אצל בעלי תפקידים שונים. תוקפנות של מבוגרים יכולה להתהוות על ידי הגורמים הבאים: תהליך של חברות, אופייה של הסביבה החברתית והישגיו של הפרט שהתקבלו כתוצאה מהתנהגותו התוקפנית בעבר.

תגים:

רצח נשים בישראל · אלימות במשפחה · פשיעה · זוגות · בני זוג · רומנטי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות ורצח כלפי נשים ", סמינריון אודות "אלימות ורצח כלפי נשים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.