היישום אינו מחובר לאינטרנט

כישלון תמורה חלקי וכישלון תמורה מלא - דיני שטרות

עבודה מס' 065836

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הנושא, החוק והפסיקה.

5,484 מילים ,20 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

אחת מטענות ההגנה הנפוצות בדיני השטרות כנגד האוחז בשטר, כפי שהפסיקה מכנה אותה, היא 'כשלון תמורה' (failure of consideration). משמעות המונח עלולה לבלבל אותנו עם מונח אחר בדיני השטרות ('ערך'), ולכן ניתן לומר שהמשמעות האמיתית של המונח היא הפרת חוזה(1):
אם נניח עסקה בין צד א' לצד ב', כך שצד א' מתחייב לספק סחורה לצד ב', בתמורה צד ב' מושך שטר לטובת צד א' כתשלום על הסחורה שתסופק, אך בעתיד מתברר שצד א' לא עומד בהתחייבותו כלפי צד ב' ולא מספק לו את הסחורה, סביר שצד ב' לא יכבד את התחייבותו כלפי צד א' וימנע מלכבד את השטר שמשך לטובת צד א'. צד א' עלול לפנות לבית המשפט או להוצאה לפועל ולתבוע את צד ב' לכבד את השטר שמשך לטובתו, במקרה שכזה לצד ב' עומדת טענת ההגנה המכונה 'כשלון תמורה' בדיני השטרות, וכפי שאנו רואים לעיל, המשמעות היא הפרת חוזה. לפי דיני החוזים, אם התובע הפר את החוזה, רשאי הנתבע לבטל/לדחות את קיום החוזה.
לעומתו, לצד א' עומדת חזקת התמורה לפי סעיף 29(א) לפקודת השטרות המניחה שתי הנחות: הוסכם מלכתחילה על התמורה, והתמורה אכן ניתנה בפועל. לכן, במקרה זה, על צד ב' (מושך השטר) להוכיח שהתמורה נכשלה.
טענת ההגנה כשלון תמורה איננה קמה מתוך פקודת השטרות, אלא נוצרה על ידי פסיקות בתי המשפט בישראל (בהסתמכם על פסיקות בתי המשפט מעבר לים). כפי שנראה בהמשך, ניתן להבחין בין כשלון תמורה מלא, כשלון תמורה חלקי קצוב וכשלון תמורה חלקי לא קצוב.
עבודתנו זו תתמקד בטענת ההגנה 'כשלון תמורה חלקי' ותנסה לחדד את האבחנה עם המונח 'כשלון תמורה מלא' ואת האבחנה בין המונחים 'כשלון תמורה חלקי קצוב' לבין 'כשלון תמורה חלקי לא קצוב' תוך בחינת השפעת כל אחד מהמונחים על טענת ההגנה של החתום על השטר, בהתבסס על פסיקות בתי המשפט בישראל והספרות בעניין. בנוסף, נבחן את טענת ההגנה הנזכרת לעיל גם בין צדדים קרובים וגם בין צדדים רחוקים, ולבסוף נסביר על מי רובץ נטל ההוכחה בטענה 'כשלון תמורה'.


תוכן עניינים:
פרק 1 - מבוא
פרק 2 -אבחנה בין כישלון תמורה מלא לבין כישלון תמורה חלקי כללי
האבחנה בין שני המונחים כפי שעולה מפסיקות בתי המשפט
פרק 3 - כישלון תמורה חלקי קצוב בין צדדים קרובים
כללי
כישלון תמורה חלקי קצוב - הגדרתו בפסיקה
כישלון תמורה חלקי קצוב - השלכתו על טענת ההגנה
פרק 4 - כישלון תמורה חלקי לא קצוב בין צדדים קרובים
כללי
כישלון תמורה חלקי לא קצוב - הגדרתו בפסיקה
כישלון תמורה חלקי לא קצוב - השלכתו על טענת ההגנה
פרק 5 - סיחור לפני כישלון תמורה - צדדים רחוקים
כללי
דיון
פרק 6 - נטל ההוכחה בכישלון תמורה
כללי
דיון
פרק 7 - סיכום ומסקנות

קטע מהעבודה:

בטרם ניגש לבחינת סוגיית הטענה של כשלון תמורה חלקי, בחרתי להדגיש את האבחנה שבין המונח כשלון תמורה מלא (total failure of consideration) לבין המונח כשלון תמורה חלקי (partial failure of consideration).
לשם כך, עלינו להגדיר תחילה את שני מונחים אלו:

תגים:

שלום · לרנר · שטרות · כשלון · תמורה · סכום · קצוב · צדדים · רחוקים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כישלון תמורה חלקי וכישלון תמורה מלא - דיני שטרות ", סמינריון אודות "כישלון תמורה חלקי וכישלון תמורה מלא - דיני שטרות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.