היישום אינו מחובר לאינטרנט

עבריינות נשים

עבודה מס' 065835

מחיר: 398.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת התיאוריות בנושא ובחינת שתיים מהן.

13,397 מילים ,15 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

באופן מסורתי התיאוריה הקרימינולוגית גילתה עניין מועט בעבריינות נשים. קרימינולוגים כמו לומברזו ופררו הסבירו את ההתנהגות העבריינית של הנשים על בסיס דטרמיניזם ביולוגי, דהיינו על בסיס מאפיינים פיסיים, אשר חלקם מורשים מלידה, המבחינים בין עברייניות ללא עברייניות. הטענה הבסיסית היתה כי נשים אינן מתאימות באופן ביולוגי להתנהגות פלילית, שכן הן פסיביות ומפותחות פחות מגברים מעצם טבעם, מכיוון שכן אין בהן יוזמה ותעוזה לעבור על החוק. הנחה נוספת הייתה כי אלה מבין הנשים שנוקטות בדפוס פעולה עברייני סובלות מפתולוגיה ביולוגית כלשהי, המהווה סטייה מהנורמה ונובעת מהיותן נשים חולות או לא נורמליות בהשוואה לנשים רגילות אחרות(1).
כל הקרימינולוגים בעבר הסבירו תופעות של עבריינות נשית במונחים ביולוגיים מוחלטים, באופן שאינו מבחין בין מין לבין מגדר ואינו מותיר מקום לבחינה של גורמים חברתיים. הדגש הושם בעבריינות היחיד מבלי לבחון את הנושא של פשיעת נשים במסגרת רחבה, ומבלי לעמוד על הקשר בין גורמים חברתיים, היסטוריים וכלכליים לבין התנהגות עבריינית נשית. בנוסף ההתמקדות בהיבט הביולוגי כהסבר מרכזי לעבריינות נשים שללה מראש את האפשרות לראות בעבריינות נשים פעולה רציונאלית.

כיום ישנם חוקרים הקושרים עבריינות נשית לנערות במצוקה. ההתייחסות אליהן היא תוך שימת דגש שרובן היו קורבנות ניצול, ניצול מיני ועל רקע זה יש הדרדרות, בריחה מהבית, זנות וסמים. ישנם חוקרים הגורסים כי נשים המבצעות עבירות פועלות כתוצאה מגבר שמדרבן אותן לכך. כאשר ישנן נשים הפועלות כך מתוך רצון לרצות את הגבר שלהן וישנן נשים הפועלות כך כתוצאה מקשר בין אישי עם בן הזוג אשר גורם להם לבצע עבירות כתנאי לשמירה על שלום בית ועל חיים תקינים. ישנה נקודת מבט אחרת שלפיה ישנן נשים שמבצעות עבירות ע"מ לנתק קשר כזה. אלה שתי התיאוריות המרכזיות בסמינריון שלי.
בעבודתי אציג תחילה את כל התיאוריות שקיימות בנושא, לאחר מכן אבחן את התיאוריה שלפיה עבריינות נשים נגרמת עקב התעללות בילדות ולבסוף אבחן את התיאוריה לפיה מאחורי אישה עבריינית עומד גבר שמדרבן אותה לבצע מעשים אלה. תיאוריה זו תבחן רק ע"י רקע יחסו של ביהמ"ש לנושא. את דבריי בסמינריון אבסס באמצעות מחקרים, סטטיסטיקה ופס"ד.


תוכן עניינים:
הקדמה
עבירות ועבריינים (1)
תיאוריות עיקריות להבנת העבריינות הנשית
אסירות בישראל
טראומה ופשיעה(2)
זנות טראומה ואלימות (3)
פמיניזם
יחסה של המערכת המשפטית הישראלית כלפי נשים אלימות (4)
סיכום

קטע מהעבודה:

למרות קיומה של הסכמה כללית באשר לחשיבות שלטון החוק, קיימת בכל המדינות הדמוקרטיות תופעה של אי ציות לחוק. אי הציות יכול להיות מצד אנשים פרטיים, קבוצות או מצד השלטונות עצמם. מבחינה משפטית, אי ציות לחוק מוגדר כעבריינות. עבריינות היא פעולה שנעשית בניגוד לחוק ושהשלטון רואה בה פעולה מזיקה ומסוכנת לחב'. כל עבירה על החוק נחשבת לעבירה פלילית, אך קיימת הבחנה בין סוגים שונים של עבריינות פלילית.
העבריינות היא תופעה מוכרת לחברה האנושית בכל הזמנים והיא מעלה אצלנו מחשבות של מעשים אסורים, הפוגעים בפרט והגורמים לסבל אנושי רב. התייחסות לפעילות שהוגדרה כסטייה או כעבירה, משתנה בהתאם לזמן, למקום, למטרת הפעילות ולתגובת החברה לפעילות זו. חילופי שלטון עשויים לבטל או לשנות חוקים מסוימים אשר לדעת השליטים החדשים אינם מתאימים או שגויים. הם גם עשויים להחמיר בחוקים או להקל בהם. בתקופה של מיתון לדוגמא קרוב לוודאי שעבריינות הרכוש תגבר ולכן יהיה אולי צורך להחמיר בעונשים הצפויים למבצעי עבירות הרכוש וזאת במטרה להרתיע אותם.

תגים:

עבריינות · נשים · קרימינולוגיה · פשיעה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עבריינות נשים", סמינריון אודות "עבריינות נשים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.